تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20530
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا

    مایکروسافت جدیدترین نسخه نمایشی سیستم عامل ویندوز ویستا را منتشر کرد. این نسخه در حقیقت سومین نسخه نمایشی از ویندوز ویستا محسوب می‌شود که قرار است نسخه نهایی آن تا پایان سال ۲۰۰۶ ‪وارد بازار شود.

     

    مایکروسافت با استفاده از این نسخه‌ های نمایشی، از واکنش‌ها و نظرات کاربران اطلاع یافته و از این اطلاعات در طراحی نسخه‌ی اصلی و نهایی ویستا استفاده خواهد کرد.

     

    مایکروسافت در گذشته، پیش از ارایه نسخه نهایی محصولات خود، تنها به عرضه‌ی یک نسخه آزمایشی از آن محصول اکتفا می‌کرده و این نخستین باری است که انتشار نسخه‌های آزمایشی پی در پی در سیاست کاری این شرکت قرار گرفته است.

     

    هم‌اکنون کاربران برگزیده مایکروسافت و اعضاء گروه برنامه‌نویسان این شرکت که تعداد کل آن‌ها به حدود پانصد هزار نفر می‌رسد، می‌توانند سومین نسخه آزمایشی ویستا را از وب سایت مایکروسافت دانلود کنند.

     

    از جمله ویژگی‌های جدیدی که در این نسخه از ویستا وجود دارند، می‌توان به ابزار جدیدی به نامwindows defender اشاره کرد که دارای قابلیت‌های بیش‌تری در مقایسه با نرم‌افزار ویندوز آنتی‌اسپای‌ور این شرکت است و با هدف حفاظت کامپیوتر در برابر هرزنامه‌ها، نرم‌افزارهای مخفی روت کیت و سایر تهدیدهای گوناگون اینترنتی طراحی شده است.

     

    از دیگر قابلیت‌های جالب توجه در نسخه آزمایشی و جدید ویستا این است که کاربر اصلی کامپیوتر می‌تواند کنترل بیش‌تری بر حافظه‌های قابل حمل فلش و دیسک‌های سخت خارجی داشته باشد که اغلب توسط کابل‌های USB به کامپیوتر متصل می‌شوند. این ویژگی جدید از کپی برداشتن و یا ربودن اطلاعات از دیسک سخت کامپیوتر توسط افراد فاقد صلاحیت جلوگیری می‌کند.

     

    دیگر ویژگی جدید ویستا، کنترل بیش‌تر از سوی والدین بر فرزندان است که والدین با استفاده از آن می‌توانند زمان استفاده کودکان از کامپیوتر، وب سایت‌های قابل بازدید و مواردی از این قبیل را محدود کرده و گزارش آن چه را که فرزندان با کامپیوتر انجام داده‌اند، مشاهده کنند.

     

    قابلیت‌های امنیتی پیشرفته دیگر در این نسخه‌ِ نمایشی جدید عبارتند از: یک دیوار آتش ایمن‌تر و بهبود قابلیت ایمنی مرورگر اینترنت اکسپلورر و همچنین قابلیت رمزگذاری کل اطلاعات موجود در دیسک سخت.

     

    در نسخه نمایشی جدید ویستا ظاهر ویندوز نیز جذاب‌تر شده و پنجره‌های شفاف، منوی Start جدید و حرکات نرم‌تر باز و بسته شدن پنجره‌ها، بر زیبایی آن افزوده است.

     

    شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که نسخه آزمایشی اخیر ویستا به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسخه نهایی این سیستم عامل مجهز نبوده و نسخه‌های نمایشی بعدی که در ماه‌های آینده عرضه می‌شوند، بیش‌تر به نسخه نهایی ویندوز ویستا شبیه خواهند بود.

     

    جیم آلچین ، رییس بخش ویندوز مایکروسافت ، در سخنان اخیر خود در مورد ویندوز ویستا ‏تاکید کرد : امنیت ، بارزترین ویژگی‌‏ای است که کاربران را به ارتقای ویندوز از ‏XP‏ به ویستا ترغیب خواهد ‏کرد. از مدت‌‏ها پیش مایکروسافت پیوسته تلاش کرده از ویندوز ویستا چهره‌‏ای کاملا جدید معرفی کند. این ‏شرکت همواره به ویژگی‌‏های گرافیکی جدید ، قابلیت‌‏های کاربری جدید و مشخصه‌‏های پیشرفته در ویستا ‏بالیده است ، از دیگر مشخصه‌‏های این سیستم عامل ، پشتیبانی بهتر از صفحات لمسی و یک نوار ویندوز ‏است که اطلاعات متعددی را نمایش می‌‏دهد. در حالی که بسیاری از منابع خبری و پژوهشی نیاز چندان مبرمی برای ارتقای ویندوز نمی‌‏بیند ، ‏مایکروسافت تاکید دارد که امنیت ، حداقل ویژگی ویستا خواهد بود که کاربران را به ارتقای سیستم عامل ‏خود وادار خواهد کرد.‏

     

    برخی از ویژگی‌های ویندوز ویستا

    ویندوز ویستا شاید دیرتر از زمانی که پیش‌بینی می‌شد به بازار عرضه شود و شاید شامل همه ویژگی‌هایی که برای این سیستم عامل جدید مایکروسافت برنامه‌ریزی شده بود، نباشد. اما Jim Allchin رییس بخش ویندوز مایکروسافت این سیستم عامل جدید را یک اقدام بسیار بزرگ می‌داند.

    به گزارش بخش خبر تراشه از systemgroup، از جمله ویژگی‌های ویندوز ویستا افزایش ایمنی آن در برابر هکرها، برخی ویژگی‌های گرافیکی جدید بسیار جالب، روش و توانایی جدید جست‌وجو و سازمان‌دهی اطلاعات بر روی کامپیوتر است.

    استفاده‌کنندگان می‌توانند با ذخیره اطلاعات بر روی فایل‌های مجازی دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیازشان را داشته باشند. همچنین امکان ایجاد فولدرهایی که به صورت اتوماتیک قابلیت به روز شدن دارند، از دیگر ویژگی‌های ویندوز ویستاست.

    همچنین امکانات تازه‌ای برای ساده‌تر کردن بعضی کارها مانند اتصال کامپیوتر به شبکه خانگی یا اتصال لپ‌تاپ‌ها به پروژکتور در طراحی ویندوز ویستا مورد نظر قرار گرفته است. مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز ویستا را به صورت رسمی در اواخر سال 2006 در فصل خرید تعطیلات کریسمس سال 2007 ارایه خواهد داد.

    تست بتای ویندوز ویستا هم در ماه جولای توسط مایکروسافت عرضه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این سیستم عامل امکانات بسیار زیاد برای لپ‌تاپ‌ها است. همچنین والدین امکان کنترل زیادی بر روی فرزندان خود در این ویندوز خواهند داشت. همچنین امکان ایجاد یک صفحه نیمه شفاف برای فولدرها و آیکون‌ها که محتویات داخل آن‌ها قابل رویت است. مایکروسافت همچنین در ویندوز ویستا برنامه‌های ضد spyware، اینترنت اکسپلورر 7 و نسخه 11ام ویندوز Media Player را عرضه خواهد کرد.

     

     

    شرکت "مایکروسافت" پس از انتشار دومین نگارش آزمایشی(بتا) از سیستم‌عامل "ویستا" اعلام کرد که این شرکت نسخه نهایی "ویندوز ویستا" را به یک نرم‌افزار ضد "اسپای‌ور" مجهز خواهد کرد.
    به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، نگارش آزمایشی و جدید "ویندوز ویستا" که به تازگی از سوی مایکروسافت منتشر شده هنوز دارای نرم‌افزار ضد "اسپای‌ور" نیست اما قابلیتی به نام "مرکز امنیتی" بدان افزوده که کاربران می‌توانند با استفاده از آن برخی مشخصات امنیتی رایانه خود از جمله چگونگی تقابل با "اسپای‌ور"ها را کنترل کنند.
    شرکت "مایکروسافت" همراه با انتشار نگارش آزمایشی جدید از سیستم‌عامل "ویندوز ویستا" اعلام کرده که ممکن است برخی از قابلیتهایی که هم‌اکنون در این "ویندوز" تعبیه شده‌اند، در نسخه نهایی "ویستا" جایی نداشته باشند.
    "مایکروسافت" چندی پیش از آغاز فعالیت خود در زمینه تولید نرم‌افزار های امنیتی خبر داده بود و خبر تجهیز "ویندوز ویستا" به نرم‌افزار ضد "اسپای‌ور" نیز در همین راستا صورت گرفته‌است.
    "اسپای‌ور"(‪ (Spywareو "اد-ور"(‪ (Adwareبه طور کلی به نرم‌افزارهای مخربی گفته می‌شود که با سوء‌استفاده از حفره‌های امنیتی سیستم‌عاملها و مرورگرهای اینترنتی ، بدون اراده کاربران از برخی سایتهای اینترنتی و یا خدمات به اشتراک‌گذاری فایل در اینترنت به رایانه‌ها راه یافته و باعث باز شدن پیایی پنجره‌های تبلیغاتی، تغییر دایمی برخی مشخصه‌های مرورگرهای اینترنتی (به ویژه اینترنت اکسپلورر) از جمله آدرس هوم پیج، کند شدن رایانه، ربوده شدن کلمات عبور و اسم رمزهای مورد استفاده کاربران و عدم عملکرد برخی قابلیتهای سیستم‌عامل "ویندوز" می‌شوند.
    شرکت "مایکروسافت" هم‌اکنون دارای یک نرم‌افزار ضد "اسپای‌ور" به نام "مایکروسافت آنتی‌اسپای‌ور" است که البته به عقیده برخی کارشناسان این محصول در زمینه حفاظت کاربران در برابر "اسپای‌ور" چندان موفق عمل نکرده‌است.
    هرچند به احتمال زیاد پس از به بازار آمدن نگارش نهایی "ویستا" که به "آنتی‌اسپای‌ور" مجهز خواهد بود، بسیاری از شرکتها به این مطلب قناعت نکرده و همچنان از نرم‌افزارهای امنیتی معروف استفاده خواهند کرد، اما این قابلیت برای کاربران خانگی که اغلب رایانه‌های خود را بدون حفاظ در برابر اسپای‌ورها قرار می‌دهند، بسیار مفید خواهد بود.

     

    مایکروسافت ساختار ویندوز ویستا را عوض می کند

     

    کارشناسان نگران این مسئله هستند که پوسته نوشته شده واحد ویندوز ویستا یک هدف جذاب برای هکرها شود.

    تنها چند روز پس از انتشار گزارشی مبنی بر نوشته شدن ویروسهایی برای ساختار سیستم عامل ویندوز آینده مایکروسافت، این شرکت اعلام کرد که آن ساختار در اولین انتشار از سیستم عامل ویندوز ویستا که انتظار می رود در نیمه دوم سال 2006 ارائه شود به کار نخواهد رفت.

    این ساختار که پوسته واحد نام دارد این امکان را برای کاربران ایجاد می کند که به جای رابط کاربری گرافیکی که قبلا در ویندوز استفاده می شد به یک خط فرمان مبتنی بر متن دسترسی داشته باشند. قبل از این مایکروسافت گفته بود که این پوسته واحد در ویندوز لانگهورن و در هر دو ورژن سرویس گیرنده و سرویس دهنده به کار خواهد رفت.

    ERIC BERGمدیر تولید مایکروسافت هفته گذشته در یک مصاحبه گفت که پوسته واحد در اولین نسخه تجاری ویندوز ویستا که در نیمه دوم سال 2006 عرضه می شود به کار گرفته نمی شود. اما او گفت که انتظار می رود این محصول در در 3 یا 4 سال آینده در این ویندوز به کار گرفته شود و قصد ما هماهنگ کردن آن با هر دو نسخه سیستم عامل سرویس دهنده و سرویس گیرنده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا, مقاله در مورد تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا, تحقیق درباره تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا, مقاله درباره تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله جدیدترین نسخه‌ی نمایشی ویندوز ویستا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت