براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد فراشناختی تعداد 17 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد فراشناختی و یا دانلود مقاله درباره فراشناختی اقدام نمائید:
زمینه و هدف: بیماری های مزمن از قبیل سرطان و دیابت سالیانه موجب مرگ میلیون ها نفر می شوند. درصد بالای از این بیماران همزمان دچار اختلالات روان شناختی نیز هستند. بنابراین توجه به حالات روحی و روانی شناختی این بیماران در بهبود و تسریع درمان تاثیر بسزایی دارد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر درمان فراشناختی بر کاهش افسردگی و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت انجام گردید. روش کار: روش ...
چکیده پایان نامه 1- هدف پژوهش: بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی در حل مسئله جهت ارتقاء و توانایی حل مسئله در عرصه زندگی 2- روش نمونه گیری: با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از بین مدارس تهران و دانشآموزان پایه سوم راهنمایی 62 دختر با میانگین سن 13 سال و پنج ماه انتخاب شدند. 3- روش پژوهش: با توجه به اینکه هدف پژوهشگر بررسی تاثیر یک متغیر مستقل (آموزش ...
هدف این پژوهش بررسی نقش باورهای فراشناختی و کمال گرایی در پیش بینی اضطراب امتحان دانشجویان می باشد. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه پژوهش شامل 100 دانشجوی دختر و پسر بود که از میان دانشجویان علوم تحقیقات اردبیل به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه های فراشناختی، کمال گرایی و اضطراب امتحان استفاده شد. برای تحلیل داده ها ...
مقدمه : به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال ...
به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال کیفیت ...
مهندسی ذهن و خلاقیت پست شده به بخش موفقیت در ساعت 12:31 ب.ظ توسط مدیر سایت ورود به دنیای ذهن و خلاقیت، در حقیقت نگاهی به اوجگاه هنرنمایی خداوند، در موجودی به نام انسان است. خداوند حکیم در خلقت انسان، هنرهایی رقم زده است که گاه توسط پزشکان و گاه توسط کاوشگران روان و هنرمندان، کشف و عرضه و مورد اشاره و تحلیل قرار گرفته است. دنیای ذهن از این مقولههاست؛ قابل رؤیت نیست؛ ولی قابل ...
راهبردهای فراشناختی: تدریس و سنجش اشاره مدیریت جدید در آموزش و پرورش، همانند مدیریت در حوزه های گوناگون نظیر تجارت و ... بر پرورش منابع انسانی سازمان تاکید دارد. مدرسه به مثابه سازمانی که تحت نظر مدرسه است، برای حصول به اهداف تعیین شده به فعالیت منابع انسانی خود نیاز دارد. اهداف، زمانی برآورده خواهد شد که در کنار فراهم آیی امکانات مادی، فضای کار، بودجه و ... منابع انسانی مدرسه ...
مقدمه این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است . بیشتر زمان آموزش ، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد . اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، نادیده گرفته شده است . سه راه اصلی که دانش آموزان هنگام یادگیری می توانند با ...
چکیده: سیستم GLITS، یک سیستم آموزش دهنده هوشمند با یادگیری تدریجی است که دارای 3 عامل یاد دهنده ، یادگیرنده و مشکلساز است. عامل یاد دهنده و یادگیرنده هر کدام دارای 5 لایه (زیر سیستم) میباشند. لایههای یاد دهنده به نامهای ناظر، ایجاد انگیزش، فرضیهها و تولید مدلهای برنامه میباشند. لایههای یادگیرنده به نامهای وضعیتی انعکاسی ، شناختی، معیارها و سنجش، برنامهریزی و همینطور ...
چکیده: به اعتقاد روان شناسان شناختی فرایند آموزش- یادگیری شامل دو دسته هدف کلی است که وین اشتاین و مایر (1986) یکی را به فراورده و دیگری را به فرایند مربوط می دانند. در حالیکه فراورده محتوای اطلاعات آموزش داده شده است. فرایند به چگونگی یادگیری یا مهارتها و روشهای یادگیرنده در پردازش محتوا مربوط می شود. دسته اخیر همان راهبردهای یادگیری هستند که با تاکید کنونی نظریه پردازان شناختی ...
فصل اول کلیات پژوهش مقدمه : بسم الله الرحمن الرحیم اقرأ باسم ربک الذی خلق ، خلقالانسان من علق ، اقرأ و ربک الاکرم ، الذی علم بالقلم ، علم الانسان مالم یعلم [1]. ای رسول بخوان به نام پروردگارت که آفریننده عالم است . آن خدایی که آدمی را از خون بسته بیافرید ، بخوان (قرآن را) که پروردگار تو کریمترین کریمان است آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت و به آدمی آنچه را نمی دانست ...
چکیده مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عدم تحمل ابهام وخودتنظیمی درپیش بینی سوء مصرف مواد درمعتادان شهراردبیل به اجرا درآمد. روش: از جامعه آماری پژوهش کل معتادان شهر اردبیل درسال 91 به تعداد4000 نفر، بااستفاده از شیوه نمونه گیری در دسترس، 100 نفر برای شرکت درپژوهش انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها، ازپرسشنامه های ولع هرویین تیفانی و همکاران، عدم تحمل ابهام ایومک لین و دیویدال ...
مقدمه امروزه علیرغم توسعه فناوری الکترونیک اینترنت و رایانه هنوز کتاب و کتاب خوانی مهمترین شاخصه توسعه یافتگی است و هر ملتی که وقت بیشتری برای مطالعه میگذارد مسیر توسعه و پیشرفت را آسانتر طی می کند و هر ملتی به هر دلیلی خواه ضعف برنامه ریزی و آموزش و یاعلل دیگر از کتاب فاصله داشته باشد به همان میزان هم از توسعه و پیشرفت فاصله دارد و این یک اصل محتوم در سنجش ترقی و توسعه ملتها ...
چکیده مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عدم تحمل ابهام و کمال گرایی درپیش بینی سوء مصرف مواد درمعتادان شهراردبیل اجراشد. روش: پژوهش ازنوع همبستگی و جامعه مورد مطالعه شامل کلیه معتادان شهر اردبیل بود. نمونه پژوهش، (100 نفر) به شیوه نمونه گیری دردسترس ازبین معتادان مراجعه کننده به مرکزترک اعتیاد (شفا)، زندان وکمپهای ترک اعتیاد این شهرانتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه ...
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عدم تحمل ابهام درپیش بینی سوء مصرف مواد درمعتادان شهراردبیل اجراشد. پژوهش ازنوع همبستگی و جامعه مورد مطالعه شامل کلیه معتادان شهر اردبیل بود. نمونه پژوهش، (100 نفر) به شیوه نمونه گیری دردسترس از بین معتادان مراجعه کننده به مرکز ترک اعتیاد، زندان وکمپهای ترک اعتیاد این شهرانتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه ازپرسشنامه های ولع هرویین ...