تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20510
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها

    در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها

    شرکت‌های بزرگ به دو روش در امر تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کنند. یا آن که به پژوهش می پردازند تا محصولات و خدمات جدیدی را پدید بیاورند یا آن که هزینه زیادی را صرف ظرفیت سازی از طریق خرید دستگاه های جدید، نرم افزار ها و ساختارهای نو می نمایند.بررسی‌ها نشان دادند که شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری، بیشترین بودجه را به امر تحقیق و توسعه اختصاص داده‌اند.

     

     

    کدام شرکت‌ها آینده ما را می‌سازند؟ کدام‌یک نوآورترند و کدام‌یک بودجه زیادی را به امر تحقیق و توسعه (R&D) اختصاص می‌دهند؟ یکی از معیارهای سنجش این امر، بررسی میزان سرمایه‌ای است که شرکت‌ها در راه تحقیقات گذاشته‌اند. این سرمایه یعنی بودجه تحقیقاتی، دستگاه‌ها، تجهیزات و همچنین ایده‌هایی که در این بین وجود دارند. هفته‌نامه بیزنس ویک، به مناسبت هفتاد و پنج سالگی خود، برای نخستین بار پژوهشی را در این زمینه صورت داده است. در این بررسی، بودجه‌های تحقیقاتی شرکت‌ها تحت بررسی بوده‌اند و نشان داده شده که چه سهمی از بودجه کل شرکت در اختیار بخش R&D بوده است.
    ● درصدسهم تحقیق و توسعه ازoutlayتحقیق و توسعه (میلیون دلار)میزان فروش(میلیون دلار) نام شرکت
    ▪ Applied Micro Circuits ۱۳۱ ۱۲۸ ۶۴/۳
    ▪ Biogen Idec ۶۷۹ ۲۳۳ ۵۷/۱
    ▪ PMC-Sierra ۲۵۰ ۱۲۰ ۵۴/۶
    ▪ BMC Software ۱۴۱۹ ۵۸۶ ۴۹/۳
    ▪ Gilead Sciences ۸۶۸ ۱۶۵ ۴۸/۵
    ▪ AMD ۳۵۱۹ ۸۵۲ ۴۲/۶
    ▪ Broadcom ۱۶۱۰ ۶۵۳ ۴۱/۵
    ▪ Micron Technology ۳۰۹۱ ۶۵۶ ۳۹/۲
    ▪ Intel ۳۰۱۴۱ ۴۳۶۰ ۳۸/۸
    ▪ inear Technology ۸۰۷ ۱۰۵ ۳۶/۶
    ▪ National Semiconductor ۱۹۸۳ ۳۵۳ ۳۵/۱
    ▪ Adobe Systems ۱۲۹۵ ۲۷۷ ۳۴/۹
    ▪ Microsoft ۱۱۰۹ ۷۷۷۹ ۳۴/۸
    ▪ Comverse Technology ۷۶۶ ۲۲۷ ۳۳/۷
    ▪ Analog Device ۲۰۴۷ ۴۵۰ ۳۳/۱
    ▪ QLogic ۵۲۴ ۸۸ ۳۳/۱
    ▪ Texas Instruments ۹۸۳۴ ۱۷۲۵ ۳۱/۶
    ▪ eritas Software ۱۷۴۷ ۳۰۲ ۳۱/۰
    ▪ eoplesoft ۲۲۶۷ ۴۳۳ ۳۰/۹
    ▪ eBay ۲۱۶۵ ۱۵۹ ۳۰/۶
    ▪ Tellabs ۹۸۰ ۲۸۶ ۳۰/۴
    ● شرکت‌های آینده‌گرا
    شرکت‌های بزرگ به دو روش در امر تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کنند. یا آن که به پژوهش می‌پردازند تا محصولات و خدمات جدیدی را پدید بیاورند یا آن که هزینه زیادی را صرف ظرفیت سازی از طریق خرید دستگاه های جدید، نرم افزار ها و ساختارهای نو می نمایند.بررسی‌ها نشان دادند که شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری، بیشترین بودجه را به امر تحقیق و توسعه اختصاص داده‌اند و در این زمینه بسیار فعال هستند (شرکت‌های Amgen و Biogen)، پس از آن‌ها، تعجب‌آور نخواهد بود اگر نام شرکت‌های فعال IT را ببینیم. شرکت‌های Micro Circuits، اینتل و مایکروسافت این زمره هستند. نکته مهم دیگر آن است که تمامی سی شرکت صدر جدول (به غیر از یک شرکت) همگی در حوزه‌های فناوری برتر یعنی بیوتکنولوژی، نیمه‌رساناها، نرم‌افزار، IT و بهداشت فعال هستند. حتی حراجی بزرگی مانند eBay نیز کمابیش برخلاف انتظار، در بین اسامی دیده می‌شود. البته اگر بخواهیم سهم بودجه R&D از بودجه کلی شرکت را به عنوان ملاک اصلی در نظر بگیریم، نتیجه‌گیری‌ها صحیح نخواهد بود. زیرا مثلاً در مورد شرکتی مانند اینتل، عامل فوق به همراه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی تجهیزات، نرم‌ افزار ها، ساختمان‌ها و این‌که این شرکت‌ با ایجاد کارخانه‌های جدیدی در راه تولید تراشه‌های جدید گام برمی‌دارد، می‌تواند روی تصمیم‌گیری درخصوص رتبه‌بندی اینتل، تأثیر بگذارد.همچنین درخصوص شرکت‌ دیگری مانند eBay این موضوع وارونه است. زیرا این حراجی، سرمایه‌گذاری کمتری را روی ساختمان و مکان‌های فیزیکی می‌کند و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری او روی میان‌افزارها و ساختارهای نرم‌‌افزاری دیگر است. در واقع این نحوه محاسبه بیشتر درخصوص کارخانجات یا صنایعی مانند نفت و گاز، به خوبی جواب می‌دهد. نکته دیگر آن است که حجم سرمایه‌گذاری در امر تحقیق و توسعه، چیزی نیست که نتایج آن در نگاه اول مشخص شود. در واقع این‌کار، ابزاری است برای ظرفیت‌سازی جهت انجام نوآوری در آینده. در ضمن در بعضی کشورها نظیر آلمان یا ایالات متحده، حجم سرمایه‌گذاری در R&D مقوله بسیار مهم‌تری نسبت به سایر کشورها محسوب می‌شود. زیرا این امر رابط مستقیمی با میزان تقاضا برای کالاهای جدید در آن کشورها دارد. از طرف دیگر برای آن‌که بتوانیم شرکت‌های حوزه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم. مفهومی را به نام outlay تعریف کردیم. Outlay ها در واقع ترکیبی از میزان سرمایه‌گذاری مستقیم به‌علاوه بررسی شرایط شرکت از نظر میزان پرداخت دستمزدها، هزینه خرید مواد اولیه و نوع تحقیقات است. یعنی حجم سرمایه‌گذاری در امر تحقیق و توسعه فقط بخشی از outlay را شامل می‌شود. پس اگر شرکتی بودجه R&D خود را بدون توجه به اثرات آن در امر فروش یا سهم از بازار کم کند، در نتیجه در فهرست ما نیز جایگاه مناسبی نخواهد داشت. از آن‌جایی که تحقیق و توسعه و تلاش برای ساخت آینده‌ای بهتر، منحصربه ایالات متحده نمی‌گردد، در نتیجه در فهرست‌ ارایه شده، شرکت‌های غیرآمریکایی نیز حضور دارند. برای تهیه فهرست‌ها، مطابق معمول برای شرکت‌های آمریکایی از لیست پانصدتایی standard &Poor&#۰۳۹;s ۵۰۰ استفاده کردیم. برای شرکت‌های غیر آمریکایی نیز آمار مربوط به ۷۰۰ شرکت را از لیست S&P ۲۱۰۰ مورد توجه قرار دادیم.
    ▪ فهرست شرکت‌های غیر آمریکایی آینده‌گرا
    صنعت نیمه رسانا
    ARM Holdings بریتانیا ۲۲۸ ۸۶ ۵۳.۹
    United Micro electronics تایوان ۲۷۵۸ ۱۷۴ ۴۵.۹
    STMicro electronics هلند ۷۲۳۴ ۱۲۳۸ ۳۹.۰
    نرم افزار و خدمات
    Systems Dassault فرانسه ۹۱۳ ۲۶۱ ۴۵.۴
    SAP آلمان ۸۴۹۵ ۱۲۰۲ ۲۳.۷
    Sage Group بریتانیا ۹۹۶ ۱۰۳ ۲۲.۸
    سخت افزار
    Murata Manufacturing ژاپن ۳۷۹۳ ۳۱۳ ۲۰.۴
    (Ericsson(LM Telefon سوئد ۱۹۳۲۲ ۳۸۸۸ ۱۹.۹
    Spirent بریتانیا ۸۲۹ ۱۱۷ ۱۹.۸
    نکته دیگری که باید خاطر نشان کنیم آن است که سرمایه‌گذاری در امر تحقیق و توسعه با خطر یا ریسک زیادی روبرو است که میزان این ریسک با توجه به نوع صنایع متفاوت است. قطعاً نتایج صرف بودجه R&D در صنایع نفت و گاز با صنعت IT کاملاً متفاوت است. مثلاً اگر شرکتی مانند مایکروسافت هزینه‌ای زیادی را صرف R&D می‌نماید، قطعاً امید بیشتری به بازگشت سرمایه‌اش دارد. ولیکن این اطمینان باعث نمی‌شود که این شرکت مرتباً بر حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه نیفزاید. این غول نرم‌افزاری برای آن‌که پیشتاز فناوری اطلاعات باشد باید تن به پرداخت چنین هزینه‌هایی بدهد. بیل گیتس به گزارشگر بیزنس ویک گفته است که مایکروسافت روی هر موضوعی که قدری جدی به نظر برسد یا نوآورانه باشد آنقدر سرمایه‌گذاری می‌کند که این کار بیشتر به شرط‌بندی کلان می‌ماند تا یک سرمایه‌گذاری ساده.و البته همه ما می‌دانیم که همیشه شرط‌بندی، به برنده شدن منتهی نمی‌شود اما آینده متعلق به شرکت‌هایی است که از سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه نمی‌هراسند و می‌توانند آن سرمایه‌ها را به نحو صحیح مدیریت کنند تا در نهایت به آینده‌ای حقیقی برسند.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان در جستجوی آینده - نقش R&D در نوآوری و موفقیت شرکت‌ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت