تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 16611
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟

    فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) وسیله ای برای ذخیره سازی، پردازش و ارائه اطلاعات است که به صورت الکترونیکی و مبتنی بر تعدادی  رسانه     می باشد. کامپیوترها وآلات میکروالکترونیک همه روزه به اشکال متنوعی دروسایل، به کاربرده می شوند. با این حال  انواع فن آوری دخیل در تعلیم و تربیت بر انتقال محتوا و اطلاعات به منظور پشتیبانی فرآیندهای رسمی یادگیری متمرکز هستند.

    عمدتاً استفاده از ICT براستفاده آن در کامپیوترها خلاصه می شود.البته همیشه اینطور نیست و اکنون بسیاری از آنها توانایی چند رسانه ای دارند و سخت افزارو نرم افزارهای مرتبط را به کار می گیرند. سخت افزار شامل قطعات جانبی از قبیل چاپگرها، دستگاهDVD و اسکنرها می باشد، در حالیکه نرم افزار شامل مجموعه هایی است که  ویرایش، واژه پردازی، کارهای گرافیکی، بانکهای اطلاعاتی و ارائه کنفرانسها را آسان می کنند. از بعد ارتباطی، ICT ارتباط شبکه ای کامپیوترها را فراهم می کندکه خود امکان دسترسی به دامنه  وسیعی از نرم افزارها و اطلاعات را افزایش می دهد و همچنین ارتباط در محدوده سازمانها و دسترسی به اینترنت و ایمیل(پست الکترونیکی) را مهیا می سازد. اینترنت همچنین در سازوکارهای  دیگری همچون تلویزیون دیجیتالی، تلفنهاو بازیهای اینترنتی قابل دستیابی است.

     

    چرا ICT برای کودکان مهم است ؟

    ICT  نقشی روزافزون در زندگی مردم ایفا کرده است و دولتها هدف « دسترسی جهانی» به اینترنت را تا سال 2005 تدوین کرده اند. این خود جنبه ای از  تعلیم و تربیت برای سن پس از  16 سالگی است و مدارسی برنامه ریزی شده اند که تا آخر 2005 به اینترنت دسترسی داشته باشند. ICT همچنین درحال تبدیل به جنبه ای مهم در بخش اشتغال است و ابزاری برای مشارکت شهروندان در ارایه خدمات بیشتر و بیشتر، به نحویکه محصولات و خدمات توسط واسطه های الکترونیکی قابل دسترسی می شوند.

    کودکان احتمالاً بیم و ترس کمتری از اینترنت دارند تا بزرگسالان،  و بدین ترتیب می توانند سریعتر با نحوه بهره برداری از فن آوری تطابق بیابند. بنابراین‌اگر اینترنت به خوبی مدیریت بشود، می تواند ابزار مناسب و جذابی برای آموزش و یادگیری باشد.

     

     

    چرا ICT در مدارس استفاده می شود؟

    مدارس از ICT استفاده می کنند تا بعد جدیدی را به فرآیند یادگیری بیافزایند و همچنین باعث افزایش ارتباط میان خانه و مدرسه بشوند.

    بعضی مدارس از سایت اینترنتی خودشان استفاده می کنند تا منابع یادگیری را به صورت پیوسته(On Line) مهیا سازند. همچنین با توانایی ICT، بعضی مدارس قادرند با ارایه  اطلاعات به والدین درباره حضور و غیاب، پیشرفت‌و دیگر اطلاعات مدرسه جامعی مهیا سازند.

    تحقیقات نشان داده است که به احتمال زیاد دانش آموزان از ICT برای انجام تکالیفشان درخانه استفاده می کنند. فواید ICT در تعلیم و تربیت و جنبه های گسترده زندگی اجتماعی موجب شده تا مدارس بیشتر کوشش کنند تا دانش آموزان قابلیت استفاده از ICT را فرا بگیرند.

    از دیدگاه یادگیری، ‌استفاده موثر از ICT می تواند به فوایدی در قالب :

    ·             انگیزش بالاتر

    ·            اعتماد به نفس بیشتر

    ·            سئوال پرسیدن بهتر

    ·            ترفیع قابلیت کار با اطلاعات

    ·            بهبود مهارتهای ارتباطی و اجتماعی

    منجر شود.

    ·            ترفیع یادگیری مستقل و پیشرفت در آن

    ·            بهبود ارایه مطالب

    ·            ایجاد قابلیت های حل مسئله

    ·            بهبود « زمان انجام کار »

    خصوصاً، ICT می تواند کودکان را به انجام موارد زیر قادرسازد :

    ·            ترکیب لغت ها و تصاویر برای تولیدیک کار« حرفه ای »

    ·            انجام کارها تلاش کمتر

    ·            آزمایش و ارائه ایده هایشان به روشهای مختلف برای مخاطبان گوناگون

    ·            کاوش سکانسهای موزیک وسرایش قطعات خودشان

    ·            بررسی واعمال تغییرات در مدلهای کامپیوتری

    ·            ذخیره و کاربری مقادیر بزرگ اطلاعات به راههای مختلف

    ·            انجام سریع و آسان کارهایی که بدون بهره گیری از ICT زمان زیادی می برد.

    ·            استفاده از شبیه سازی برای تجربه مواردی که تجربه آنها در زندگی واقعی بسیار دشوار یا خطرناک خواهد بود.

    ·     کنترل ادوات با روشن یا خاموش کردن موتورها، زنگ اخبارها و چراغها، یا با برنامه ریزی کردن آنها به نحوی که نسبت تغییرات به نور یا حرارت واکنش نشان دهند

    ·            ارتباط از راه دوربا دیگران.

     

    قابلیت ICT چیست ؟

    قابلیت   ICTتنها قابلیت به کارگیری گستره ای از عملیات مکانیکی نیست، بلکه  یادآورآنست که کامپیوترها می توانند به بهبود یا تکمیل شماری از وظائف توسط کودک کمک کنند. کامپیوتر باید به عنوان ابزاری که نیل به اهداف را میسر می سازد مد نظر قراربگیرد. آموزش وپرورش ملی اظهار می دارد که :

    « شاخص توانایی فن آوری اطلاعات، توانایی استفاده موثر از ابزار ICT و منابع اطلاعات برای تحلیل، پردازش وارایه این قبیل اطلاعات و مدلسازی، اندازه گیری و کنترل وقایع خارجی می باشد.»

    به ویژه کودکی که توانایی ICT به دست آورده باید بتواند :

    ·                   با اعتماد به نفس از توانایی ICT استفاده کند

    ·                   از منابع اطلاعات وابزار ICT برای حل مشکلات استفاده نماید

    ·                   از ICT برای دستیابی به یادگیری در شماری زمینه ها استفاده کند

    ·                   کاربردهای ICT را برای کار، زندگی و اجتماع بفهمد

    ·                   ICT مناسب را برای کار پیش روی خود انتخاب نماید

    ·                   راه حلهایی را که استفاده ICT مناسب خواهد بود  شناسایی کند

    ·                   قادربه اظهارنظردرباره استفاده از ICT مناسب و برتر باشد.

     

    ICT در مدارس چگونه استفاده می شود؟

    ICT به خوبی در آموزش و پرورش ملی جای خود را بازکرده است و اینک استفاده آن تمام زمینه ها را در بر گرفته است. از دانش آموزان انتظار می رود با گستره ای از فن آوری  آشنا باشند و مهارتهای لازم را برای کاربری موثر آن دارا باشند. آنها می باید از موقعیتها و مزیتهایی که ICT می تواند مهیا سازد مطلع باشند. آنها همچنین باید از موقعیتها و مزیتهایی که ICT می تواند برای حمایت یادگیری در دیگر محیطهای تعلیم و تربیتی ارایه می دهد بهره ببرند.

    آموزش و پرورش ملی تجربه های ICT و همچنین  درکی را که یک کودک می باید دارا باشد تا توانایی ICT در او ایجاد شود، مدنظردارد.

    اهداف قابل دستیابی و توانایی ICT شامل جنبه های زیر می شود:

    ·     کشف موضوعات و تبادل و مشارکت اطلاعات ؛ توانایی اقامه وجوابگویی به مشکلات از طریق جمع آوری، ردیابی، ذخیره و تسلط بر داده ها .

    ·            رشد دادن ایده ها و محقق ساختن کارها، شامل کنترل و مدلسازی .

    ·            بازبینی، بهینه سازی، و ارزیابی کار درحین پیشرفت، تبادل، مشارکت و ارائه اطلاعات از طریق کلمات، اصوات وتصاویر .

    ·            به کارگیری ICT داخل وخارج مدرسه و عادت کردن به استفاده از ICT در زندگی روزمره .

    اهداف یادگیری خاص وحق استفاده های دانش آموز از ICTدرسایت National Curriculum آمده است .

    بنیان قابلیتهای ICT به طور کلی در حین مراحل اولیه زندگی تحصیلی کودک به او آموخته می شود. آموزش وپرورش ملی، موقعیتها،تجارب و ادراکی را که هر کودک می باید در مراحل کلیدی داشته باشد برمی شمارد. همچنین خط مشی هایی را برای تأمین نیازهای آموزش و پرورشی خاص آنان مهیا می سازد.

    همچنین مفید است که مدارس، « سیاستی برای  استفاده از اینترنت» داشته باشند که توسط دانش آموزو والدین او امضاءمی شود. چنین اوراقی، روشهایی را که اینترنت می باید درمدرسه مورد استفاده قراربگیرد در برگرفته شامل تمهیداتی امنیتی باشد که بهره گیری از اینترنت را برای اهداف تعلیم وتربیتی می داند و نه اهداف غیر قابل قبول. برای اطلاعات بیشتر درباره اوراق « سیاست استفاده از انیترنت» به سایتAcceptable uses of the Internet Information sheet و سایت  superhighway safety مراجعه نمایید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    Information sheet: Parents, ICT and Education. available at: http://www.becta.org.uk/leaders/leaders.cfm?section=9_1&id=2189

     

     

     

    سایر منابع:

    Becta

     

    Acceptable use of the Internet Information Sheet (pdf - 89 KB)

    Becta, January 2000. Free

     

    Becta's Parents' Trail

    Provides a sign-posting service for ICT information.

     

    Becta Educational Software Database

    This online database contains educational software packages available in the UK targeted at the pre-school to further education market.

     

    ICT Capability (VTC)

    Offers more detailed information regarding the use of, and attainment targets for ICT in education.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مفهوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت