تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 14280
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت

    چکیده

    این سند هشت اصل مدیریت کیفیت که در استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای سری ایزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفی می‌نماید. مدیریت ارشد هر سازمان می‌تواند از این اصول بعنوان چارچوبی برای راهنمایی سازمان خویش به منظور بهبود عملکرد ها استفاده نماید.

     

    اصل اول: تمرکز بر مشتری (Customer Focus)

    هر سازمانی به مشتریان خود وابسته است و باید نیازهای حال و آینده آنان را درک نماید و نیازمندی های مشتریان خود را برآورده نماید. علاوه بر این سازمان ها باید برای عبور از انتظارات مشتریان خود برنامه ریزی و تلاش نمایند.

    تمرکز بر مشتری و درک نیازهای حال و آینده او باعث پاسخگویی منعطف و سریع سازمان به فرصت های بازار و در نتیجه افزایش سود سهام و سهم بازار برای سازمان خواهد شد.

    رضایت مشتریان با افزایش اثربخشی بکارگیری منابع سازمان، افزایش یافته و بهبود وفاداری مشتری به سازمان باعث ماندگاری در تجارت می گردد.

    بکارگیری اصل تمرکز بر مشتری عموما باعث می گردد که سازمان:

    برای درک نیازها و انتظارات مشتریان تحقیقات لازم را صورت دهد.

    از ارتباط اهداف سازمانی با نیازها و انتظارات مشتریان اطمینان حاصل نماید.

    ارتباطات درون سازمانی را در راستای نیازها و انتظارات مشتریان هدایت نماید.

    رضایت مشتریان را اندازه گیری نموده و بر مبنای نتایج حاصل از آن اقدام نماید.

    ارتباطات با مشتریان را به صورت سیستمی مدیریت نماید.

    از وجود توازن بین رضایتمندی مشتریان و سایر ذینفعان سازمان (نظیر مالکین، کارکنان، سرمایه گذاران، انجمن ها و مجامع محلی) اطمینان حاصل نماید.

    اصل دوم: رهبری در مدیریت (Leadership)

    مدیر سازمان که از منش رهبری برخوردار است باید مقاصد و جهت گیری یکنواختی را در سازمان ایجاد نماید و  محیط داخلی سازمان را به گونه ای ایجاد و نگهداری نمایند که کارکنان بتوانند در دستیابی به اهداف سازمانی کاملا مشارکت نمایند.

    مدیریت سازمان با منش رهبری باعث می گردد کارکنان مقاصد و اهداف سازمانی را درک نموده و برای دستیابی به آنها از انگیزه کافی برخوردار شوند. علاوه بر این با بکاربستن منش رهبری فعالیت های سازمان ارزیابی شده و در مسیری یکسان، منظم گردیده و استقرار می یابد و در نتیجه فقدان ارتباط بین سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسید.

    بکارگیری اصل رهبری در سازمان عموما باعث می گردد که:

    نیازهای تمامی ذینفعان سازمان شامل مشتریان، مالکین،‌کارکنان،‌ تامین کنندگان، سرمایه گذاران، انجمن هاو مجامع محلی در نظر گرفته شود.

    اهداف چالش برانگیز با زمانبندی مشخص تنظیم گردد.

    ارزش های مشترک، مدل های اخلاقی و جوانمردی در تمامی سطوح سازمان ایجاد شده و تقویت گردد.

    اعتماد ایجاد گردیده و ترس از میان برود.

    کارکنان با منابع مورد نیاز،‌ برخوردار از آموزش و آزادی عمل با داشتن مسوولیت و پاسخگویی فعالیت نمایند.

    کارکنان برای نقش و سهم خود امیدوار و دلگرم گردیده و آنرا تشخیص دهند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    Intrnational Organization for Standardization. 2006. Quality management principles. http://www.iso.ch/iso/en/iso9000-14000/understand/qmp.html

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, مقاله در مورد تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, تحقیق درباره تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, مقاله درباره تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اصول مدیریت کیفیت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت