تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها

تعداد صفحات: 60 فرمت فایل: word کد فایل: 12932
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت قدیم:۲۹,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها

     

    با توجه به عوامل مهم طراحی از جمله وزن، سروصدا، کنترل، اندازه و ابعاد، حجم و .... پیشنهاد می‌شود که از موتورهای برقی برای نیروی محرکه در بالابرها استفاده شود و با توجه به تحقیقات به عمل آمده تقریباً بیش از 95درصد نیروی محرکه کرین‌ها از الکتروموتور ها استفاده می‌شود.

    نکات قابل توجه در انتخاب موتور های کرین

    باید ممان ابتدای حرکت بزرگی باشد تا بتواند وزن سنگین بار یا وزن سنگین خود کرین را به حرکت درآورده و در کوتاهترین زمان سرعت کرین را به سرعت ماکزیمم برساند.

    بایستی برای روشن و خاموش کردن زیاد مناسب باشند.

    تغییر جهت دوران موتور را به آسانی انجام دهد.

    باید دور موتور مستقلاً و بدون درنظر گرفتن بار قابل تنظیم باشد.

    پارامترهای اساسی در طراحی ریل‌های طولی و عرضی

    در طراحی عرضی و طولی به ظرفیت باربری و سرعت حرکت آن نیاز داریم. جراثقال‌ها و بالابرها بر حسب این پارامترها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

    جراثقال‌های سنگین موتوری که ظرفیت آنها بیش از سه تن است.

    جراثقال‌های کندرو که سرعت حرکت آنها کمتر از m/s5/1 است.

    جراثقال‌های تندرو که سرعت حرکت آنها بیش از m/s5/1 است.

    سبک شامل جراثقال‌های دستی و موتوری کوچک که ظرفیت آنها سه تن و یا کمتر است.

    برای طراحی ریل‌های طولی و عرضی، نیروهای زیر بر سیستم وارد می‌شود:

    الف) نیروی قائم شامل وزن کالسکه و وزن بار؛

    ب)‌ نیروی افقی جانبی برابر 10%‌ مجموع ظرفیت جراثقال‌ ها و وزن کالسکه متحرک

    ج) نیروی افقی طولی (موازی ریل طولی) برابر 15% عکس‌العمل انتهای تیر عرضی که بر ریل طولی ما وارد می‌شود.

    تیر را در شرایطی طراحی می‌کنیم که ارتعاش و ضربه عادی در سیستم موجود باشد که در این حالت باید اثرات آن را با اعمال ضریب ضربه مناسبی درنظر بگیریم که ضرایب ضربه با توجه به جدول زیر تعیین می‌گردد:

    با توجه به ظرفیت باربری حداکثر 5 تن و سرعت حداکثر کمتر از 5/1 متر در ثانیه جراثقال‌ از نوع سنگین و کندرو است. ضریب ضربه آن را با توجه به جدول زیر بدست می‌آوریم.

     

    (جدول و معادلات در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها

    فهرست:

    نیروی محرکه در بالابرها 1

    رسم دیاگرام خمشی تیر عرضی... 3

    طراحی تیر اثر برش..... 12

    محاسبه شاسی کالسکه. 13

    انتخاب تیر بر اساس خمشی... 15

    طراحی تیر کالسکه. 16

    انتخاب تیرآهن با توجه به خمش..... 16

    انتخاب قطر محور برای چرخ های هرزگرد کالسکه. 17

    کوپلینگ‌ها 24

    محاسبات مربوط به کوپلینگ الکتروموتور و گیربکس وینچ.. 24

    ابعاد خار مربعی روی کوپلینگ..... 25

    ناودانی زیر کالسکه. 27

    محاسبات قدرت محور کالسکه. 28

    محاسبات مربوط به چرخ دنده‌های کالسکه. 29

    محاسبه قطر محور محرکت کالسکه. 34

    طریقه اتصال ریل‌های عرضی به ریل‌های طولی جراثقال.. 38

    محاسبه قطر پیچ‌ها در مقطع اتصال به ناودانی... 41

    انتقال قلاب... 45

    بحثی کوتاه در مورد تیرهای خمیده و تنش‌های آن: 45

    کروکی یک قلاب یک طرفه برای محاسبات... 48

    قدرت محرک حرکت طول جراثقال.. 50

    قطر محورهای هرزگرد حرکت طولی جراثقال.. 51

    چرخ دنده‌های حرکت طولی جراثقال.. 53

    اشاره ای در خصوص مونتاژ کردن قطعات جراثقال.. 59

    ریل‌های عرضی... 60

    معرفی سیستم اتصال ریل طولی و عرضی... 60

    کالسکه و متعلقات آن.. 61

    محور متحرک یا هرزگرد کالسکه. 64

    اجزای برقی سیستم.. 64

     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, مقاله درباره تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نیروی محرکه در بالابر ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت