تحقیق مقاله تاریخچه خودرو

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17924
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه خودرو

    از سال 1369 مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو 405 جی ال ، پژو 405 جی ال ایکس 1580 و 2000 سی سی و پژو 405 جی ال ایکس اتوماتیک 2000 سی سی) در خطوط تولید سواری سازی به انجام رسیده است. ساخت داخلی قطعات این محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده است ، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به 89% بالغ خواهد گردید.

    بررسی های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو 405 می بایست 35 قطعه به کلی تغییر می یافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جدید شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزییناتی ، طراحی و ساخته می شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.

    کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو 405 تشریفاتی (لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.

    اعمال دقت و ظرافت در ساخت این خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتی کارشناسان بین المللی خودرو گردیده و با اختصاص جایگاهی در موزه پژوی فرانسه به خودروی تشریفاتی ساخت ایران ، توانمندی صنعتگران ایرانی به قضاوت جهانیان گذاشته شد.

    این خبر در جراید و محافل خارجی انعکاس وسیعی داشته و یکی از مجلات فرانسوی زبان از موفقیت ایران با تعبیر وقتی پژو مرسدس بنز را مات می کند یاد کرده است.

    یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو 405 می باشد.

    پژو 405 در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد.

    بدنه پژو 405 ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب 31% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد

    خودرو (همچنین اتومبیل یا ماشین) به وسیله نقلیه چرخداری گفته می‌شود که موتور خود را حمل می‌کند.

    خودرو به وسایلی اتلاق می‌گردد که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت باشد.

     

     

     

     

     

     

     دید کلی

    اصولا برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت کنند، می‌توان واژهٔ خودرو را بکار برد. لیکن کاربرد این واژه در زبان ما دارای محدوده مشخصی است که معمولاً به وسایل متحرکی گفته می‌شود که همگی دارای حرکت بوده و با زمین در تماس هستند. بنابراین به وسایلی مثل قطار، کشتی و هواپیما خودرو گفته نمی‌شود. نمونه‌های بارز خودرو عبارت‌اند از:

    ماشین‌های سواری، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها... و جدیداً ماشینهایی در دنیا ساخته شده اند که با سوخت برق کار میکنند و به محیط زیست صدمه‌ای نمیرسانند و خیلی عالی هستند

      تاریخچه

    شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیه‌ای را که بدون نیروی انسان یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان، هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سه‌چرخهٔ متحرک می‌سازد و از آن برای جابجایی استفاده می‌کند. ^ اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در کشور انگلستان ساخته شد. این وسیله نقلیه به کمک نیروی بخار کار می‌کرد. این وسیله دارای یک موتور بزرگ بخار بود که برای تولید توان به مقادیر زیادی آب و ذغال سنگ نیاز داشت و جهت استفاده از آن به چند خدمه نیاز بود. ^

    موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به‌وسیلهٔ یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع شد. پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان انجام گرفت.

    نخستین خودرو با موتور درون‌سوز، یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب شد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این وسیله نقلیه، موتور بخاری یا موتور برونسوز نام گرفت. اما به‌تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می‌گردد. اولین نمونه موتور احتراق داخلی را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت. موتورهای امروزی، در حقیقت نمونه تکامل یافته این موتور محسوب می‌شوند. اما معمولاً اختراع خودرو به گات لیب دایملر، یا کارل بنز نسبت داده می‌شود. این دو نفر در یک زمان و به‌صورت جداگانه برای ساخت یک خودرو کامل تلاش می‌نمودند. دایملر در ابتدا عضو تیم نیکلاس اتو بود ولی بعدا به‌طور جداگانه به‌همراه ویلهلم مای باخ موتور سبک با سرعت بالا (دور موتور ۹۰۰ rpm) را ساخت. همچنین اولین سیستم جرقه‌زنی الکتریکی را بنز طراحی نمود.

    درعین حال، برخی به اشتباه، هنری فورد را به عنوان مخترع خودرو می‌دانند. این اشتباه به این خاطر رخ می‌دهد که هنری فورد، در واقع، ایدهٔ تولید اتومبیل ارزان قیمت را تحقق بخشید و استفاده از خودرو را در مقیاس گسترده و توسط مردم عادی امکان‌پذیر نمود. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ یک موتور کوچک گازوئیلی طراحی کرد و سه سال بعد، یک ماشین گازوئیلی ساخت که به نام کالسکه بدون اسب شناخته می‌شود. ۵ سال بعد، هنری فورد طراحی ماشین‌های موسوم به مدل A و مدل T را آغاز کرد. او سرانجام توانست خط تولید و مونتاژ این اتومبیل‌ها را توسعه دهد تا تولید ماشین‌ها سریع‌تر و اقتصادی‌تر شود. مدل‌ T اتومبیلی‌ بود که‌ در همه‌ جای اروپا به‌راحتی‌ استفاده‌ می‌شد و موتورش‌ آنقدر قوی‌ بودکه‌ در زمین‌های‌ ناهموار به‌ راحتی‌ حرکت می‌کرد. این اتومبیل، به‌ سادگی‌ تعمیر می‌شد و حتی یک کشاورز با کمی‌ دقت‌ می‌توانست‌ قطعات‌ معیوب‌ آن‌ را عوض‌ کند. قیمت این اتومبیل در آن‌ زمان، ۸۵۰ دلار بود. این قیمت اگرچه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب می‌شد، ولی نسبت به اتومبیل‌های زمان خودش بسیار ارزان بود.

    چندی از مقاطع بسیار مهم و تحولات اساسی در تاریخچه خودرو[نیازمند منبع]:

    سال ۱۸۷۶ میلادی: ساخت موتور چهارزمانه توسط اتو و لانگن

    سال ۱۸۸۳ میلادی: ساخت موتور کاربوراتوردار با دور زیاد توسط دیملر

    سال ۱۸۸۴میلادی: ساخت اولین موتور سیکلت با قدرت ۲/۱ اسب بخار توسط دیلمر

    سال ۱۸۸۶ میلادی:ساخت اتومبیل سه چرخه با دستگاه اشتعال برقی توسط بنز و دیلمر

    سال ۱۸۹۳ میلادی: ساخت کاربراتور انژکتوری توسط مایباخ

    سال ۱۸۹۷ میلادی: ساخت موتور دیزل توسط ردولف دیزل

    سال ۱۹۰۰ میلادی: طراحی ساختمان کلی اتومبیل به نحوی که امروزه هم رایج است

    سال ۱۹۲۴ میلادی: ساخت یک خودرو با استفاده از موتور دیزل توسط کارخانه بنز

    سال ۱۹۵۷ میلادی: ساخت موتور وانکل 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه خودرو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه خودرو, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه خودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت