تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 14444
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست

    کار گیربوکس چیست

     

    شرط تعویض دنده برابری سرعت دو شفت ورودی و خروجی هست حالا این برابری سرعت توسط سیستم کلاچ اصطکاکی(در گیربکس های دستی) انجام میشه اما این کار در گیربکسهای اتمات توسط فشار روغن انجام میشه
    و در گیربکسی نظیر گیربکس اتمات 206 در حالت دستی شما با اشاره به اهرم دنده راه مدار روغن رو برای تعویض دنده باز میکنید
    معایب گیربکس دنده ای (دستی) : مهمترین عیب داشتن محدودیت دور هست به این معنا که مثلا دنده 1 حداکثر دور مثلا1000rpmاست و بالاتر از آن امکانپذیر نیست حال آنکه در گیر بکس های اتمات چنین محدودیت دوری نداریم
    مثال تجربی: در مزدا 323 حداکثر سرعت در دنده 1 67km/h و در همین خودرو با گیربکس اتمات 90km/h است(تجربه ی حقیر)
    با این تفاسیر فکر میکنم گیربکسی نظیر گیربکس 206 اتمات که هم زحالت اتمات داره(یعنی خود گیربکس با فشار معین روغن در حالت های خاص دنده را تعویض میکنه) و هم حالت دستی (که شما تعیین میکنید که کی دنده عوض بشه البته بدون داشتن محدودیت دور) بهترین باشه
     
     
    دلیل مصرف بیشتر گیر بکس اتمات: در حالت شتاب مثلا 0-100 دنده 1 تا دور مثلا 3500 بالا میره و دنده بدی حرکت رو از دور 3000 شروع میکنه پس با افزایش دور مصرف بالاتر میره
    در حالت سرعت ثابت و بدون شتاب به دلیل نذاشتن نسبت دور پایین نسبت به موتور(میشه اسمشو دنده 5 بزاریئ)بازهم مصرف بالاست
    با تشکر امید وارم این مطالب به دردتون خرده باشه . محمدزمانی که در دنده های مختلف هستم حتی دنده 5، پایم را از روی گاز بر میدارم دنده تکون میخوره رو به جلو میره و زمانی که دوباره گاز میدم دنده رو به عقب میره.این مورد رو در گیربکس هایی که خلاصی داشت دیده بودم.اما در لوگان پدرم اصلا این جوری نیست و هر چقدر پا رو از روی گاز برداری و قرار بدهی دسته دنده اصلا تکون نمیخوره!!
    آیا مال شما هم این طوری هست؟؟
     
    دقیقا من هم این مشکل را دارم مثلا وقتی تو دنده 3 هستم و پام رو یک دفعه رو پدال گاز میزارم یا بر میدارم هی دسته دنده عقب وجلو میشه .انگار که یه حالت خلاصی داره
    و فقط در دنده 3و5 این مشکل را دارم ودر بقیه دنده ها نه کسی میدونه چرا؟

     

    گشتاور ماکزیمم لوگان در دور موتور 3750 بدست می آید. و شما باید زمانی نسبت به تعویض دنده اقدام کنید که دور موتور حوالی 3750 باشه (حالا یکم بیشتر یا یکم کمتر)
    خود من همیشه سعی می کنم بین 3300 الی 3500 دنده ها را عوض کنم. و فکر می کنم دور موتور بهینه ای برای تعویض دنده باشه.
    در اکثر خودرو ها ، زمانی که عقربه دور موتور در وسط صفحه می باشد ، به نظر من جای مناسبی برای تعویض دنده است. (در مورد لوگان حدود 3500 دور ، عقربه دور موتور وسط صفحه قرار می گیرد)
    4750 برای تعویض دنده در میدان مسابقه یا رانندگی اسپرتی مناسبه
    همه موارد بالا نظر من بود
    اما در مورد آب بندی ماشین ، با اینکه در کاتالوگ نوشته در "دنده 5 بیش از 130 کیلومتر و دور موتور بالاتر از 3500 حرکت نکنید" ، به شما توصیه می کنم تا قبل از 1000 کیلومتر اول زیاد به ماشین فشار نیارید و سعی کنید دور موتور برای مدت طولانی در هر دنده ای بالاتر از 3500 نرود و بخصوص هرگز با دنده مرده حرکت نکنید ، هرگز
    ضرر حرکت با دنده مرده خیلی بیشتر از دور بالای موتور است.
    تا اتمام هزار کیلومتر اول صبور باشید و ملاحظه کنید.
    اما بعد از تمام شده 3000 کیلومتر ، مطمئن باشید ماشین شما به حداکثر توانایی رسیده.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست , موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کار گیربوکس چیست
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت