تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 14546
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت

    در زمینه ساماندهی علوم و تبدیل کردن کشور به مرجع علوم در کشورهای اسلامی و رفع انحصار کشورهای غربی در این زمینه ، اقدامات گسترده‌ای ازسوی وزارت علوم صورت گرفته است.

    بودجه قرآنی و فعالیت‌های مذهبی اختصاصی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال و نیم فعالیت دولت نهم به ‪ ۱۰برابر میزان قبل رسیده و در برخی استان‌ها از ‪ ۱۶۰میلیون ریال در سال گذشته به بیش از یک میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

    میزان دیه اختصاصی ازسوی دولت برای رفع مشکلات دیه مردم معسر با افزایش ‪ ۱۰۰میلیارد تومانی در دوره دولت نهم ‪ ۶برابر شده است.

    برخی از مهم‌ترین موضوعات لاینحل کشور مانند کنترل میزان استفاده از سوخت که در دوره‌های گذشته بدون نتیجه مانده بود ، در این دوره با مدیریت صورت گرفته در حال ساماندهی است.

    دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت به بیش از ‪ ۳۳۶شهرستان در ‪ ۳۰استان سفر انجام شده و شش هزار مصوبه برای عمران، آبادانی و سرعت بخشیدن به پپیشرفت و حل مشکلات مردم به تصویب رسیده که تاکنون بالغ بر ‪۷۲ درصد مصوبات استانی هیات دولت در سفرهای استانی رئیس جمهور اجرایی شده است.

    براساس آمار وزارت کار واموراجتماعی تعداد پرونده‌های ورودی به سازمان تامین اجتماعی به سه برابر خروجی افزایش یافته است و این مهم نشان‌دهنده رشد ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال مولد در کشور و آغاز ثمردهی طرح‌های دولت در این زمینه است.

    بر اساس گزارش وزارت کار و امور اجتماعی درسال ‪ ۸۵بیش از ‪ ۷۶۰هزار طرح بااعتباری حدود ‪ ۱۰هزار میلیارد تومان در بخش بنگاه‌های اقتصادی زود بازده ساماندهی و به بانکها ارسال شده است و بررسی نرخ بیکاری در ‪ ۳۰استان کشور نشان می‌دهد که‌این میزان در سال ‪ ۸۵برای اولین بار در ‪ ۱۷استان کاهش داشته است.

    میزان بیکاری در سال ‪ ۱۳۸۵نسبت به سال قبل از آن سه دهم (‪ ( ۰/۳درصد کاهش یافت و نرخ بیکاری در کل کشور در سال ‪ ۱۳۸۵برابر با ‪ ۱۱/۲درصد و در سال ‪ ۱۳۸۴برابر با ‪ ۱۱/۵درصد بوده است. سالانه برای تثبیت نرخ بیکاری ایجاد یک میلیون و ‪ ۲۰۰هزار شغل ضروری است.

    باوجود آنکه در پیک دوره رشد جمعیت جوان و تقاضای کار هستیم ، نرخ بیکاری جوانان میان ‪ ۱۵تا ‪ ۲۹ساله که در سال ‪ ۲۴ ،۸۳درصد بود، هم‌اکنون به ‪ ۲۳درصد کاهش یافته و با طرح‌های دولت کاهش آن ادامه خواهد یافت.

    باهمکاری بین بخشی و مدیریت صورت گرفته طی دوسال گذشته میزان تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور برای اولین بار‪ ۵۰درصد کاهش یافته است. این کاهش چشمگیر درحالی است که در این‌مدت روزانه هزاران خودرو جدید نیز به سیستم حمل و نقل کشور افزوده شده است.

    حجم کار عمرانی دولت در سال ‪ ۸۵به نسبت سال ‪ ۸۳براساس آمارهای عمرانی به ‪ ۲/۴۲درصد افزایش یافت که بالاترین نسبت حجم افزایش در دو دهه اخیراست.

    یعنی میزان کار عمرانی از عدد پنج هزار و ‪ ۷۵۰میلیاردتومان ( ‪ ۵/۱۹درصد بودجه) درسال ‪ ۸۳به ‪ ۱۸هزار و پانصد میلیارد تومان رسید.

    در امر مدرسه‌سازی نیز دولت نهم با یک رشد فوق‌العاده در سال ‪ ۸۵به میزان ‪ ۲برابر سال ‪ ۸۳مدرسه ساخت و بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش را در سال جاری به بیش از یک هزار و ‪ ۲۰۰میلیارد تومان رساند که حدود سه برابر سال ‪ ۸۳است .

    در دوره کمتر از دو سال فعالیت دولت نهم با وجود فشارهای مختلف ، با دیپلماسی فعال بیش از ‪ ۱۰۰۰تفاهم‌نامه و موافقت نامه جدید با بیش از ‪۱۰۰ کشور جهان امضا شده است.

    از جمله اقدامات مهم دراین دوره افزایش سه برابر کمک به حوزه‌های علمیه و بیش از ‪ ۵۰برابر به بازسازی اماکن و مراکزی دینی و حوزه‌های علمیه در استانهای سراسر کشور است.

     

    رئیس جمهور و دولت نهم تنها رئیس جمهور و دولتی هستند که‌تاکنون‌در تاریخ ایران موفق به بازدید از همه شهرهای کشور و دیدار با مردم سراسر کشور شده‌اند. نظام نوین آموزش و پرورش، برای برقراری هر چه بیشتر ارتباط بین معلم و متعلم و تاثیر گذاری بهتر نظام آموزشی به منظور دست یابی به اهداف تعیین شده خود، علاوه بر توجه بر محتوای آموزش، در تلاش است تا با استفاده از راهکارهای مختلف و توجه بیشتر بر عناصر آموزشی، اعم از بازنگری در فلسفه آموزش و پرورش، بازخوانی نقش‌های آموزشی مدارس و نحوه تعامل معلم، مسئولان مدارس و محیط یادگیری دانش آموز، توجه به استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی‌های جدید همانند فن آوری‌های اطلاعاتی، تحول در برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی و نظایر آن این نظر را تحقق بخشد.
    در ایران نیز به ویژه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، توجه به آموزش و پرورش به عنوان رکن مهم تحول اجتماعی و رشد و توسعه کشور به امر تحول در نظام آموزشی توجه بیشتری شد و در کنار ساخت مدارس بسیار در نقاط مختلف کشور و همچنین توجه بیشتر به امور پرورشی، گسترش آموزش رسمی به دورترین نقاط و اجباری نمودن تحصیل تا پایان دوره ابتدایی، تغییرات ماهوی در محتوای بسیاری از دروس و تلاش برای استفاده بیشتر از علم روز دنیا و بومی کردن دروس مختلف، استفاده از فن آوری‌های روز نیز مورد توجه قرار گرفت. این امر در زمانی مورد توجه قرار گرفت که شرایط فن آوری‌های روز جهانی نیز، به الزامات سیستم‌ های آموزشی - که خواستِ رشد و تحول و پیشرفت در آن‌ها وجود داشت - تبدیل شده و تحولات تکنولوژی به ویژه در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات، عرصه‌های گوناگون جامعه بشری را تحت تاثیر شدید و روز افزون خود قرار داد. لذا سیستم‌ های آموزشی‌ ای که قصد نداشتند از تحولات عقب بمانند را مجبور کرد تا به استفاده از فن‌آوری‌ های نوین تن در دهند. از آنجا که نظام رسمی آموزش و پرورش در ایران بسیار حساس تلقی می‌شود، طبیعی است که استفاده از فن آوری روز نیز در این نظام اهمیت بسیاری می‌یابد. با این حال برخی از محققان – از جمله در همین پژوهشنامه – معتقدند که استفاده از این ابزارها تنها در زمانی معنا می‌یابد که بتوان بخش‌های دیگر مرتبط با این سیستم را نیز مورد توجه قرار داد. از همین رو این پژوهشنامه تلاش دارد تا ضمن بازبینی تجربیات استفاده از فن آوری در سایر کشورها، به نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی و توسعه فرهنگی توجه کرده و به بررسی راهکارهای توسعه فن آوری اطلاعات در آموزش و پرورش بپردازد.
    نکته اساسی‌ای که این پژوهشنامه از آن غافل نبوده است، همانا نگاه به حوزه‌های دیگر تغییر در کنار تحول فن آوری و بکارگیری آن در نظام رسمی آموزش و پرورش است. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد برای بیشتر کردن تاثیر ابزارهای نوین اطلاعاتی و تکنولوژی آموزشی، باید به تحول در مدارس و کارکردهای آن توجه کافی مبذول داشت وگرنه تاثیر ابزارهای نوین آموزشی کمرنگ خواهد شدفناوری: از سازمانها انتظار می رود فناوری های خود را به روز و بازبینی کنند. فناوری یک تجلی خاص تغییر است. هر تغییری دشوار است و واحد منابع انسانی باید خودرا به عنوان عامل تغییر ملاحظه کند. بویژه درمورد فناوری ضروری است سازمان اقدامات لازم را برای کاهش مقاومت کارکنان در مقابل فناوری جدید معمول داشته و اطمینان حاصل کند که گامها و فرایندهای حمایتی و آموزشی لازم برداشته شده است تا از این طریق کارکنان بتوانند از عهده تغییرات برآیند.
    سرمایه فکری: موفق ترین سازمانها آنهایی خواهندبود که بتوانند افرادی با توانایی اداره سازمانهای جهانی را جذب، پرورش و حفظ کنند. ازجمله ویژگیهای این سازمان جهانی حساسیت نسبت به مشتریان و فرصتهایی است که ازطریق فناوری ارائه می شود. مسئولیت واحد منابع انسانی خواهدبود که این کارکنان مستعد را یافته، جذب کرده، پرورش داده، جبران خدمات کرده و حفظ کند. زمانی که نیروی کار مناسب است، ضروری است واحد منابع انسانی با مشارکت و همکاری دیگران اطمینان حاصل کند که سرمایه های فکری این کارکنان به طور کامل مورداستفاده قرار می گیرد. آنان همچنین باید مطمئن شوند که نتایج چنین فعالیتهای فکری کاملاً مشخص و محافظت شده و به طور مناسب توزیع و اداره می شود. در اقتصاد دانشی استعداد برتر عاملی کلیدی برای آینده است؛ یعنی منبع اصلی مزیت رقابتی؛ این منبع باید پرورش داده شود.
    تغییر: شاید تمام عوامل پیش گفته نمودهای خاصی از مهمترین آنها یعنی تغییر باشند. واحد منابع انسانی باید تغییر را پذیرفته و حمایت کند. البته این بدین معنی است که خودش نیز باید تغییر کند و انعطاف پذیر، حساس و ارزش افزا به نظر آید. واحد منابع انسانی اگر نتواند خود،‌ تغییر را بپذیرد، در آن صورت نمی تواند آن را درجاهای دیگر سازمان به حرکت انداخته و حمایت کند. براین اساس ضروری است ساختارهای جدید، فرایندهای جدید انجام کار و فرهنگ جدید حمایت بازار را بررسی و اتخاذ کند. مدیران منابع انسانی باید در تنظیم هدفهای معقول، منطقی، مهیج و قابل حصول درگیر شوند که شرکتها را قادر سازد خود را براساس فناوری موجود تغییر و سازگار کند. برای مثال چنین فناوری ممکن است فرایندهای تولیدی خودکار در سازمان باشد یا در واحد منابع انسانی خود سازمان با کارکنان جدید یا برنامه های نرم افزاری حقوق باشد. در ملاحظه چنین تغییر فناورانه، مدیران منابع انسانی باید از مسائل و موضوعهای پنهان آگاه شوند.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت, مقاله در مورد تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت, تحقیق درباره تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت, مقاله درباره تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مقایسه مدیران آموزش وپرورش بامدیران صنعت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت