فهرست و منابع تحقیق مقاله تنیدگی
فهرست:
ندارد.
منبع:
- علاقبند راد، جواد (1383)، مهارتهای پایه در بهداشت روان خانواده و جامعه، فصلنامه، تازههای روانپزشکی کودک و نوجوان ایران، شماره 9 و 10
- علاقبند راد ، جواد (1384)، بهداشت روان درکودکان ونوجوانان : اولویتها و ... شماره 1
- قشنگ، نیره (1382)، تاثیر آموزش مادران بر کاهش تنیدگی رابطه مادر – کودک: پایان نامه کارشناسی ارشد عمومی، دانشگاه شهید بهشتی.
- مطالعه دهگانپور(1377)، به بررسی کارایی خانوادههای کودکان دچار اختلال سلوک و بهنجار و تاثیر آموزش مادران بر کاهش اختلالات رفتاری کودکان پرداخته است و نتایج نشان میدهد که خانوادههای کودکان دچار اختلال سلوک در تمامی حوزههای کارایی، از عملکردهای پائینی برخوردارند و ساختاری مختل دارند (بنا به پرسشنامه سنجش کارآیی خانواده یا FAD[1]) اما، با افزایش مهارتهای یک عضو خانواده (عمدتاً مادر) میتوان رفتار ناسازگار کودک را تغیر داد .
-علاقبند راد، جواد (1379) درمان ADHD با رویکرد شناختی رفتاری، فصل نامه تازههای علوم شناختی (پائیز و زمستان، 1380).
- فتحی، نادر(1374) تاثیر برنامه آموزشی مدیریت و والدین در کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی: پایان نام کارشناسی ارشد بالینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ایران
- ملک خسروی، غفار (1382). کارکرد خانواده در کودکان مبتلا به بیش فعالی / کمبود توجه. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخش.
- ریحانی، رضا (1374) بررسی استرس و شیوههای مقابله خانوادههای دارای کودک عقب مانده ذهنی (شهر زاهدان). پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
- مجله روانپزشکی و روانشناسی اندیشه و رفتار (1384) مقایسه سلامت روانی مادران کودکان دچار اختلال روانپزشکی با گروه شماره 38 و 37
احدی، حسن و ؟ جمالی، شکوه سادات، (1375). روانشناسی ارشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک، تهران: چاپ و نشر بنیاد.
استورا،(1991) تنیدگی یا استرس بیماری جدید تمدنح، ترجمه؛ پرسرخ دادستان ، (1377)، انتشارات رشد. خوشابی، کتایون، (1377). اختلال بیش فعالی / کمبود توجه، فصلنامنه و بهداشت جهان، 2و12و30و28
همراه آن در دانشآموزان مقطع ابتدای شهر تهران، گزارش تحقیقاتی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
دادستان، پرسرخ، (1378) روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگای، جلد دوم، تهران: انتشارات سمت.
دلاور، علی، (1380) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی، انتشارات رشد.
زرگری نژاد، غزاله (1383) بررسی اثر بخشی آموزش والدین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان، مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعلی : پایان نامه کارشناسی ارشد بالینی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی ایران.
صمیعی کرانی ،؟؟ (1383) مقایسه سلامت روانی کودکان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی با والدین کودکان عادی شهرستان فارسان با ملاحظه وضعیت اجتماعی – اقتصادی : پایان نامه کارشناسی ارشد بالینی، دانشگاه شهید بهشتی
فرمند، آتوسا (1385) سودمندی درمان ترکیبی: برنامه گروهی فرزند پروری ودارو درمانی بر علائم و شیوههای تربیتی کودکان 12-3 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی، در مقایسه با هر یک از این درمانها به تنهایی: پایان نامه دکتری روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
عصاریان، ؟؟، (1384)، فصلنامه تازههای روانپزشک کودکان و نوجوانان ایران، شماره 2 و صفحه 3.
کاپلان، هارولد سادوک، بنیامین، (1994)، خلاصه روانپزشکی بالینی ترجمه نصرت لله پور افکاری (1376)جلد سوم ، تهران: انتشارات شهر آب
گال، مردیت؛ بورگ ، داتر، گال، جویس، (1942). روشهای تحقیقی کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی ترجمه احمدرضا نصر، حمید رضا عریضی و همکاران، (1383) جلد دوم، تهران: انتشارات سمت
ماستن هنری، پاول (1368). رشد شخصیت کودک ترجمه: یاسایی، مهشید، نشر مرکز
مجله روانشناسی، (1379). مقایسه اثر بخشی روان درماندگیهای «شناختی- رفتاری» و ترکیبی «در دو سطح هوشی در کودکان مبتلا به فزون کنشی همراه با کمبود توجه (ADHD)، دکتر مهری نژاد، سید ابوالقاسم و همکاران، سال چهارم شماره 2
مجله روانشناسی. (1380). تاثیر آموزش رفتار و والدین و دارو درمانگری بر میزان علائم فزون کنشی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی، سال پنجم، شماره 2.
مجله روانشناسی (1381)، مقایسه عوامل تنیدگیزا و شیوههای مقابله با آن در دانشآموزان، سال ششم، شماره 2، ناصر شریعتی، تقی داورمنش، عباس (1375) اثرات معلومیت ذهنی فرزند بر خانواده / (خلاصه یک تحقیق ).
تهران : انتشارات سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
مهرابی زاده، مهنار و همکاران(1381). مجله پژوهشی در محیط کودکان استثنایی، دوره دوم، شماره 2.
ویکس- نلسن؛ریتا؛ ایزرائیل، آلن ، سی . (1372). اختلالهای رفتاری کودکان، ترجمه: م . تقی، فشی طوسی، مشهد: آستان قدس رضوی
هومن، حیدر علی، (1380). شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تهران: نشر پارسا.
منابع انگلیسی:
American Psucyitric Association.(1987).1994.Diagnostic and Statistieal manual of Mental Disorders , 3rd ed .Revised , 4 Thed . Washingten : American Psychiatric Association.
Anastopoulos , AL Shaffer , SD. (2001). Attention Deficit Disorder inc.
Eugend walker K Micheal , C.Roberts (F-ds). Hand book of Clinical child psyehiatry . Canada : yahn Wiley and Sons.
Anasto poulos , A D., Shelton , T L, Dupaul , G y K Guevremont , D C. (1993). Parent Trainingfor Attention Deficit Hyperactivity Disorder:
Its impact on Parent functioning. Gournal of Abnormal of Psyehiology , 21 , 581-596.
Anastopoulous , A D., Guevremont , D c., shelron , T L., Dupaul , G y. (1992). Parenting Stress amony Families of Children with
B
raaten , E B. & Roen , L.A(2000). Self-lation of affect in ADHD and non- ADHD boys: Differencer in empathic respondengp. Gernal of Con Sulting and Clinical Psyeholog , 68,313-321.
Breicard C Boiden ; F.(200). Prescribing Ritalin in combined modality management of Hyperactivity With Athention Defial , 27 (5) , 435 – 443.
Barkley, RA, (1990). Athention Deficit Hyperactivity Disorder in E y., mask & R A., Barkey (Ed), child Psychopathology.
Weiss, G.L Het chman , L. (1986). Hyperactive Children grownup. Rewyork : Guilford pres.
Pisterman , s;Firestone , P.(1992). The effects of parent Training on Parenting Stress and Sense of Copetence . Canadian Joumal of Pohaviural Sciene , 24 , 41-58.
Turner , kmt; Mrkie – Dadds , c; Sanders , M.R.(2002). Facklitator , man ual Group Triplep (ed. II Revised ) Milton: Triplep International T y.LTd.
Rabiner , Malone , e t al., (2003). Behavior disorders that often co-occur with ADHD . WWW. Helpforadd.com/info:htm.
Teeter , PA. (1998) Interventions for ADHD. Newyork: the Glliford Press.
Szatmari , petal .(1989)oa tario Child Heath Study: Prevalence of Attention Peficit Disorder With Hyperactivity Journal of psycholotyy and Psychiatry,30.
Pelham , W E., gr . wheeler , T & chronis , A.(1998).
Fmprically supported psychosocial Treatments for ADHD jornal of clinical child psychology, 27, 190-205.
Vaidya Cy etal. (2005). Altered weural substrates of cognitive contros in Childhood ADHD: Evielence from FMRT.American Journal of psy chiatry , 162(9):16: -5-9613.
Zametkin , A J & Rapaport. J L . (1987) . Neurobiology of Attention Defieit Oisorder With Hyperactivity: The American A Cademy of Child and adolescent psychiatru , 20 , G76.
Leung , C sanders, M R Leung , S Mark , R Lau , J . (2003) A n outcome evaluation of The implementation of the Triplep – positive parenting program in Hangkong . Family process , 42(2) , 531-544.
Cann , W., Rogers , H. & Matthews , J (2003) , Family Intervention Services program evaluation : A brief report on initial out comes for families. Australian e-journal for the Advancement of Mental Heath 2(3)
Roberts . C(2001). Hand book of Clinical Child pwyeholgg NewYourd : Wiley
Goldstein : S Goldstein., Jones . C B. Braswell . L. Sheridan . S. (1998). Managing ADHD in Children : A Guid e for practitioners . John wiley & sons , Inc.
Sutton , C. (2006) Helping Families with Troubled Children apreventive approach : John wiley & Sons , LTd.
Hoza . B , owens . J S. Pelham. W.E. (2000). Parent Cognitions as predictors of child Treatment resport in Attention – Deficit (Hyperactivity) Disorder. Joarnal of Abnormal Child psychology . 28 (6) , 569-583.
Barkley R A. Guevremant , D C. Anastopoualos , A d. & Fletcher , K E. (1992). A Comparison of Three family conflicts in adolescents with Attention Feficit Hyperactivity. Journal of counsulting and chilical psychology , 60 , 450 -462.
Barkley, R A, Karlsson , J., pollard , S.& Murphy , J u, (1985). Developmental changes in the motner child intractions of hyperactive boys: Effects of two doselevels of Ritalin.
Journal of Child pwyehology and psychiatry , 26 , 705-715
Biederman , J.Munir , K. knee , D. Armentano , M Autor , S, waternaux , C, & Touang , M, (1987). Hight rate of affective disorders in probands with Attention Deficit Disorder and in Their relatives : Acontrolled Family stuky , American Journal of Psy chiatry , 144 , 330-333.
Bardley , R A. (1990). Attention peficit Hyperctivity Pisorder :
A H and book for Fiognosis and Treatment , New York.
Guilford Press.
Barlow , D H. & Durand , U M. (1995). Abnormal psychology an integrative approach , New York , Books / Cole.
Braun . J M kahn , R S , Froehlich . T , (2006). Exposures of Encironmental Toxicants and Attention Deficit Hyperactivity Disorder in U S . Children . Enaironmental Health Pers pectives , 14 (12)
Barkley , R A, (1994) Impaired delayed responding : aunified theory of Attention Deficit Hyperactivity Disorder , in D. Routh (E d.). pisruptive behowior disorder in child hook : Essnys honoring Herbert C Quay , New York , Plenum.
Barkley , R A. karlsson . J. , polard , S (1985). Effects of age on the motner child intractions of thyperactive children , Jonrnal of Abnormal Child pwychlology . 13 ,631-638.
Borw. , Sanders , M.R. . Markie – Dadds , C, (2002). The effects of the triple – p- positive parenting program of presehool children with co-occaring disruptive & ottentiey hyperactive difficulties journal of Abnormal 30 , 6 , 571 – 587.
Bussing , R , etal , (2000). Self steam in special education children with ADHD: Releution ship to disorder characteristics and medication U S A . Journal of American Acodemy of Child and Adelescemt Psyehiatry.
C
Conners , C K.(1980) , Food additives and hyperactive children New York : Plenum press.
Cantwell , D P.(1972). Psychiatric sillness in families of hyperactive./ Archves of General Psychialtry , 27 .414
Carr, A. (1999). The Handbook of child & adolescent Chinical Psychology : A contextual approach , NewYork: routledge.
Cunning ham , C.E. Boyle. M.H. (2002) . Preschoolers at Risk for Attention Deficit Hyperactivity Disorder and oppositional Defiant Disorder : Family, parenting , and Behavioral Correlates , Journal of Abnornal Child psy ehology , 30 , 6 , 555-569.
Costin , y. Lichte ,