تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18334
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی معماری
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه

    همه خانه ها نیاز به اتاق یا فضایى دارند مابین بیرون و داخل خانه. جایى که افراد خانواده یا مهمان ها کفشهاى خاکى، کت هاى خیس، کیف، وسایل ورزشى و...را آنجا بگذارند و به همراه خودشان آلودگى هاى بیرون از خانه را به داخل منزل نیاورند.

     

    نامگذارى این قسمت از خانه به خود شما مربوط است.
    در بیشتر خانه هاى ما این قسمت وجوددارد. این قسمت مى تواند اتاقى کوچک نزدیک به در ورودى باشد یا حتى راهروى منتهى به سالن اصلى خانه انتخاب شود.
    جایى که به هرحال ازورود آلودگى هاى بیرون از منزل به داخل جلوگیرى مى کند. اما در این قسمت مى خواهیم براى کسانى که این قسمت را ندارند چند توضیح بدهیم تا این فضا را درخانه درست کنند. آنهایى هم که از وجود چنین فضایى بهره مى گیرند، این مطلب کمک مى کند تا شما از وسایل درست در این قسمت بهره بگیرید.
    اقدامات پایه اى
    - همانطور که در اول مطلب هم گفته شد بهترین محل براى ایجاد چنین فضایى در ورودى و محلى نزدیک آن است. این کار باعث مى شود تا شما وسایلى را که از بیرون با خودتان مى آورید را درآن محل مى گذارید و هنگامى که قصد خروج دارید مجدداً برمى دارید.
    - اگر خانه شما ایوانى دارد که به حیاط منتهى مى شود این قسمت مى تواند بهترین گزینه شما باشد براى به کار گرفتن آن.
    - کف این قسمت باید درست انتخاب شود. باید سعى کنید حتى الامکان از فرش یا موکت دراین بخش استفاده نکنید. چرا که در روزهاى بارانى پاها و کفشهاى شما به هنگام ورود، رفته رفته باعث ازبین رفتن آنها خواهدشد.
    - فضاى کوچکى را براى این کار انتخاب کنید.
    طراحان داخلى منزل پیشنهاد مى دهند که راهروهاى بلند با یک جالباسى و یک جاکفشى به همراه گیره هایى براى آویزان کردن موقت لباس ها مى تواند بهترین گزینه براى این کار باشد.
    براى راحتى بیشتر مى توانید از یک چهارپایه کوچک هم در این مکان استفاده کنید.
    - درمورد رنگ این قسمت هم باید دقت کنید. نه منظورمان انتخاب رنگ نیست درمورد انتخاب نوع رنگ باید دقت شود. رنگ هاى قابل شست وشو براى این قسمت مناسب تر است. استفاده از کاغذدیوارى هاى تیره رنگ هم براى این قسمت مناسب خواهدبود، چرا که آلودگى ها و احتمالاً لکه هاى آب باران و برفى که با شما وارد خانه مى شوند روى آن نمایان نخواهندشد.
    - وسیله اى گرمایى براى این قسمت انتخاب کنید. همچنین بهتر است این فضا را به وسیله یک در دیگر از سالن اصلى جداکنید. این کار باعث مى شود در سرماى زمستان هواى بیرون وارد اتاق اصلى خانه نشود و انرژى بیهوده مصرف نشود.
    - این قسمت اختیارى است. اگر امکان دارد براى قسمت موردنظرتان یک پنجره بسازید. البته اگر امکانش هست. در اولین روز آفتابى فصل زمستان ازاین اقدامتان لذت خواهید برد. همچنین براى قسمت موردنظرتان فراموش نکنید که از چراغ استفاده کنید. شبها بدون چراغ براى پیداکردن کفشهایتان دچار مشکل خواهیدشد.
    وسایل لازم:
    اینکه شما اعضاى خانه را عادت دهید تا کفش و وسایل پوشیدنى بیرون از خانه خود را به داخل انتقال ندهند کار سختى است. اما به هرحال لازمه این کار یک سرى وسایل است که شما آنها را بایددرهمان محل بین خانه و بیرون از خانه قراردهید تا کار عادت دادن اعضاى خانه راحت تر شود.
    - نیمکت، جایى براى نشستن به هنگام پوشیدن یا خارج کردن کفش.
    شما هم حتماً موافقید که بعد از یک روز پرکار و یا بازگشتن از خیابان درحالى که براثر بارش باران کاملاً خیس شده اید خارج کردن کفش خیس آن هم سرپا کار سختى است.
    - جاکفشى، یک جاکفشى بزرگ این امکان را فراهم مى کند تا تمام اعضاى خانواده براحتى تمامى کفشهایشان را درآن قراردهند. دراین جاکفشى مى توانید طبقه اى را براى کفشهاى زمستانى و احتمالاً پوتین هاى مخصوص برف قراردهید.
    طبقات پایین تر مى تواند مناسب این کار باشد. طبقات بالاتر را براى کفشهاى عادى و روزانه خود اختصاص دهید. فراموش نکنید فضایى هم براى کفشهاى مهمانانتان اختصاص دهید. درکنار آن هم مى توانید ساک ورزشى و یا احتمالاً توپ فوتبال فرزندتان را قرار بدهید.
    - گیره براى آویزان کردن کت، روپوش و امثال آن. گیره هاى بزرگ را به کت و کاپشن و گیره هاى کوچک را براى روپوش و کلاه و چتر استفاده کنید.
    - کمد و قفسه: کمد و قفسه ها براى مقابل در یکى از بهترین روشها براى نگهدارى لباسهاست. همانطور که قراردادن لباسها در کمد اتاق را خلوت مى کند، براى مقابل در هم مى تواند مفید واقع شود. اگر این امکان براى شما فراهم است ازکمدهاى دیوارى استفاده کنید. آن را تقسیم به تعداد اعضاى خانواده تان کنید و هر قسمت را به یکى اختصاص دهید.

    شوفاژها را پنهان کنید!

     

     

    هنگامى که وارد فصل سرما مى شویم و کمى از بادهاى خنک به ما مى خورد احساس مى کنیم که بهترین وسیله براى استفاده مى تواند شوفاژ باشد. اما در فصل گرما دقیقاً در زمانى که ما در آن واقع شده ایم این ابزار گرمازا و لذتبخش فصل سرما به چشم ما زیادى مى آید. لوله ها و شکل ظاهرى آن طورى به نظر مى آید که انگار از اول نباید آنها را در محل کار مى گذاشتیم.
    در این قسمت، هر چند کوتاه چند روش ساده به شما آموزش مى دهیم تا در زمانى که شمااز آنها استفاده زیاد نمى کنید توى ذوق نزنند و زیبا به نظر برسند.
    یک نقاشى و رنگ آمیزى تازه و تمیز با رنگ هاى مختلف مى تواند باعث پنهان شدن رادیاتور شما شود. به اطراف رادیاتور خوب نگاه کنید شاید شاخصه اى مثلاً چوب یا فلز پیدا کنید و بتوانید با استفاده از آن اطراف شومینه را تزیین کنید. در تصویرى که مشاهده مى کنید شوفاژ زیر پله ها قرار گرفته. با یک رنگ آمیزى تازه و دوباره و قرار دادن یک چوب روى آن (همان شاخصه اى که گفته شد. در این تصویر نرده هاى چوبى را ببینید) طرحى جالب براى شوفاژ ایجاد شده ومانع از بد چشم زدن آن مى شود.
    یک روش جالب دیگر براى محو کردن شوفاژ از تیررس و دید افراد آن است که شما براى شوفاژها یک قفسه بسازید. این روش معمولاً در حمام و دستشویى هایى که شوفاژ دارند بیشتر به کار گرفته مى شود. در انجام این کار و درست کردن یک قفسه براى شوفاژ به منظور پنهان کردن آن باید به این نکته توجه لازم را داشته باشید که چوب هایى که براى طراحى قفسه و کابینت استفاده مى شوند به نحوى قرار نگیرند که دسترسى به لوله هاى آن امکان پذیر نباشند. تصور کنید با مشکل خرابى لوله مواجه شوید، باید دسترسى به آن امکان پذیر باشد.
    این طرح کابینت شما به طور حتم مقدارى از گرماى تولید شده توسط شوفاژ را خواهد گرفت. مسأله دیگر که باید در به کارگیرى از این کابینت ها توجه داشته باشید این است که کابینت ها نباید همسطح با زمین باشند. یعنى فاصله اى درحدود۴ تا ۶ سانتى متر باید بین زمین و کابینت شما وجود داشته باشد. براى اینکه رادیاتور هواى سرد را از پایین مى گیرد و هواى گرم را از بالا خارج مى کند. آن فاصله اى که در بالا به آن اشاره شد به همین منظور است.
    شومینه ها هم جزو این دسته از ابزار هستند که در هنگام گرما زیاد جذاب به نظر نمى رسند. جذابیت شومینه به خاطر خاصیت آتش است. شکل مورد نظر که یک شومینه را نشان مى دهد یک ایده عالى است براى پر کردن محفظه تاریک و بزرگ بى استفاده. چند تکه چوب با عرض زیاد و استفاده از رنگ، حالا به هر صورتى که امکان پذیر بود مى تواند چهره آن قسمت از منزل را تغییر دهد. باز هم به شاخصه هاى موجود دقت کنید مى توانید با استفاده از رنگ دیواره شومینه طراحى تخته هاى چوب را انجام دهید. مى توانید از بچه هاى خود بخواهید تخته چوب را نقاشى کنند و براى یک مدت کوتاه شاهکار خلق شده فرزندانتان را تماشا کنید. براى پوشاندن این محفظه یک پیشنهاد دیگر هم هست. استفاده از کاغذهاى دیوارى رنگى و پوشاندن تمام سطوح. بهتر است رنگ کاغذ دیوارى را از رنگ هاى سرد همانند نیلى و صورتى استفاده کنید.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان فضاى حایل میان داخل و بیرون خانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت