تحقیق مقاله هدف های کلی درس

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18956
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله هدف های کلی درس

     1 . مهارت های چهارگانه زبان آموزی ( گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن ) تقویت می شود .

    2 . با نماد ملی کشور ایران آشنا می شود .

    هدف های رفتاری : دانش آموز در پایان این درس باید بتواند :

    1 . توضیح دهد که پرچم هر کشور نشانه ی چیست ؟ ( حیطه شناختی )

    2 . با علاقه و اشتیاق درباره پرچم کشور ایران صحبت کند . ( حیطه عاطفی )

    3 . بیان کند که رنگ سبز پرچم ایران چیست ؟ ( حیطه شناختی )

    4 . بیان کند کدام رنگ پرچم ایران نشانه صلح و دوستی است . ( حیطه شناختی )

    5 . درس را شیوا و روان بخواند . ( حیطه روانی حرکتی )

    6 . پرچم کشور ایران را ترسیم نماید . ( حیطه روانی حرکتی )

    7 . هنگام نواختن سرود ملی و بر افراشتن پرچم به نشانه احترام از جا برخیزد  ( حیطه عاطفی )

    8 . قادر به انجام فعالیت های مربوط به درس باشد . ( روانی حرکتی )

    روش های تدریس ( روش های یاددهی یادگیری )

    روش پرسش و پاسخ ، بارش مغزی ، کارآیی تیم ، توضیحی ، نمایشی

    مواد و رسانه های آموزشی : کارت های گروه بندی ، پرچم ، کتاب درسی ، گچ ، تخته سیاه ، نوار سرود ملی و ضبط ، سؤالات تکثیر شده ، برگه A4 ، کارت های تشویق

    چیدمان کلاس : به صورت پشت سر هم ( سنتی ) در گروههای سه نفره ، که برای جلوگیری از اتلاف وقت می توان این کار را قبل از شروع تدریس انجام داد و برای فراگیران توضیح داد که طبق کلمات پشت کارت ( افرادی که کلمات پشت کارتشان مثل هم است )در یک گروه قرار گرفته و روی یک نیمکت بنشینند .

    کلمات مورد نظر که روی کارت ها نوشته شده عبارتند از : نسیم ، سبز ، دوستی ، آزادی ، لاله ، صلح ، دفاع ، قرمز ( این کلمات از درس انتخاب شده اند ) و گروه ها با این کلمات نامگذاری  می شودند . 

    حوزه تدریس : هنر : در جایی که از بچه ها خواسته می شود پرچم کشور ایران را نقاشی کنند ، حوزه تدریس به درس هنر ارتباط پیدا می کند .

     

     

    فعالیت های مدیر یادگیری ( معلم )

    فعالیت های فراگیران                ( دانش آموزان )

    زمان تدریس

      45 دقیقه

    با خوشرویی و مهربانی وارد کلاس می شود

    با فراگیران سلام و احوال پرسی می کند .

    با توجه به وضعیت روز تدریس ، حضور و غیاب می کند .

    به وضعیت جسمی و روحی فراگیران توجه می کند .

    خوب ، بچه های گلم می بینم که به صورت گروهی روی نیمکت نشسته اید .

    حالا کارت های گروه بندی را روی نیمکت جلویتان بگذارید .

    از فراگیران تشکر می کند .

    دخترهای گل می خواهم چند سؤال از درس گذشته بپرسم ، آماده اید یا نه ؟

    پس خوب گوش کنید تا بپرسم ، فقط نماینده گروه جواب می دهد .

    ما در کدام کشور زندگی می کنیم ؟

    آرامگاه حافظ در کجاست ؟

    یکی از آثار باستانی شیراز را نام ببرید ؟

    قلّه ی دماوند در کدام شهر ایران قرار دارد ؟

    به هر گروهی که جواب داد ، یک کارت تشویق می دهد .

    بچه ها به کلمات پشت کارت ها توجه کنید ، و در مورد آن ها فکر کنید و بعد از مشورت     ( نماینده گروه ) در مورد این کلمات توضیح داده و با آن کلمه جمله می سازد .

    خوب ، بچه ها ! گروه نسیم ، نماینده ، لطفاً در مورد کلمه نسیم توضیح بده و با آن جمله بساز 

    در صورتی که خوب جواب دهد ، یک کارت تشویق به گروه داده می شود .

    خوب حالا نوبت گروه سبز است ، لطفاً توضیح دهید و جمله بسازید .

    به گروه کارت تشویق داده می شود .

     گروه دوستی نماینده در مورد کلمه پشت کارت توضیح کوتاهی دهید و جمله بسازید.

      به گروه کارت تشویق داده می شود .

                            * * *

    گروه آزادی ، در مورد کلمه توضیح داده و با آن جمله بسازید ( نماینده گروه )

    به گروه یک کارت تشویق داده می شود .

    گروه لاله ، لطفاً نماینده گروه با کلمه پشت کارت جمله ساخته و در مورد آن توضیح دهید.

    به گروه یک کارت تشویق داده می شود

    گروه صلح ، نماینده شما در مورد کلمه پشت کارت شرح کوتاهی بدهد و با آن جمله بسازد .

    به گروه یک کارت تشویق داده می شود .

    گروه دفاع نماینده شما در مورد کلمه پشت کارت توضیح کوتاهی بدهد و با آن جمله بسازد

    به گروه یک کارت تشویق داده می شود .

    گروه قرمز نماینده گروه شما در مورد کلمه پشت کارت توضیح کوتاهی بدهد و با آن جمله بسازد .

    ‌ به گروه یک کارت تشویق داده می شود .

    خوب ، بچه ها خودتان را تشویق کنید .

    پرچمی را که از قبل پیچانده و با خود به کلاس آورده بود ، در می آورد و ضمن اینکه  مشغول بازکردن آن است ، از بچه ها می پرسد، اگر گفتید : این چیست ؟

    به فردی که حدسش درست بود ، و کلمه پرچم را گفت ، یک کارت تشویق می دهد .

    پس بچه های گل ! عنوان درس امروز چیست؟

    عنوان درس را روی تابلو می نویسد .

    بچه ها ، اگر گفتید نشانه ی مخصوص و ملی کشور ایران چیست ؟

    آفرین بچه های گلم !

    حالا اگر گفتید : پرچم برای چیست ؟

    احسنت ، بچه های نازنین ! خودتان را تشویق کنید .

    بچه ها ، همه کتابهایتان را باز کنید و هرکدام به تنهایی از روی درس پرچم بخوانید و در پایان در گروه خود در مورد درس مشورت و تبادل نظر کنید

    خوب بچه ها همه مشورت کردید و درس را یاد گرفتید ؟

    دخترهای گل ! حالا یک سری سؤال به شما می دهم ، هر کدام به تنهایی به سؤالات جواب بدهید تا ببینم درس را یاد گرفته اید یا نه ؟

    حالا بچه های گلم ، سؤالات را کنار بگذارید

    یک برگه سؤال ( نمونه سؤالات قبلی ) به هر گروه می دهم ، یک نماینده انتخاب کنید که با مشورت هم و بعد از بحث و گفتگو و رسیدن به توافق به سؤالات پاسخ دهد .

    بعد از اینکه جواب دادند ( بعد از اتمام وقت داده شده ) ، کلید سؤالات در اختیار فراگیران قرار می گیرد و از افراد خواسته می شود که پاسخ های فردی و نماینده گروه پاسخ نامه گروهی را نمره گذاری کند .

    نمره فردی و گروهی را با هم مقایسه می کند

     

    به گروهی که همکاری بیشتری داشته و بهترین نمره گروهی را کسب کرده باشد ، یک کارت تشویق داده می شود .

    برای رفع هر گونه اشکال و تکمیل امر یادگیری یک بار از روی درس به صورت  شمرده برای بچه ها  می خواند .

    در پایان با کمک فراگیران درس را جمع بندی و خلاصه و نتیجه آن را بیان می کند .

    به بچه ها برگه ی A4 داده تا پرچم کشور ایران را نقاشی کنند . ( حوزه تدریس به هنر مربوط می شود . )

    بچه ها تشویق می شوند و از آنها تشکر و قدردانی می شود .

    سرود ملی در کلاس پخش شده و یکی از فراگیران پرچم ایران را هم زمان با پخش سرود اهتزاز در می آورد . ( روش تدریس نمایشی )

    به عنوان تکلیف از بچه ها می خواهد که به صورت گروهی در مورد پرچم سه کشور همسایه ایران تحقیق کرده و شکل آنها را نقاشی کرده و برای جلسه بعد به کلاس ارائه دهند .

     

    به احترام آموزگار از جا برخواسته و صلوات می فرستند .

    متناسب با احوالپرسی معلم ، جواب می دهند .

    عکس العمل مناسب نشان می دهند .

     

    بازخورد لازم را نشان می دهند .

     

    جواب می دهند ، بله .

     

    بچه ها با تمایل این کار را انجام می دهند .

     

    متناسب جواب می دهند .

    جواب می دهند بله .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله هدف های کلی درس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله هدف های کلی درس , مقاله در مورد تحقیق مقاله هدف های کلی درس , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هدف های کلی درس , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هدف های کلی درس , تحقیق درباره تحقیق مقاله هدف های کلی درس , مقاله درباره تحقیق مقاله هدف های کلی درس , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هدف های کلی درس , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هدف های کلی درس , موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله هدف های کلی درس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت