یک معلم در آموزش بر پایه پروژه و تحقیق به عنوان مدیر کلاس شرایطی فراهم می کند که دانش آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزانی که دارای تواناییهایی هستند همانند دیگران از یادگیری لذت ببرید.
منابعی برای دانش آموزان فراهم می کند که توسط آنها دانش آموزان می توانند اهداف آموزش معیارها و مراحل مهم زندگی خود را به تصویر بکشند آموزش دانش آموز محوری با وظایف و مقاصد اجرائی فراهم می کند آموزشگر نوین به دنبال یک سری هدفهای آموزش نو است و از تکنیک های ارزیابی ادامه دار استفاده می کند. فرصتهای یادگیری گسترده فراهم می کند و والدین را به مشارکت وا می دارد. از طریق راهنمایی در تحقیق همکاری تسهیل سازی و مدیریت اینترنتی و ایمیل یادگیری را میسر می سازد شرایط یادگیری برای عده بیشتری از دانش آموزان فراهم می کند به هم رده های خود از دانسته های خود یاد می دهد و کار معلمان دیگر تسهیل می کند و پروسه یادگیری همیاری را به خوبی درک می کند و از پویایی این نوع آموزش بهره می برد. فرصتهای خود ارزیابی را از طریق انتقاد پذیری فراهم می کند و نیز بر معیارهای که پروژه دارد مشارکت فعال را بوجود می آورد دانش آموزان را به خود متکی بار می آورد به طوری که هر دانش آموز خودش به صورت خود جوش به یادگیری می پردازد و کارهای خود را به عنوان کاری که طبیعی است و اهمیت دارد ارج می گذارد. برای تعیین پیشرفت دانش آموزان با استفاده از منابع تکنولوژی یک برآورد حقیقی و طبیعی است و اهمیت دارد ارج می گذارد.
بارز نشان داده ایم برای اینکه سیستم های سیاستهای پیشنهادی مفهوم دار باشند شاید بهترین اقدام توسعه و اجرای کارگاههای آموزشی باشد که در آنها به همه معلمان کمک می کند یک کلاس شلوغ بر پایه پروژه را که در آن دانش آموزان علایق شخصی خود را به صورت پروژه دنبال می کنند مدیریت کنند از آن لذت ببرند و آن را به صورت پروژه دنبال می کنند مدیریت کنند از آن لذت ببرند و آن را به منزل مقصود برسانند اگر قرار است به یادگیری خلاقیت زا و مبتکرانه برسیم کسب چنین تجارب و مهارتهایی اساسی است.
تراوش ایده ها
متاسفانه ایده های نو حق ویژه کسانی که روزهای زیادی را صرف یافتن و پرورش آنان می نمایند نمی باشد. چارلز داروین بیش از بیست سال از عمر خود را صرف تکمیل تئوری تکامل کرده و سپس روزی بیولوژیست جوانی بنام آلفرد دامل والام از وی خواهش کرد تا مطلبی را مطالعه نماید و آن مطلب بطور کنایه آمیزی شامل شرح واضح از تئوری تکامل بواسطه بقای آن بود.
بنظر می رسید والام این تئوری را در هفته ای از جنون هذیان شده بدست آورده باشد. پرورش و توسعه کامل یک اندیشه ممکن است جد و جهد و تلاش خستگی ناپذیر سالیان دراز را در پی داشته باشد اما خود آن اندیشه ممکن است در یک لحظه از فراست و درون بین حاصل گردد. در واقع هنگامی که طرز فکر شامل روش کاملاً تازه ای در نگرش بر مسائل است مشکل بتوان تصور کرد که ایده نو از روش دیگری بدست آید ایده نو نباید مقدم بر سالها کار و تلاش باشد چرا که احتمال دارد نارضایتی و سرخوردگی از ایده قدیمی خیلی زودتر رخ دهد در واقع سالها کار و تلاش حتی ممکن است دستیابی به ایده نو را مشکل سازد زیرا اگر ایده قدیمی بطور کلی منفعتی داشته باشد ممکن است طی گذشت زمان سودمندی آن تقویت گردد جهان علم و دانش مملو از دانشمندان و دانش پژوهان سخت کوش است که با توجه به رویکرد منطقی و تلاش خستگی ناپذیرشان برای طرح ایده های نو هیچ چیز کم ندارد، در حالی که ممکن است ایده های نو همیشه از آنان گریزان باشد. بسیاری از ایده های نو هنگامی پا به عرصه وجود می گذارند که اطلاعات تازه به دست آمده از روی تجربه و مشاهده ایده قدیمی را به ارزیابی مجدد وام دارند. احتمالاً اطلاعاتی تازه مطمئن ترین جاده منتهی به ایده های نو باشد و لیکن هنوز نیز روش غیر قابل انکاری است. چرا که اطلاعات تازه غالباً با تئوری های قدیمی مورد تفسیر قرار گرفته و طوری پرداخته می شوند تا آن تئوری را تقویت و تایید نمایند. شخص بیماری که با کمک روانکاو مورد مداوا قرار می گیرد ممکن است دریابد که هر نشانه و علامت تازه ای که در مورد بیماری خویش تصور می کند به عنوان تقویت کننده تشخیص روانکاو و قاطعانه مورد تفسیر قرار می گیرد در واقع بسیاری بر این باورند که دیر پایی و دوام تئوری های فروید را می توان تا حدودی با انعطاف پذیری آنان در تطبیق و همسازی خود با هر گونه مدرک تجربی ارائه شده در تکذیب و رد آن تئوری ها توضیح داد.
اگر چه اطلاعات جدید موجب پیدایش ایده های نو می گردد لیکن بدون آن نیز چنین امری میسر است. کاملاً امکان پذیر است تا با در نظر گرفتن کلیه اطلاعات قدیمی و تلفیق آنها راهی تازه و ارزشمند بدست آورد و بهترین و کاملترین گواه این مدعی نیز انیشتین است.
پیش از آنکه انیشتین تئوری نسبیت خویش را مطرح کند، نه اطلاعات تازه ای گردآوری کرد و نه دست به آزمایش زد. از آنجا که وی هیچگونه آزمونی انجام نداد بجز طرح روش تازه نگرش به اطلاعاتی که در دسترس همگان قرار داشت خدمت دیگری ننمود تجربیات و آزمایش این که تئوری وی را مورد تایید قرار دادند بعداً صورت گرفتن کاری که انیشتین انجام داد این بود که به اطلاعات موجود که هر کس دیگر نیز به استفاده از آن در ساختار نیوتون می پرداخته نظری تازه انداختن و آن اطلاعات را در روش کاملاً نو بکار گرفت. تأمل و تعمق درباره تعداد ایده های پنهان در پهنه اطلاعات موجود که اکنون به یک شکل ترتیبی یافته اند اما می توانند به شکل بهتری ترتیب یابند وحشتناک یا هیجان انگیز است. در ابتدا که تئوری های انیشتین جایگزین تئوری های پیشی شدند، تنها کمی مناسبتر از آنها بودند تفاوت در توضیح و بیان آن تئوری ها بود که منجر به درک بهتر از طول موج نو ستاره کاروان کشی و تغییر اندک در مدار سیاره عطارد گردید بر حسب جزئیات این امر مانند جایگزین یک فنجان در رستوران است اما با استفاده از این نگرش جدید انرژی اتمی ظهور کرد.