تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 15584
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: ارتش - بسیج - روحیه بسیجی - لشگر
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی

     

    فرهنگ ناب بسیجی به عنوان مهمترین مؤلفه خیزش و جهش در عرصه های مختلف جامعه اسلامی ایران در دهه های اخیر مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران داخلی و خارجی قرار دارد. دستاوردهای حضور تفکر و اندیشه بسیجی در جامعه اسلامی ایران به گونه ای آشکار و عیان است که نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت. بسیج امروز به عنوان یک الگوی کارآمد اسلامی درکارهای گروهی و مشارکتی در محافل نظریه پردازی مطرح شده است.
    این واقعیت را نمی توان انکار کرد که ظهور و بروز این اندیشه و گسترش آن در قالب یک فرهنگ جدید، علاوه بر این که آهنگ سازندگی و تلاش در مسیر خودکفایی را شتاب مضاعفی بخشید، به عاملی برای ایجاد آرامش روانی جامعه و ثبات و اقتدار نظام اسلامی کشورمان تبدیل شده است.
    حب و بغض های دشمنان انقلاب درباره تفکر و اندیشه بسیجی گواهی روشن براین مدعاست که این اندیشه به عنوان صف شکن مشکلات داخلی و چالش های خارجی بسیار راهگشا بوده و هست.
    «بسیجی» خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری است که مدال جنگ و دفاع مقدس را محراب عبادت ساخته و با عزمی راسخ به دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی پرداختند و در برابر ابرقدرت ها ایستادند و با نثار جان خود به نسل های پس از خود درس های بزرگی آموختند؛ درس هایی که امروزه در قالب «تفکر بسیجی» شکل می گیرد و به اشکال مختلف در بطن جامعه وارد می شود.
    امروز اما آنچه که مهم است این است که شناخت و درک بیشتر و عمیق تر از فرهنگ و تفکر بسیجی کمک می کند تا درزنده نگهداشتن و تداوم این روش و منش بکوشیم و فرهنگ معنویت، شهادت، غیرت، دینداری، استقلال و آزادی را سرلوحه فعالیت های شخصی و اجتماعی قرار دهیم و بسیجی وار همواره آماده حضور در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی باشیم.
    افتخارآفرینی در سنگر علم و دانش
    عصاره فرهنگ ناب بسیجی، ایثار و از خود گذشتگی هاست. مروری اجمالی بر آن چه تاکنون در عرصه های مختلف جامعه با حضور تفکر بسیجی صورت گرفته است، مؤید این نکته خواهد بود.
    بسیاری از کارشناسان براین باورند که فرد بسیجی در یک مجموعه کاری یا هنگامی که مسئولیتی به او واگذار می شود، پیش از این که برخلاف تئوری های رایج اقتصادی، منافع فردی و گروهی را در لابه لای آن جست وجو کند به اجرای صحیح، سریع و کارشناسانه برنامه ها می اندیشد و برای کسب نتیجه مؤثر، ایثار و فداکاری را شرمنده می کند.
    دکتر «رزاق منش» که خود نیز بسیجی است و سابقه افتخارآفرینی در عرصه رویارویی مستقیم با دشمن در جبهه های حق علیه باطل را دارد در پاسخ به سؤالمان درباره نقش و کارکرد تفکر بسیجی فهرست وار افتخارات و دستاوردهای بزرگ داخلی و خارجی کشور را طی دهه اخیر برمی شمرد و تأکید می کند: «بدون تعارف در تمامی مراحل سخت دوران جنگ و پس از آن نقش بسیجی در پیشبرد اهداف می درخشد. کیست که درخشش نسل سوم انقلاب در میادین جهانی را ببیند اما درباره حضور کارشناسانه، دلسوزانه و متعهدانه نیروهای بسیجی در سنگر علم و دانش سکوت کند.»
    رزاق منش می گوید: «بسیج و بسیجی به گونه ای در عرصه های مختلف جامعه خود را نشان داده اند که حتی دشمنان نیز ناخواسته و از سر اجبار توانمندی های آنان را اعتراف می کنند. از این روست که یکی از محورهای مهم بنگاه های تبلیغاتی دشمن و عوامل همسو با آنان در داخل کشور تحریف واقعیات حضور درخشان بسیجی در عرصه ها و تخریب اندیشه و تفکر بسیج است.»
    وی با اشاره به فشارهای شدید سال های نه چندان دور بر تفکر بسیج و بسیجیان دریادل می گوید: «این که در هر به اصطلاح بحران و آشوب ساختگی مخالفان نظام و انقلاب در داخل و خارج کشور اولین تیرها به سوی بسیجیان نشانه می رود حکایت از توانمندی غیرقابل انکار آنان دارد. دشمن و عوامل فریب خورده داخلی آن به خوبی براین نقش آگاهی دارد و می کوشد میان نسل سوم و تفکر بسیجی ایجاد فاصله کند که البته باید هوشیار بود.»
    رزاق منش البته از برخوردهای احتیاط آمیز با بسیجیان نیز گلایه مند است و می گوید: «خاطره حذف بسیجی از حضور در عرصه های اجتماعی و فرهنگی را به یاد دارید؟
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش و کارکرد روحیه بسیجی در جامعه - بسیج الگوی کارآمد جهانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت