تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17775
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی معماری
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه

    پایتخت باشکوه هرخانه

     

    آشپزخانه
    امروزه آشپزخانه بیش از گذشته بخشى از خانه شده است که اهل خانه در آن به سر مى برند، این اتاق دیگر تنها مکانى براى فراهم آوردن غذا نیست و حتى آشپزخانه هایى که بزرگترند، به مرکز خانه تبدیل شده اند، خانواده براى استراحت در آنجا جمع مى شوند، از دوستان خود در آن پذیرایى مى کنند، تکالیف شان را انجام مى دهند وغذا مى خورند. آشپزخانه محیطى خودمانى، ساده و صمیمى است، اما از آنجا که زمان زیادى را در آنجا سپرى مى کنیم، دوست داریم تا حد امکان جلوه آن دلنشین وجذاب باشد. مهمترین نکته در آشپزخانه آن است که کابینت و دیگر فضاهاى نگهدارى وسایل و موادغذایى فراوانى داشته باشد تا نماى آن آشفته و درهم ریخته به نظر نرسد. بدین ترتیب، جاى بیشترى براى قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهیم داشت.

     

     
     

    نگهدارى وسایل آشپزخانه

     

    هر چه به جزئیات دقت بیشترى داشته باشید، از فضاى خانه و آشپزخانه تان استفاده بهینه ترى خواهید کرد. کابینت ها و قفسه ها را در قسمت بالاى دیوار آشپزخانه نصب کنید. میزها را به گونه اى بچینید که بتوانید به آسانى در آشپزخانه حرکت کنید. هر چیزى که لازم دارید باید دم دست تان باشد. بهتر است وسایل آشپزخانه را در ظرفهاى متنوع بگنجانید؛ جبعه ها، قوطى ها و ظروف شیشه اى بزرگ و کوچک نمونه هایى از این ظرف ها هستند. در این صورت، مى توانید وسایل آشپزخانه تان را براساس نظم و ترتیب دلخواه تان در این ظرف کوچک اما کارآمد قرار دهید تا هر وقت به ابزارى احتیاج پیدا کردید، به سرعت بتوانید آن را پیدا کنید. براى مثال، ادویه جات را در ظروف شیشه اى کوچک جاى دهید و مجموعه چندین قوطى شیشه اى را داخل قفسه یا گنجه قرار دهید. وسایل دیگر مانند برنج و ماکارونى را بهتر است در ظروف بزرگتر نگهدارى کنید. چنانچه وسایلى مانند قاشق و چنگال را در جعبه هاى اختصاصى قرار دهید، استفاده از آنها آسانتر خواهد بود.
    چیدن وسایل داخل جعبه
    وسایلى را که در داخل جعبه ها قرار مى دهید، روى قفسه هاى باز یا کابینت ها بگذارید. بهتر است روى هر جعبه برچسب مناسبى بچسبانید یا نشانه اى نصب کنید تا محتویاتش معلوم باشد. براى مثال، روى درپوش این جعبه هاى فلزى زیبا چنگال و چاقو قرار دارد و نشان مى دهد که در درونشان این وسایل نگهدارى مى شود. به جاى جعبه هاى فلزى، از جعبه هاى چوبى منقوش هم مى توان استفاده کرد؛ هر چند دوامشان کمتر است.
    آویزها
    با استفاده از زنجیر و غربالهاى مخصوص باغچه مى توانید آویزهاى زیبایى طراحى کنید که براى نگهدارى محصولات باغى بسیار مناسب اند زیرا عبور هوا از لابه لاى میوه ها یا صیفى  جات سبب مى شود که این مواد دیرتر فاسد شوند. این آویزها جاى بسیار کمى مى گیرند و مى توان آنها را در گوشه هاى آشپزخانه که کاربردى ندارند، نصب کرد.
    قفسه هاى دوطرفه
    با چند ابتکار، گنجایش قفسه ها را مى توانید دوبرابر کنید. براى مثال در این تصویر، ظروف شیشه اى با استفاده از چند پیچ کوچک در زیر قفسه آویزان شده اند که بدین ترتیب، قسمت بالاى قفسه براى قرار دادن دیگر وسایل خالى مى ماند. ابتدا در وسط درپوش ظرف شیشه اى سوراخى ایجاد کنید و سپس درپوش را به قسمت زیرین قفسه پیچ کنید (پیچى را به کار ببرید که بلندتر از ضخامت قفسه نباشد و از رویه بالایى قفسه بیرون نزند).
    بهتر است داخل ظرف شیشه اى مواد سبکى همچون شیرینى جات یا بیسکویت قرار دهید.
    نقشه هاى کوچک

     

    بدنه کابینت هارا مى توانید رنگ آمیزى وتزیین کنید. شیشه اى بودن در این کابینت که در یک آشپزخانه مدرن جاى گرفته، سبب شده تا ظروف شیشه اى داخل آن به چشم بیایند و رنگهاى متنوع وسایل داخلشان بر جلوه فضاى داخلى کابینت افزوده شود.
    بوفه و کابینت
    وجود بوفه هاى مفید وجادار مهم ترین نکته در آشپزخانه است؛ یعنى جایى براى قراردادن وسایل و مواد غذایى فاسد نشدنى . در بوفه ها و کابینت مى توانید قوطى هاى کنسرو و خرده ریزهاى آشپزخانه را قرار دهید تا بدین ترتیب، محیط شلوغ و آشفته به نظر نرسد. به هر روى، مهم تر آن است که بتوانید هر وسیله اى را که بدان نیاز دارید، به سرعت پیداکنید و از آن استفاده نمایید.
    روى قفسه ها ولبه کابینت نیز فضاى مفیدى است که در صورت داشتن ایده به خوبى مى توان از آن استفاده کرد. از یک سو، مى توانید برخى وسایل تزیینى یا گلدانى از گل را بر روى آن قرار دهید تا از این طریق جلوه آشپزخانه زیباتر شود. از سوى دیگر، روى کابینت فضاى مناسبى را براى قرار دادن برخى وسایل کاربردى که نماى مطلوبى نیز دارند، دراختیار مى نهد. مثلاً مى توانید ماکروفر یا آبمیوه گیرى خود را در اینجا قرار دهید. به هر تقدیر، استفاده از چنین فضاهایى در آشپزخانه از گذشته دور مرسوم بوده است، هرچند در سال هاى اخیر، جلوه آن مدرن تر و کاربرد آن سودمندتر شده است. به نظر مى رسد که مناسب وجادار بودن بوفه ها وکابینت امروزه بیش از گذشته است، زیرا در آپارتمان هاى کوچک شهرى داشتن چنین فضاهایى براى هر آشپزخانه اى موهبتى به شمار مى رود.
    تأثیر رنگ
    اگرچه بوفه و کابینت عناصرى کاربردى در آشپزخانه به شمار مى روند، اما مى توانند بخشى از جلوه تزیینى فضا نیز باشند. ازاین منظر، انتخاب رنگ مناسب براى آنها اهمیت بسیارى دارد. رنگ هاى آبى و سفید مى توانند گزینه مناسبى براى رنگامیزى کابینت باشند. چنان که در این تصویر مشاهده مى کنید، قفسه ها به طور سنتى به رنگ آبى درآمده اند و بشقاب ها نیز شطرنجى آبى و سفید در زمینه خود دارند. تأثیر چنین طرحى مى تواند بر هر بیننده اى عمیق باشند.
    طرح سنتى
    این قفسه سفید طرحى سنتى و جذاب دارد . با این همه مى توان حتى در آشپزخانه اى مدرن نیز آن را به کار برد. با هم آیى سفید و خطوط سبز جلوه مطلوبى را پدید آورده و بر زیبایى طرح افزوده است. همچنین، ردیفى از سبزینه ها نیز در این طرح خودنمایى مى کنند و کاملاً با فضا همگون اند.
    نماى بوفه
    شیوه هاى گوناگونى براى جذاب تر کردن نماى بوفه مى توان یافت. بى تردید، یکى از آسان ترین شیوه ها رنگامیزى بوفه است که به آن جلوه اى نو مى بخشد. بوفه رامى توان با رنگ هاى مختلف تزیین کرد یا حتى مى توان درهاى آن را با نماى موزاییکى یا دیگر طرحها زیباتر نمود. شیشه هاى رنگى نیز شیوه مناسبى اند که به کمک آنها فضاى آشپزخانه جذابیتى دوچندان مى یابد. از این رهگذر، بوفه نیز گذشته از آن که ویژگى کاربردى خود را حفظ مى کند، بخشى از نماى تزیینى آشپزخانه مى شود. به یاد داشته باشید که بوفه اى با در شیشه اى جلوه اى روشن تر از بوفه هایى با درهاى معمولى پدید مى آورند.
    جزئیات و سبک
    به کمک بوفه و وسایل آن مى توان مناظر گونه گونى در آشپزخانه پیش روى گذاشت. هر یک از مجموعه وسایل وعناصر درون آشپزخانه مى توانند سبک متفاوتى را پدید آورند؛ مجموعه اى از ظروف چینى ، اشیاى قدیمى و سنتى و ظرف هاى شیشه اى ، هرکدام جلوه اى خاص از مدرن و امروزى تا سنتى و ییلاقى به فضاى آشپزخانه مى بخشند.
    پرده و بوفه
    براى آنکه آشپزخانه شما جلوه اى مرتب تر بیابد، مى توانید بر روى درهاى شیشه اى بوفه ها پرده هایى متناسب و همگون نصب کنید. این پرده ها دست کم دو فایده خواهند داشت؛ از یک سو، همان گونه که اشاره شد، جلوه آشپزخانه را به عنوان بخشى از عناصر تزیینى زیباتر مى کنند و از سوى دیگر، به کمک آنها مى توانید برخى آشفتگى هاى درون بوفه یا برخى وسایلى را که نمى خواهید در دیدرس باشند، پنهان کنید.
    رنگ در آشپزخانه
    آشپزخانه یکى از مهم ترین بخش هاى هر خانه اى است که فعالیت هاى بسیارى در آن انجام مى شود. بنابراین، با اطمینان خاطر مى توانید از رنگ هاى روشن ودرخشان که احساس انرژى را با خود به همراه مى آورند، در آن استفاده کنید. اگر علاقه مند نیستید که از چند رنگ بر روى هر یک از دیوارها بهره ببرید، تنها یک رنگ را به کار برید. با این همه، استفاده از چند رنگ، آنجا که تقابل هایى میان رنگ ها پدید آید، مى تواند منظره آشپزخانه را مدرن کند.
    رنگ آمیزى
    برخى از شما ممکن است به طرح هاى چهارخانه یا راه راه بر روى دیوارهاى آشپزخانه علاقه داشته باشید. گهگاه مى توان چنین طرح هایى را از میان کاغذ هاى دیوارى یافت. اما اگر طرح دلخواه خود را نیافتید، ناامید نشوید. خودتان دست به کار شوید و الگوى مورد نظر را پدید آورید.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه, مقاله در مورد تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه, تحقیق درباره تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه, مقاله درباره تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چند توصیه براى زیبا سازى آشپزخانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت