تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16690
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: آمار
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات

    آمار مصرف دخانیات :

    1- بیش از 1.1 میلیارد نفر در سراسر جهان تنباکو استعمال میکنند.

    2- افرادی که سیگار میکشند بطور متوسط 14 سال زودتر از افراد غیر سیگاری میمیرند. خطر مرگ به تعداد سیگار و مدت زمان سیگاری بودن فرد بستگی دارد.

    3- خسارت مالی ناشی از آتش سوزی با سیگار سالانه بالغ بر 27 میلیارد دلار است.

    4- در سال 1996 از کل زباله های جمع آوری شده در امریکا 20 درصد مربوط به ته سیگار بوده است.

    5- کمپانی های تولید کننده سیگار سالانه میلیارد ها دلار صرف تبلیغات سیگار میکنند.

    6- روزانه 15 میلیارد نخ سیگار در سراسر جهان خریداری میشود، به عبارت دیگر هر دقیقه 10 میلیون نخ و یا 5.6 تریلیون نخ در سال.

    7- سالانه بیش از 200 میلیارد دلار در سراسر جهان برای سیگار هزینه میشود. که 70 میلیارد دلار آن متعلق به کشورهای در حال توسعه است.

    8- مصرف تنباکو به اجتماع هزینه تحمیل میکند: هزینه های درمانی مستقیم و غیر مستقیم، از دست رفتن درآمد به علت مرگ زودرس، معلولیت ها، غیبت کارگران و کارمندان، کاهش بهره وری و آتش سوزی ها.

    9- در سراسر جهان روزانه 80 تا 100 هزار نفر شروع به کشیدن سیگار میکنند، که نیمی از آنها در آسیا زندگی میکنند.

    10- 30% مردان جهان سیگاری هستند.

    11- هر 8 ثانیه یک نفر به علت مصرف تنباکو می میرد.

    12- سالانه 4.8 میلیون نفر در سراسر جهان به علت بیماریهای مرتبط با مصرف سیگار جان خود را از دست میدهد. چنانچه همین روند ادامه یابد در سال 2025 این میزان مرگ و میر به 10 میلیون نفر در سال بالغ خواهد گردید.

    13- مصرف سیگار در کشورهای توسعه یافته رو به کاهش اما در کشورهای در حال توسعه سالانه 3.4 درصد به افراد سیگاری افزوده میشود.

    14- بازار تنباکو در جهان توسط سه کشور آمریکا، انگلیس و ژاپن کنترل می شود.

    15- در میان نوجوانان 13-15 سال جهان از هر 5 نفر یکی سیگار میکشد.

    16- نیمی از سیگاری هایی که بطور مداوم سیگار میکشند عاقبت خواهند مرد.

    17- هر سیگار بطور متوسط حداقل 7 دقیقه از عمر متوسط فرد سیگاری می کاهد.

    18- سیگار بزرگترین عامل مرگ زودرس میباشد که کاملا قابل پیش گیری است.

    19- 25% مرگ و میر مرتبط با بیماریهای قلبی و 75% برونشیت های مزمن مرتبط به استعمال سیگار میباشد.

    20- روشهای مختلف استعمال تنباکو هیچ مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند. کشیدن قلیان و یا پیپ و استعمال تنباکوی جویدنی میتوانند خطرات بیشتری در پی داشته باشند.

    21- افراد سیگاری بطور متوسط سالانه 90 هزار تومان برای خرید دخانیات هزینه میکنند.

    22- 80% درصد افرادی که سیگار میکشند، سیگار کشیدن را از سنین نوجوانی(قبل از سن 18 سالگی) آغاز کرده اند.

    ------------------------------------------------------------------------------

    درمدارس پسرانه 67درصد هرگز سیگار نمى‌کشند5/15 درصد تفریحى سیگار مى‌کشند5/10  درصد روزى یک نخ سیگار و 6/7 درصد روزى 3 نخ سیگار مى‌کشند.

    در مدارس دخترانه 3/86 درصد هرگز لب به سیگار نزده اند. 6/7 درصد تفریحی، 3درصد روزى یک نخ سیگار مى‌کشند. در مدارس دخترانه 8/63 درصد دختران هرگز لب به قلیان نزده اند. 4/12درصد چند بار،6/19درصد به صورت تفریحى و 2/4 درصد اکثر اوقات قلیان مى‌کشند. در مدارس پسرانه 7/33 درصد تاکنون لب به قلیان نزده اند 23 درصد چند بار، 5/32 درصد به صورت تفریحى و8/10 درصد اکثر اوقات رو به قلیان مى‌آورند.

    2/82 درصد از پسران هرگز مواد مخدر استفاده نکرده اند. 9درصد گاهی ، 1/5درصد اکثر اوقات و 6/3 درصد به صورت تفریحى از این مواد خانمان سوز استفاده کرده اند. در مدارس دخترانه 1/91 درصد از دختران هیچ گاه از مواد مخدر استفاده نکرده اند. 4/3 درصد گاهی، 8/3درصد اکثر اوقات و 7/1 درصد به صورت تفریحى رو به مواد مخدر آورده اند.

    در ایران نیز بررسی‌ها نشان داده‌اند دو سوم افراد سیگاری نخستین سیگار خود را در سنین نوجوانی تجربه کرده‌اند.

    نتایج تحقیقات حاکی از آن است چنانچه افراد در سنین نوجوانی شروع به کشیدن سیگار کنند (بیش از ‌٧٠ درصد موارد سیگاری شدن در این مرحله اتفاق می‌افتد) و مدت ‌٢٠ سال یا بیشتر به این عمل ادامه بدهند بین ‌٢٠ تا ‌٢٥ سال زودتر از افرادی که به هیچ‌وجه در زندگی سیگار نکشیده‌اند، خواهند مرد.

    * یک میلیارد و 500 میلیون نفر سیگاری بر زمین زندگی می کنند که 84 درصد آنها در کشورهای در حال توسعه هستند.

    * کارشناسان مسائل بهداشتی عنوان می کنند که در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی که ایران نیز جزو این کشورها به شمار می آید، 23 درصد جامعه پزشکی روزانه 16 نخ سیگار مصرف می کنند که 100درصد آنها به علت تخصصی که دارند معتقدند سیگار برای بدن مضر است اما به رغم این مسئله فقط 10 درصد آنها موفق به ترک سیگار شده اند.

    * بررسی های انجمن زندگی بدون دخانانیات در سال 1386 نشان داد، 1/3 درصد نوجوانان 13 تا 15 ساله کشور سیگاری هستند، یعنی در روز حداقل یک نخ سیگار می کشند. از میان این نوجوانان سیگاری، 8/4 درصد آنها را پسران و 3/1 درصد را دختران تشکیل داده اند و 1/14 درصد از این نوجوانان مورد تحقیق نیز عنوان کرده اند که سایر محصولات دخانی نظیر قلیان را مصرف کرده اند. خاصیت اعتیاد نیکوتین با مصرف قلیان، 10 برابر هروئین است.

    * بر اساس بررسی های وزارت بهداشت در سال 1386، 14 درصد ایرانی‌های بین ۱۵ تا ۶۴ ساله سیگاری هستند که جمعیتی بالغ بر ۱۰میلیون نفر را شامل می‌شود، ۳ درصد نوجوانان سیگار می‌کشند، ۷/۸ درصد نوجوانان غیر سیگاری مستعد سیگاری شدن هستند و طی ۴ سال اخیر جمعیت زنان سیگاری از دو درصد به حدود سه درصد افزایش یافته است.

    * آمار افراد سیگاری در دنیا حدود یک میلیارد و200 میلیون نفر است که 800 میلیون نفر آنها شهروندان کشورهای در حال توسعه هستند.

    * بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی 6/14 درصد از ایرانیان در فاصله سنی 15 تا 69 ساله سیگار می کشند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آمار مصرف دخانیات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت