دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد بازار الکترونیکی

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد بازار الکترونیکی تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد بازار الکترونیکی و یا دانلود مقاله درباره بازار الکترونیکی اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۳۱ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مباحث ویژه رشته IT دوره کارشناسی بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزار های الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بود.بدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: اقتصاد

در مورد احتمالات بازارهای الکترونیکی بویژه حقوق تجاری در سراسر دنیا و زمانهای مختلف نوشته های بسیاری وجود دارد. ایده کامپیوتری کردن بازار و تجارت محبوبیت خاصی میان عموم دارد زیرا جادوی الکترونیکی مدرن اینطور تصور شده که می تواند سفارشات را در جایی که مردم در حال فریاد زدن و موج زدن و دویدن در سکوی تجاری هستند به طور مؤثر و آرام اداره نماید. این پدیده زمینه ای از تکنولوژی را در ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: حسابداری

چکیده موفقیت در راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الکترونیکی در عرصه تجارت بین‌الملل است. توسعه تجارت الکترونیکی مستلزم سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های مربوط به آن، در کشور است، لذا تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این راستا از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. مقاله حاضر با هدف تسهیل امر توسعه تجارت الکترونیکی و به منظور اولویت‌بندی زمینه‌های ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

تأثیر اقتصادی بازارهای الکترونیکی (بازارهای- e) را بررسی می‌کنیم. نمونه‌های بازارهای e تأثیر بازارهای- e بر ریو ساختار صنایع، فرق‌های هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الکترونیکی، تبعات منبع درآمد برای فروشنده‌ها و واسطه‌گرهای داد و ستد و تعیین کننده‌های موفقیت بازار- e را شناسائی و تحلیل می‌کنیم. مسأله کلی بیان شده این است که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای بازارهای ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟ 1- بازاریابی پست الکترونیک. ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: کتابداری

بسیاری از امتیازاتی که برای نشر الکترونیکی بر می شمارند ، صرفاً با مقایسه آن با نشر چاپی قابل درک است . وجود این امتیازات ، کاملاً نسبی هستند و به عواملی چون نرم افزار ، قالبهای ذخیره اطلاعات ، زیر ساختهای اطلاعاتی ‚ و مانند بستگی دارد . « واریان » مزایای نشر الکترونیکی را در زیر چهار عنوان اصلی ، این چنین بر می شمارد ؛ الف : صرفه جویی در فضای کتابخانه ها : کتابهای قرن گذشته ...

تعداد صفحه: ۱۰۵ دسته بندی: تربیت بدنی

مقدمه میخواهیم ببینیم چرا نرم افزار ضدویروس به تنهایی برای محافظت سازمان شما در مقابل حمله ویروس های کامپیوتری فعلی و آینده کافی نیست. علاوه بر اینها گاهی به ابزاری قوی برای بررسی محتوای ایمیلها برای حفاظت در مقابل حملات و ویروسهای ایمیل (منظور از ویروس ایمیل ویروسی است که از طریق ایمیل گسترش می یابد) و جلوگیری از نشت اطلاعات نیاز است. اما در هر صورت رعایت بعضی نکات همیشه توسط ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. این حقیقتاً ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: اقتصاد

تجارت الکترونیکی برای تجارت الکترونیک تعاریف زیادی وجود دارد. بر خلاف مباحثی چون تحقیق در عملیات یا کنترل پروژه که دوران رشد و تغییر و تحول خود را طی کرده اند اینترنت و مباحث زاییده ی آن هنوز در حال تغییر هستند و بنا بر این تعاریف آنها نیز در این سیر تحولی در هر دوره از زمان دستخوش دگرگونی می شود. در بین تعاریف موجود از تجارت الکترونیک کاملترین آنها عبارت است از: خرید فروش و ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

1. هرچه بیشتر درباره بازاریابی فرا بگیرید: آخرین کتابها و مجلات بازاریابی را مطالعه کنید، با همکارانتان در خصوص استراتژیهای موفق صحبت کنید و بویژه به کسب و کارهایی که موفق هستند توجه کنید. در مورد بازاریابی 5 نکته را در نظر داشته باشید. 1-محصول 2- قیمت 3- مکان 4-تبلیغات 5-مردم. به یاد داشته باشید که هرچقدر هم که ایده (نوآورانه تجاری) شما خوب و سازماندهی شده باشد، بدون داشتن ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: اقتصاد

پول الکترونیکی یا پول دیجیتالی، ارزش پول واحدهای پول منتشره از سوی دولت یا بخش خصوصی است که به شکل الکترونیکی بر روی یک وسیله الکترونیکی ذخیره شده است. نشر گسترده پول الکترونیکی آثار تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قابل توجهی دارد. مهم‌ترین اثر گسترش استفاده از پول الکترونیکی بر عرضه پول، سیاست‌های پولی و بانک مرکزی اختصاص دارد و در ادامه با توسعه بازار های پول، سرمایه، کار و ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: اقتصاد

بازاریابی هدفمند از رویکردهای دنیای بازاریابی امروز می باشد. در بازاریابی هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیازهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات بازاریابی صورت می گیرد. به عبارت دیگر ابتدا بازار هدف انتخاب می شود و سپس برای انجام بازاریابی اقدام می گردد. ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: اقتصاد

تجارت الکترونیکی در زمینه های مختلف و فعالیت های بازرگانی گونان از معادلات الکترونیکی میان خریداران خرد، بازرگانان و مشتریان، بنگاه های بازرگانی، مراکز اطلاع رسانی، مبادلات مشاوره ای، مجاورات جوامع و انجمن های مجازی گرفته تا مبادلات میان دولت ها و ملت ها گسترش یافته است. همه این موارد باعث شده تا این مبحث به عنوان مهمترین مساله و دانش روز مطرح شود و دغدغه بنیادین کشورهای توسعه ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مدیریت

مبانی نظری تجارت الکترونیکی تجارت الکترونیکی چیست؟ رشد و پیشرفت فناوری اطلاعات در حال متحول کردن اقتصاد می باشد .جستجو برای دستیابی به روشهای کاراکتر برای انجام امور تجاری منجر به ایجاد انقلابی در عرصه تجارت شده است این انقلاب را تجارت الکترونیکی نامیده اند . تجارت الکترونیکی یا کسب و کار الکترونیکی عباراتی هستند که معمولا به جای همدیگر به کار می روند. این عبارات در واقع مبادلات ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی الکترونیک : بازایابی الکترونیک واژه ای است که برای تجارت از طریق سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی به کار می رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمان زیادی از عمر آن نمی گذرد ولی نقش بسزا و چشمگیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته است به طوری که اجتناب از آن کارآسانی نیست. یکی از ساده ترین و کارآمدترین نقش تجارت الکترونیک درزندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مقدمه : تصور اینکه عمری را صرف همان کارهایی کنی که همواره کرده ای بایستی لرزه بر اندامت اندازد، به فکر به چیزی که پیش رو داری! بار دیگر رستاخیر طبیعت با نفخ در صور بهار آغاز شده است و همه هستی رو به دگرگونی و تحول است. فقط کافیست باور کنم همه چیز دوباره شروع شده است و خداوند فرصتی برای تجربه های تازه در اختیار ما قرار داده است. اینجاست که می توان ادعا کرد فراموشی یکی از بزرگترین ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مقدمه یکی از سازمانهای که مردم جامعه ما حتما با آن آشنایی دلرند بانک ها هستند و شما کمتر فردی را می یابید که با نام بانک آشنایی نداشته باشد . اغلب ما طی ما جهت دریافت حقوق پرداخت قبوض مختلف آب برق گاز تلفن دریافت چک واریز وجوهی به انواع حسابهای شخصی و یا دولتی پرداخت اقساط و.. به بامکها مراجعه داریم و اکثر مواقع به ویزه در روزهای پایانی ماه در شعبی خاص با صفهای طویل مشتریان ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

الفبای تجارت الکترونیکی - مزایا و مدل های تجارت الکترونیک قدمت تجارت الکترونیکی یا ecommerce به قبل از پیدایش شکل کنونی اینترنت برمی‌گردد، اما به علت هزینه‌های سنگین این شیوه از تجارت، امکان استفاده از آن تا چند سال گذشته فقط در اختیار شرکت‌های بزرگ تجاری و مؤسسات اقتصادی مانند بانک‌ها و دولت‌ها بوده است. قدمت تجارت الکترونیکی یا ecommerce به قبل از پیدایش شکل کنونی اینترنت ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مدیریت

ابداعات و فناوری‌های وسیع سالهای اخیر، دسترسی به امکانات ارتباطی، ماهواره‌ای و اینترنت و اثر آن بر مرزهای جغرافیایی و ضرورت‌هایی که در دنیای معاصر به وجود آمده است بر کسی پوشیده نیست. افزایش فعالیتهای برون مرزی و فعالیتهای بین‌المللی حاکی از ظهور و گسترش روابط جهانی است. این روابط به عنوان یکی از شرایط تعیین‌کننده جامعه معاصر در سراسر دنیا در حال گسترش است. جهانی شدن در عین حال ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

تمام ابعاد تجارت و فرایند بازار سنتی را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد تجارت الکترونیکی گویند هیچ تعریف پذیرفته شده ای برای تجارت الکترونیکی وجود ندارد .با این حال تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که که در آن خرید وفروش کالا ویا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدما ت منتهی می شود. تجارت الکترونیکی معمولا کاربرد ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مدیریت

مقدمه بسیاری از اقتصاددانان, متخصصان و آینده نگرها بر این عقیده‌اند که در سال های اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است که جهان را وارد ” عضر اطلاعات“ ساخته است و بسیاری از جنبه‌های اقتصادی,‌ اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یکی از ابعاد این تحول, تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد, شرکتها و دولتها به وجود آمده است. مبادلات ...

تعداد صفحه: ۲۰۴ دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی

(1) گزارش توجیهی (الف) تجارت الکترونیکی و تجربیات بین‌المللی 1) واقعیت فناوری اطلاعات با پیشرفت‏ های اخیر خود جامعه‌ای مجازی با آثار کاملاً واقعی به وجود آورده که تأثیر زیادی بر زندگی انسان‏ها داشته است. جامعه‌ای با قواعد مشترک که نوعی یکسانی یا به عبارتی همگرایی در مسائل و قواعد مبتلابه را موجب شده است. بی‌جهت نیست که نویسندگان مایلند پیشرفت‌های اخیر را با آغاز عصر صنعت (فناوری ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه به جرئت می توان گفت که طراحی منطق یک مدار الکترونیکی تنها قسمت کوچکی از کل کاری است که برای تولید صنعتی آن مدار صورت می گیرد . نکاتی از قبیل در نظر گرقتن اثر قطعات بکار رفته در مدار ، طراحی محافظ 1 برای قسمت مختلف مدار ، بکار بردن روش هایی برای کم کردن اثر نویز در مدارها ، طراحی مدار چاپی با رعایت استاندارد لازم (برای کاهش تداخل الکترو مغناطیسی) انتخاب نوع آی سی های به کار ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مقدمه تکنولوژی اطلاعات به سرعت در حال تغییر جهان از شکلی است که ما آن را می‌شناسیم. این تغییرات،که در اواخر قرن بیستم آغاز شده، در اوایل قرن بیست و یکم با شتاب بیشتری خود را نشان می‌دهد. اینترنت، تجارت الکترونیکی و وب سایت اصطلاحاتی هستند که امروزه بسیار به کار برده می‌شوند. هر روز تعداد زیادی آدرس های اینترنتی را می‌توانید در روز نامه ها، مجلات، آگهی های تبلیغاتی درتلویزیون و ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: اقتصاد

تأثیر پول الکترونیکی بر عرضه و تقاضای پول مقدمه در سالهای اخیر، فناوری ارتباطات و اطلاعات از پیشرفتهای چشمگیری برخوردار شده و به تدریج بخشهای مختلف اقتصادی را در سراسر جهان، تحت تأثیر قرار داده است. پرداخت الکترونیکی یکی از پیامدهای اصلی انقلاب ICT است که با گسترش اینترنت و تجارت الکترونیکی بر اهمیت آن افزوده شده است. بازارهای مالی الکترونیکی از بهترین کاربردهای تجارت الکترونیکی ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

چکیده رشد سریع تجارت الکترونیکی، تأثیر بسزایی بر چگونگی تجارت در جهان می‌گذارد. تجارت الکترونیکی خود تحت تأثیر تحولات در فناوری اطلاعات است. این مقاله، تغییرات فناوری را که باعث تحول در تجارت الکترونیکی خواهد شد بررسی نموده و اثرات اقتصادی آن را مورد بحث قرار داده است، و چشم‌اندازی از اقتصاد کاملاً پویا و هوشمند آینده را در اختیار قرار می‌دهد. مقدمه ظرفیتهای فنی؛ مانند پهنای ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: هنر

چکیده با توجه به سیر نزولی تولید و صادرات فرش دستباف ایران در سال های اخیر، در این مقاله راه کارهای نوین تجارت و استفاده از شیوه تجارت الکترونیکی فرش دستباف به جای شیوه سنتی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. از طرف دیگر، با توجه به رشد روز افزون تجارت الکترونیکی و مزیت های رقابتی حاصل از آن لازم می باشد که برای جبران عقب ماندگی های سال های گذشته در زمینه صادرات فرش دستباف، ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

پست الکترونیکی، ایمیل یا رایانامه (در انگلیسی: e-mail مخفف Electronical Mail)، نامه‌ای الکترونیکی است که با رایانه فرستاده می‌شود. یکی از کاربردهای اینترنت ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیکی است، نامه الکترونیکی پرونده‌ای است که از طریق شبکهٔ اینترنت برای مخاطبی که دارای نشانی پست الکترونیکی است، ارسال می‌شود. نشانی پست الکترونیکی برای نمونه به صورت زیر است : [email protected] ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مخابرات

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

اینترنت، اینترانت و اکسترانت به دلیل مزیتهای فراوان در حال تبدیل به سکوی تجارت الکترونیک و بازرگانی الکترونیک می باشند.ارتباط جهانی، سهولت استفاده، هزینه پایین و قابلیتهای چند رسانه ای سبب شد تا از اینترنت برای برنامه های کاربردی تعاملی، خدمات و کالاها استفاده گردد. هم بندی و دسترسی جهانی،کاهش هزینه های ارتباطی،کاهش هزینه های بازرگانی و معاملاتی،کاهش هزینه های سازمانی،ویژگی ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: اقتصاد

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: اقتصاد

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: اقتصاد

-Network Marketing از آمریکا آغاز شد وبزرگترین شرکتها در این زمینه در آنجا هستند. در آمریکا از هر چهار نفر یک نفر به نحوی با این صنعت مرتبط است.MWM یک تجارت بهینه است که به شما قدرت ایجاد یک سازمان فروش با درآمد عالی را میدهد. از سالیان گذشته تا بحال شرکتهایی مانندBlue Sky تولید کننده لوازم ورزشی در آلمان و AM Ways ،تولید کننده مواد شوینده در آمریکا، به روش Multi-Level Marketing ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: حسابداری

1-Network Marketing از آمریکا آغاز شد وبزرگترین شرکتها در این زمینه در آنجا هستند. در آمریکا از هر چهار نفر یک نفر به نحوی با این صنعت مرتبط است.MWM یک تجارت بهینه است که به شما قدرت ایجاد یک سازمان فروش با درآمد عالی را میدهد. از سالیان گذشته تا بحال شرکتهایی مانندBlue Sky تولید کننده لوازم ورزشی در آلمان و AM Ways ،تولید کننده مواد شوینده در آمریکا، به روش Multi-Level ...

تعداد صفحه: ۶۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

1. مقدمه شرکت‌های کوچک و متوسط امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار صنعتی بسیاری کشورها محسوب می‌شوند و اینگونه صنایع برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه که درصدد احیای ساختار اقتصادی خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. این کشورها دریافته‌اند که برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن، اولویت باید به رشد صنایع کوچک و متوسط داده شود نه صنایع بزرگ. به همین دلیل در حال حاضر اشتیاق و تمایل ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: اقتصاد

الف - خلاصه مدیریتی پس از ظهور فناوری، سال گذشته برای اولین بار اقتصاد جهانی درشرایط دیجیتالی قرارگرفته بود. درسال 2004 میزان هزینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، نشان دهنده تجدید رونق در بازارهای توسعه یافته بود، و رشد سریع بازارهای اتصال، دسترسی شهروندان و سازمانها به ارتباطات صوتی و داده‌ها، ادامه یافت. به هرحال گرایش به اقتصاد اینترنتی باجدیت ادامه داردو سرمایه‌گذاری در ...

تعداد صفحه: ۶۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

پیش‌گفتار امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف قرار گرفته است. تجارت الکترونیکی یکی از نمودهای عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه‌های اقتصادی است. ظهور اینترنت و تجاری شدن آن در دهه‌های اخیر شیوه‌های سنتی تجارت را متحول نموده است. تجارت الکترونیکی انقلابی در شیوه‌ها و رویه‌های تجاری گذشته ایجاد کرده و سرعت و صرفه‌جویی را ...

تعداد صفحه: ۷۹ دسته بندی: اقتصاد

بانکداری الکترونیکی ( E banking ) پیشگفتار : بحث بانکداری الکترونیکی چند سالی است که در فضای کنونی جامعه ایران از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار شده است .در سطح بین‌المللی امروز بانکداری الکترونیکی شامل تمامی خدمات پولی و مالی است که در محیط‌های رایانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد. یعنی یک مشتری بانک می‌تواند خدمات پولی و بانکی‌اش را در هر نقطه جغرافیائی از بانک بگیرد. در واقع ...

تعداد صفحه: ۸۲ دسته بندی: اقتصاد

شناخت بازار های فرش استان خراسان رضوی فصل اول: 1-1- مقدمه: فرش مهمترین کالای غیر صادراتی کشور است که طی چهاردهه گذشته بیش از4/1 ارزش صادرات غیر نفتی را تشکیل داده است. متوسط سهم آن ازصادرات غیرنفتی از27/21درصد طی سالهای 1357-1338به 87/36درصد دردهه بعد از انقلاب (67-1358) رسیده است. طی سالهای برنامه اول ودوم توسعه حدود 87/38درصد ازارزش صادرات غیرنفتی از صدورفرش دستباف تامین شده ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: اقتصاد

جهانی شدن بازار سیر تکاملی بشر و بویژه پیشرفتهای فن آوری قرن حاضر در زمینه های مختلف از جمله ارتباطات و حمل و نقل، دنیای بزرگ ما را جهان کوچک و بهم وابسته ای تبدیل کرده است. بارزترین ویژگی جهان امروز که آن را از زمانهای گذشته متمایز ساخته، ضرورت ارتباطات و همزیستی در سایه همیاری و داشتن روابط با سایر ملل می باشد. بر این اساس انتخاب بین حضور در صحنه بین المللی و عدم حضور،جای ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

کلمه E-mail از حرف E مخفف کلمه Electronic (الکترونیک) و کلمه Mail به معنی پست تشکیل شده است . همچنین کلمه Net به معنی شبکه و Internet به معنی شبکه اطلاعاتی از طریق کامپیوتر می باشد. قبل از به وجود آمدن شبکه اینترنت کامپیوترها فقط از دو طریق می توانستند با یکدیگر مرتبط شوند. 1 شبکه ارتباطی محلی (LAN or Local Area Network) به این ترتیب که در داخل یک کمپانی چندین کامپیوتر توسط ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

کد الکترونیکی محصول (EPC) کد الکترونیکی محصول (EPC) ، استانداردها و شبکه جهانی آن واژه­های کلیدی: کد الکترونیکی محصول، شبکه جهانی کد الکترونیکی محصول، سرویس نامگذاری اشیاء، سرویس یابش، سرویس اطلاعات کد الکترونیکی محصول، میان­افزار چکیده : با گسترش روزافزون فناوری RFID و استفاده از آن در کاربردهای مختلف، نیاز به وجود یک استاندارد جهانی که تولیدکنندگان سخت‌افزارها و نرم­افزارهای ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: اقتصاد

تجارت الکترونیکی برای تجارت الکترونیک تعاریف زیادی وجود دارد. بر خلاف مباحثی چون تحقیق در عملیات یا کنترل پروژه که دوران رشد و تغییر و تحول خود را طی کرده اند اینترنت و مباحث زاییده ی آن هنوز در حال تغییر هستند و بنا بر این تعاریف آنها نیز در این سیر تحولی در هر دوره از زمان دستخوش دگرگونی می شود. در بین تعاریف موجود از تجارت الکترونیک کاملترین آنها عبارت است از: خرید فروش و ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

بسیاری از امتیازاتی که برای نشر الکترونیکی بر می شمارند ، صرفاً با مقایسه آن با نشر چاپی قابل درک است . وجود این امتیازات ، کاملاً نسبی هستند و به عواملی چون نرم افزار ، قالبهای ذخیره اطلاعات ، زیر ساختهای اطلاعاتی ‚ و مانند بستگی دارد . « واریان » مزایای نشر الکترونیکی را در زیر چهار عنوان اصلی ، این چنین بر می شمارد ؛ الف : صرفه جویی در فضای کتابخانه ها : کتابهای قرن گذشته ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

چکیده: در این مقاله به طور خلاصه تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و همچنین روی نقش کتابداران شرح داده می شود. عوامل موثر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و تاکید بر این نکته که ما نیاز به تغییر سیاست مدیریت مجموعه داریم بحث خواهد شد. در این مقاله سعی شده پیرامون فراهم کردن اطلاعات و دسترس پذیری قالبهای الکترونیکی مختلف مثل منابع پیوسته ، دیسک فشرده ، منابع ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: حقوق و فقه

چکیده: تجارت الکترونیکی به معنای انعقاد قرارداد انتقال کالا، خدمات، پول و اسناد تجاری از طریق ابزارهای پیشرفته الکترونیکی می‌باشد. اهمیت این پدیده به لحاظ نقش آن در دگرگون نمودن بازار جهانی است که بخشهای بزرگی همانند تجارت، مخابرات، آموزش و پرورش، بهداشت و حتی دولت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عدم بهره‌گیری از تجارت الکترونیکی به معنای از دست رفتن فرصتهای لحظه‌ای زودگذر در تجارت ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

شرایط فنی امروزه، در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می‌آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده‌ی بیشتر از موتور های دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه‌ی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

تجارت الکترونیکی جابه جایی همه داده های بازرگانی میان خریدار، فروشنده و دیگر سازمانها به کمک فناوری اطلاعات است. تجارت الکترونیکی فعالیتهای بازرگانی است که به روش دیجیتالی و از راه شبکه‌های رایانه‌ای انجام می‌گیرد. امروزه بسیاری از داد و ستدهای میان شرکتها با مشتریان، بدینگونه است. تفاوت کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی کسب و کار الکترونیکی همان تجارت الکترونیکی است. با ...

تعداد صفحه: ۷۰ دسته بندی: اقتصاد

منابع داخلی و مزیت رقابتی: منابع و توانایی‌هایی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، در هر کار و فعالیتی متفاوت است و حتی می‌تواند در حول زمان متغیر باشد. بطور کلی منابع و توانایی‌های داخلی سازمان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عباتند از : منابع مالی، فیزیکی، انسانی و سازمانی، در اصل توانائیها و منابع جزء عوامل قوت سازمانی شمرده می‌شوند که می‌تواند به مزیت رقابتی تبدیل شوند ...

تعداد صفحه: ۴۹ دسته بندی: مهندسی برق

کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) شرایط فنی امروزه، در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می‌آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده‌ی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه‌ی گردابی، که به نام ...

تعداد صفحه: ۷۰ دسته بندی: اقتصاد

منابع داخلی و مزیت رقابتی: منابع و توانایی‌هایی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، در هر کار و فعالیتی متفاوت است و حتی می‌تواند در حول زمان متغیر باشد. بطور کلی منابع و توانایی‌های داخلی سازمان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عباتند از : ، فیزیکی، انسانی و سازمانی، در اصل توانائیها و منابع جزء عوامل قوت سازمانی شمرده می‌شوند که می‌تواند به مزیت رقابتی تبدیل شوند در صورتی که ...

تعداد صفحه: ۱۹۰ دسته بندی: اقتصاد

فصل اول : نوآوریهای ابزاری 1-1) مقدمه: وجود ابزارهای مالی گوناگون و متنوع در بازار مالی. انگیزش و مشارکت بیشتر مردم را در تأمین منابع مالی فعالیتهای اقتصادی درازمدت به همراه می‌آورد. تنوع ابزارهای مالی از نظر ترکیب ریسک و بازده و ماهیت سود و شیوه مشارکت در ریسک گروههای مختلفی را به سوی خود می‌کشاند. مطالعه سیر تاریخی بازار مالی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نشان می‌دهد که این ...

تعداد صفحه: ۹۳ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه بازار ابزار استخراج داده ها از دو راه ابتدایی خود در حال ظهور می‌باشد . بسیاری از ابزارهایی که در اینجا توضیح داده می‌شوند ، در مرحله اول انتشار می‌باشند. موقعیت در بازار CRM که عموماً بخشی از سیستم تجارت الکترونیکی در نظر گرفته می‌شود ، پیچیده تر می‌باشد و بنابراین با سرعت وب یا شبکه در حال حرکت می‌باشد. بازار CRM ، حتی بیشتر از بازار ابزار استخراج داده‌ ها با چندین ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: اقتصاد

پول الکترونیکی یا پول دیجیتالی، ارزش پول واحدهای پول منتشره از سوی دولت یا بخش خصوصی است که به شکل الکترونیکی بر روی یک وسیله الکترونیکی ذخیره شده است. نشر گسترده پول الکترونیکی آثار تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قابل توجهی دارد. مهم‌ترین اثر گسترش استفاده از پول الکترونیکی بر عرضه پول، سیاست‌های پولی و بانک مرکزی اختصاص دارد و در ادامه با توسعه بازارهای پول، سرمایه، کار و ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: بیمه

بیمه الکترونیکی به معنای عام به عنوان کاربرد اینترنت و فناوری اطلاعات ( IT ) در تولید و توزیع خدمات بیمه ای اطلاق می شود در معنای خاص بیمه الکترونیکی را می توان به عنوان تأمین یک پوشش بیمه ای از طریق بیمه نامه ای دانست که بصورت Online درخواست ، پیشنهاد ، مذاکره و قرارداد آن منعقد می شود . با اینکه پرداخت حق بیمه ، تزیع بیمه نامه و پروسه پرداخت خسارت می تواند انجام شود ولی در ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

هافمن ونواک (1996) معتقدهستند که اینترنت باعث شده ارتباطات بازاریابی سنتی که به صورت یک به چند بودبه صورت چند به چند دربیاید.درمدل یک به چند ،شرکت پیامی راازطریق یک وسیله ارتباطی یایک رسانه به مشتریان متعددارسال می کند.دراین ارتباط مصرف کنندگان قادربه برقراری ارتباطات پویا باشرکت نبوده وصرفا به صورت شنونده مل می کردند .مدل سنتی یک به چند باعث می شدکه مشتریان دمعرض بمباران ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

امروزه کامپیوتر چنان در زندگی روزمره ما جا یافته که تصور زندگی بدون رایانه غیر ممکن است. حالا همه ما به شنیدن پسوند الکترونیکی و هوشمند بعد از انواع واقسام پدیده ها عادت کرده ایم:کارتهای هوشمند، بانکداری ا لکترونیک، آموزش ا لکترونیک، سلامت ا لکترونیک، تجارت الکترونیک، دولت ا لکترونیک و وقتی همه چیز در یک شهر الکترونیک می شود، در نهایت آن شهر به یک شهرالکترونیک یا هوشمند تبد یل ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات را در ویترین خود عرضه می کنند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارش ها را در آن ثبت نمود. سایت های پیشرفته حتی ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

تجارت الکترونیکی[1] یعنی خرید و فروش از طریق رسانه‌های دیجیتالی اما کسب و کار الکترونیکی[2] دربرگیرنده تجارت الکترونیکی بوده و شامل نرم افزارهای کاربردی front and back office است. کسب و کار الکترونیکی موتوری را برای کسب و کار مدرن فراهم می‌کند. کسب و کار الکترونیکی تنها مربوط به مبادلات تجارت الکترونیکی نیست بلکه تعریف مجدد مدل‌های کسب و کار با کمک تکنولوژی برای ماکزیمم کردن ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

تجارت الکترونیکی[1] یعنی خرید و فروش از طریق رسانه‌های دیجیتالی اما کسب و کار الکترونیکی[2] دربرگیرنده تجارت الکترونیکی بوده و شامل نرم افزارهای کاربردی front and back office است. کسب و کار الکترونیکی موتوری را برای کسب و کار مدرن فراهم می‌کند. کسب و کار الکترونیکی تنها مربوط به مبادلات تجارت الکترونیکی نیست بلکه تعریف مجدد مدل‌های کسب و کار با کمک تکنولوژی برای ماکزیمم کردن ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

کوین کلی (Kevin Kelly) چشم‌اندازهای جدید دنیای تجاری را در کتاب «قوانین جدید برای اقتصاد جدید» اینگونه تعریف می‌کند : «1- همه چیز جهانی شده است. 2- اجناس غیرقابل لمس، اطلاعات، ایده‌ها و ارتباطات بیش از پیش موردتوجه هستند و 3- همه چیز به هم متصل شده است.» این سه ویژگی منجر به خلق نوع جدیدی از جامعه و بازار می‌شود که بستر آن را شبکه‌های الکترونیکی‌ای تشکیل می دهند که همه جا ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مدیریت

چکیده: در این مقاله به طور خلاصه تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و همچنین روی نقش کتابداران شرح داده می شود. عوامل موثر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و تاکید بر این نکته که ما نیاز به تغییر سیاست مدیریت مجموعه داریم بحث خواهد شد. در این مقاله سعی شده پیرامون فراهم کردن اطلاعات و دسترس پذیری قالبهای الکترونیکی مختلف مثل منابع پیوسته ، دیسک فشرده ، منابع ...

تعداد صفحه: ۲۴۴ دسته بندی: مدیریت

پیشگفتار بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی تاثیرات شگرف این پدیده را بیش از پیش نمایان ساخته است. مزایای فراوان اقتصادی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد و بازرگانی شامل صرفه‌جویی هزینه مبادلاتی، افزایش بهره‌وری بنگاه و صنعت، تغییر فرایندهای مدیریت و تولید بنگاه‌های اقتصادی، کاهش هزینه جستجو، دسترسی بیشتر و آسانتر و ارزانتر به ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

موارد استفاده از اینترنت در دنیای مدرن اگر چیز ثابت ولایتغیری در اینترنت باشد، این واقعیت است که اینترنت به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد. از ابتدای شروع اینترنت در اوایل دهه هفتاد (بله درسته. اینترنت در حدود 25 سال است وجود داشته است)، تعداد کاربران از تعداد انگشت شماری به بیش ار 20میلیون افزایش یافته است. این افزایش به چه چیزی می تواند نسبت داده شود؛ این درس به این سوال پاسخ ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

جهانی شدن «پایان جنگ سرد با جهش های عظیمی در عرصه ارتباطات مصادف شد از اوایل سالهای 1990 با به بازار آمدن دیش های گیرنده امواج صوتی و تصویری و سپس ایجاد خطوط اینترنتی و سقوط قیمت ارتباطات که نتیجه آن سرعت بخشیدن بی سابقه ای در امر خبرگیری و خبررسانی و تبادل اطلاعات شد مردم جهان را تا حدی که قبلاً در تصویر نیز نمی گنجید به هم نزدی کرد. با ایجاد سرعت در ارتباط و حمل و نقل به نظر ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

وب را بشناسیم اگر حتی به کامپیوتر دست نزده باشید احتمالا بعضی از امکانات «وب جهان پهنا» (www) را تجربه کرده اید. وب یک رابط دوست داشتنی برای پیدا کردن انواع مختلفی از اطلاعات در اختیار شما می‌گذارد، از تحقیق پیرامون یک مسئله علمی گرفته تا اطلاعاتی درباره سفر به یکی از شهرهای دنیا. برخلاف پیچیدگی اینترنت، ماهیت خود وب نسبتاً ساده است. وب، که با یک اتصال اینترنت برای هر کاربری ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

شبکه های به هم تنیده جهانی بر پایه کار بر اینترنت به سوی تکامل پیش می روند و به طور مستمر به بازسازی خویش می پردازند در اثنای این تغییر و تحول و بازسازی مفهوم جدیدی به نام Portal مطرح گشته است و زیر بنای تحولات مهمی در آینده گشت که شاید زمانی دور از انتظار و دسترس فرض می شد. رشد واحدهای تجاری در دوره اخیر شیوه های نوین را جهت این پیشرفت می طلبد . پرداختن به تجارت از طریق Portal ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: گرافیک

تحقیق به این دلیل صورت گرفته اکثر فارغ التحصیلان رشته گرافیک بسوی تبلیغات رفته اما متأسفانه هیچ دانش خاص و محکمی از پیرامون آن ندارد و با زوایای مختلف آن آشنا نیستند. در این تحقیق ابتدا با صنعت تبلغات در ایران و جایگاه و مشکلات آن آشنا شده و سپس در فصلهای بعد با ارتباط تبلیغات با رسانه‌های مختلف از قبیل (تلویزیون، رادیو، مطبوعات و . . . ) آشنا می‌شویم و تأثیر گرافیک را در ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مدیریت

پیشگفتار: جریان کاربرد و تکامل تکنولوژی در سال های پیش از 1900 بر مبنای فعالیت های فردی منهدسی استوار بود. چنانچه لئوناردو داوینچی را می توان علاوه بر هنرمندی خلاق و بزرگ مهندسی بی نظر و پیشرو دانست که قلمرو عملی و علمی دانش، تکنولوژی و تجربی را در هم آمیخته بود و در هر زمینه ای دستاورهای بی نظر برجا گذاشته است. اما شاید بزرگترین دستاورد بشر در قرن بیستم دستبابی به الگوهای ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی مواد و متالورژی

- مقدمه Introduction با توجه به آنچه که در گزارش اول ، اسفند 1381 ( بررسی و چگونگی تعویض مبرد R-22 در چیلرهای مجتمع پتروشیمی اصفهان) به آن اشاره شد و پروژه‏های انجام شده در خصوص ‏تعویض CFC ها در این مجتمع، PROPOSAL حذف برای مبردهای R-11 ، R-13 ، R-502 و R-12 صادر شده است و در طی سال گذشته و جاری دستگاههای سبک مجتمع که با R-12 کار می‏کردند ، در زمان تعمیرات و در واحد تهویه گاز ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه : میکروکنترلر چیست ؟ میکروکنترلر در واقع یک کامپیوتر تک تراشه ای ارزاتقیمت می­باشد. کامپیوتر تک تراشه ای بدین معنی است که کل سیستم کامپیوتر در داخل تراشه مدار مجتمع جای داده شده است.میکروکنترلری که برروی تراشه سیلیکونی ساخته میشود دارای خصوصیاتی مشابه خصوصیات کامپیوترهای شخصی استاندارد است. نخستین ویژگی میکرولنترلر دارای یک CPU (واحد پردازشگر مرکزی) حافظه RAM3 و حافظه ROM4 ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

یکی از مهمترین آثار و تبعات رشد و توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی(ICTs) در عصر حاضر ظهور پدیده تجارت الکترونیک(E-Commerce) بوده است. تجارت الکترونیک که همگام و همپای توسعه اینترنت قوت و بسط بیشتری یافت زمینه لازم را در جهت رشد و توسعه اقتصادی فراهم می کند و راندمان کمی و کیفی مبادلات تجاری را افزایش می دهد. افزایش و گسترش عرصه های رقابتی را در مراودات تجاری باعث می شود و موجب ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

پیشگفتار - تا همین گذشته نه چندان دور ، مثلا تا دهه پیش بسیاری از اصول و مبانی مدیریت همچنان پایدار و پابرجا بود و تنها رویکردها وشرایط بود که تفاوتهایی در مکاتب مدیریتی ایجاد می نمود. ولی امروزه در عصر دیجیتال چالشهای تند و تازه ای پیش روی مدیران قرار دارد. چالشهایی که ویژگیهای عصر جدید هستند. جهانی شدن ، فن آوری اطلاعات و سرعت تحولات برخی از این چالشها هستند. اما به نظر میرسد ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: فیزیک

تاریخچه فناوری نانو در طول تاریخ بشر از زمان یونان باستان، مردم و به‌خصوص دانشمندان آن دوره بر این باور بودند که مواد را می‌توان آنقدر به اجزاء کوچک تقسیم کرد تا به ذراتی رسید که خردناشدنی هستند و این ذرات بنیان مواد را تشکیل می‌دهند، شاید بتوان دموکریتوس فیلسوف یونانی را پدر فناوری و علوم نانو دانست چرا که در حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح او اولین کسی بود که واژه اتم را که به ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده گرایش شدید و روزافزون نسبت به آموزش الکترونیکی حاکی از مزایای مختلف این روش نسبت به روشهای سنتی آموزش است. اما باید به این نکته هم توجه داشت که شاید هیچگاه کامپیوتر و روشهای آموزش الکترونیکی نتواند کاملا" جایگزین آموزش چهره به چهره شوند. آنچه مهم است این است که بدانیم آموزش الکترونیکی دقیقا" چیست و چه مزایایی دارد و باتوجه به محدودیتهایی که دارد، در چه مواردی استفاده از آن ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان

شرکت آمریکایی اینواکر، که تولیدکننده و توزیع‌کننده پیشروی جهانی در امر محصولات پزشکی خانگی است، کار خود را در سال ۱۸۸۵ با نام شرکت وُرتینگتون آغاز کرد که شرکت کوچکی در ایلیریا درایالت اوهایو بود. شرکت مذکور وسیله‌ای را در خط تولید داشت که برای جابه‌جایی معلولان جسمی طراحی شده بود خلاقیت، ریسک، و نوآوری در کارآفرینی از ضروریاتی است که هم در شروع تولید کالاها و فعالیتهای ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

کیفیت زندگی و انقلاب دیجیتال دکتر شهیندخت خوارزمی پیش درآمد این مقاله سعی دارد، بحث کیفیت زندگی را با توجه به تجربه های موجود جهان معرفی کند. در تهیه آن، رهیافت نظری اعمال نشده است به این معنا که کیفیت زندگی در چارچوب تئوری های موجود تبیین نشده است. هدف اصلی مقاله، ایجاد حساسیت و آشنا ساختن خوانندگان با ابعاد مفهومی و تجربی موضوع است مقاله شامل سه بخش اصلی است. ? در بخش اول نخست ...

تعداد صفحه: ۵۷ دسته بندی: مهندسی تاسیسات

ماشینهای فرز: 1- ماشین فرز زانوئی و ستونی 2- ماشین فرز تولیدی (دروازه ای) 3- ماشین فرز مخصوص اگر چه بعضی از عملیات اصلی فرزکاری به وسیله ماشین های فرز زانوئی ستونی انجام گرفته است ولی قابل فهم و درک است که بر اثر توسعه یافتن مهارتها سازندگان ماشینها انواع ماشینهای فرز مخصوص دیگری را به بازار عرضه نموده، زیرا که برای اجراء کارهای پیچیده و مهم نیاز به ماشینهای پیچیده تر بوده تا ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت