تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18580
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟

    کامپیوترها چرا در هم میریزند؟

    شاید این سئوال هم برای شما پیش آمده باشد که چرا کامپیوترها در هم می ریزند؟ پاسخ این سئوال بسیار آسان است. کامپیوترها معمولاً به دلیل خطاها در نرم‌افزار سیستم عامل یا سخت افزار درهم میریزند. خطاهای نرم‌افزاری احتمالاً بیشترند، ولی خطا های سخت‌ افزاری میتواند مخرب‌تر بوده و تشخیص شان دشوارتر است.

     

    برای آن که کامپیوتری کار کند، باید اجزای سخت افزاری مختلفی به درستی انجام وظیفه کنند. این اجزا نیز مثل هر چیز دیگری به مرور زمان کهنه می شوند و ممکن است از پس کارکرد های خویش برنیایند. متاسفانه این ناتوانی های سخت افزاری اغلب زود گذرند و تشخیص شان می تواند بسیار دشوار باشد. چه همیشه خود را نشان نمی دهند مثلاً سیستم نیرو (مدار برق رسانی) ممکن است دچار چنین مشکلی باشد. اگر این سیستم شروع به نشان دادن اشکالاتی کند ممکن است مثلاً با تولید یک سیگنال پراکنده موجب شود که کامپیوتر به طور ناگهانی درهم ریزد. حافظه موقت (RAM) هم می تواند گه گاه دچار این مشکل شود، به خصوص هنگامی که بیش از اندازه گرم می شود.از آنجا که حافظه موقت ممکن است به صورتی غیرمنتظره خراب بشود همین امر موجب درهم ریختگی کامپیوتر خواهد شد. واحد فرآوری مرکزی اطلاعات (CPU) نیز ممکن است به دلیل گرمای بیش از اندازه منشاء درهم ریزی کامپیوتر شود. پروانه های تبادل هوا (که اغلب سروصدایشان ما را آزار می دهد) برای پیشگیری از چنین حادثه ای است هر چند که آنها از این رویداد مصون نیستند. پروانه ها که هوای خنک کننده را به داخل کامپیوتر می کشند از سوی دیگر گرد و غبار را نیز از آن دور می کنند.انباشته و سپس پراکنده شدن گرد و غبارگاه موجب تشکیل مدار های کوتاه می شود. خوشبختانه می توان با فشار زیاد هوا یا جاروبرقی به آسانی از دست گرد و غبار خلاص شد. مشکلات سخت افزاری دیگری نیز وجود دارند که بسیار ظریف و گمراه کننده اند. و برای پی بردن به محل اشکال لازم است از نرم افزار هایی برای تست استفاده کنیم یا به صورت تجربی اجزای سخت افزار را به صورت پی در پی تعویض نماییم.بیشتر اشکالات دائمی و پایدار ناشی از خطا های مربوط به دیسک کامپیوترند. اطلاعات موجود در دیسک در واحد هایی به نام بخش )سکتور(ذخیره می شوند. بیشتر دیسک هایی که جدیداً ساخته شده اند، دارای بخش های معیوب اند که خود کارخانه تولید کننده آنها را شناسایی می کند، تولید کنندگان کاملاً انتظار آن را دارند و بخش های زیادی در دیسک به وجود می آورند تا جایگزین بخش های ناقص ومعیوب گردند با این حال ممکن است به مرور برخی بخش ها دچار عیب شده و اطلاعات ذخیره شده است0
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کامپیوترها چرا در هم میریزند؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت