تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19045
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده

    شمارش افراد تا 999 نفر می باشد . یکی از کاربردهای این شمارنده نصب آن در بانک ها می باشد که این سیستم را کنار درب ورودی بانک نصب کرده  و می توان آمار افرادی که در طی یک روز به بانک مراجعه می کنند را از طریق شمارنده گرفت .

    طراحی سیستم به این صورت است که به محض عبور افراد از کنار شمارنده ، از طریق دیود نوری LDR یک پالس به  IC7413  انتقال داده می شود و IC – 7413  ، یک آی سی راه انداز می باشد .

    IC – 74160 ، هم یک آی سی شمارنده می باشد ، که پالس ورودی از IC – 7413 را دریافت کرده و به ازای هر پالس ورودی یکی از خروجی ها فعال می شود .

    خروجی IC – 74160  برای اینکه به نمایشگر سون سگمنت وصل شود نیاز به یک آی سی مبدل یا IC – 7447 دارد  برای این که 4 خروجی IC – 74160 را به 7 خروجی IC – 7447  برای وصل شدن به نمایشگر سون سگمنت تبدیل کند .

    پایه 1 آی سیهای IC – 74160  به همدیگر وصل شده و یک سرآن از یک مقاومت 330 اهم به VCC وصل می گردد .

    این عمل باعث می شود که آی سی IC – 74160 ریست Reset شود ، یعنی تمامی اطلاعات ذخیره شده در آی سی پاک گردد .

    عملکرد این مدار طراحی شده بدین صورت است که با هر پالسی که برروی IC – 7413 ایجاد می شود ، این پالسها به IC – 74160 انتقال داده و از طریق IC مبدل IC – 7447  به نمایشگر سون سگمنت وصل می شود و به ازای هر پالس یک شماره به نماشگر سون سگمت اضافه می شود و این مدار تا 999 را شمارش می کند .

    با توجه  به دو آی سی IC-74160 و IC – 7447 ، پالسها را بصورت 0 و 1 به ترتیب به خروجی وصل کرده و خروجی این آی سی به نمایشگر سون سگمنت وصل شده است که اطلاعات باینری را به دسیمال Decimal  تبدیل می کند .

    -) مقاومت های 330 اهم وصل شده به نمایشگرهای سون سگمنت از کشیده شدن جریان بیش از حد در منبع تغذیه و آسیب دیدن مدار جلوگیری می کند .

    -) مقاومت 74کیلو اهم برای اینکه آی سی IC – 7413 آسیب نبیند به آن وصل می شود.

    -) منبع تغذیه جهت انرژی  دادن به شمارنده می باشد و دو سر مثبت و منفی منبع تغذیه را به vcc وصل می کنیم و منبع تغذیه روی 5v تنظیم می گردد .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اصل کار شمارنده طراحی شده
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت