تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15193
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود

    گاز مبرد

    در یخچال‌های اولیه از گاز آمونیاک (NH4) به عنوان گاز مبرد استفاده می‌شد، اما به علت عوارض ناگوار آن در برخورد با بدن انسان، ترکیب شدن حالت مرطوب آن با مس و آلمینیوم، و نیز خاصیت انفجاری‌اش، رفته‌رفته از گاز فریون به جای آن استفاده گشت. در یخچال‌های رایج امروزی معمولا از فریون ۱۲ با ترکیب CCl2F2 استفاده می‌شود که گازی بی‌بو است و حتی در صورت ترکیب شدن با رطوبت موجب خوردگی فلزات نمی‌شود؛ همچنین فریون قابل اشتعال نیست. از معایب استفاده از فریون در یخچال‌ها می‌توان به حجم زیاد آن‌ها در مقایسه با آمونیاک، و تخریب لایه اوزون و ایجاد اثر گلخانه‌ای اشاره کرد. با توجه به این معایب تلاش‌هایی برای یافتن گازهای جایگزین فریون به عمل آمده که گاز جدیدی به نام 134A حاصل آن است. در کولرهای گازی از فریون ۲۲ استفاده می‌شود که به علت دارا بودن هیدروژن، اثر تخریبی آن در لایه‌ی اوزون به مراتب کمتر از فریون‌های ۱۱ و ۱۲ است.

    امروزه بجای گاز فریون در یخچال از چه موادی استفاده می کنند؟

    آژانس حفاظت محیطی EPA قوانینی برای حفاظت از محیط زیست وضع نموده است. این

    آژانس 5 دسته گاز را برای جایگزینی CFC ها یا همان ترکیب R ها معرفی نموده

    است:

    1) هیدروفلورو کربن ها HFCs

    2) پرفلوروکربن ها PFCs

    3) هیدروکربنها HCs مانند پروپان و پروپن

    4) گاز های معمول شیمیایی مانند NH3 و Cl2

    5) گازهای بی اثر اتمسفری از جمله CO2 و بخار آب گازهایی که اکنون جایگزین فرئون ها هستند تلفیقی از سه گروه فوق است. البته برخی دارای کمی فرئون هستند و کمی به اوزون صدمه می زنند و بالاصطلاح low  ozone depletion هستند که با قانون آمریکا به تدریج آنها هم در سال های آتی به طور تجارتی تولید نخواهند شد . اما سرد کننده هاییکه اکنون به جای فرئون ها طراحی شده اند با حرف انگلیسی R به همراه یک عدد نامگذاری شده که  هر یک فرمول های مختلفی دارد و بر خلاف CFCها هر یک در جای خاصی کاربرد دارد. به عنوان مثال سرد کننده کولر گازی منزل و سردکننده هواپیما یکی نیست به عنوان مثال R-404 شامل 44%) CF3CHF2) ، (52%) CF3CH3 و(4%) CH2FCF3 می باشد. سرد کننده ای که کمی برای اوزون ضرر دارد مانند R408A که ترکیب درصد (7%) CF3CHF2 , (46%)CF3CH3 , (47%(CHCIF2 را دارد.

    تترافلوئورواتان یا HFC-134a, CH2 FCF3 یکی دیگر از مواد جایگزین CFC ها می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان به غیر از گاز فریون در یخچال از چه گازی استفاده میشود
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت