تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد 

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21698
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد 

     

    مطالعات انجام شده در اروپا نشان داد : استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به نوعی سرطان موسوم به سرطان لنفوم را افزایش می دهد.

    به گزارش سرویس « بهداشت و درمان » خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) , دکتر سیلویا دی سانجوز از موسسه آنکولوژی کاتالان در بارسلونا در این باره خاطرنشان کرد : اطلاعات ما در این زمینه نشان می دهد که استفاده از رنگ مو با افزایش اندک خطر ابتلا به سرطان لنفوم به ویژه در زنانی که استفاده از این محصولات را قبل از سال 1980 آغاز کرده اند , ارتباط مستقیم دارد.

    وی با بیان این که نتایج این پژوهش در مجله آمریکا اپیدمیولوژی چاپ ماه ژولای منتشر شده است , یادآور شد : تحقیقات گذشته نیز رابطه بین رنگ مو و خطر ابتلا به این سرطان را نشان داده است .

    این محقق به همراه دستیارانش در این پژوهش به بررسی این رابطه با تحلیل نتایج به دست آمده از مطالعه گسترده بر روی بیماران مبتلا به سرطان لنفوم و مقایسه آنها با افراد سالم که مجموع آنها شامل 4719 تن از 5 کشور اروپایی بوده است , پرداخته اند.

    آمار بدست آمده حاکی از آن است که حدود یک سوم از زنان مصرف کننده رنگ مو هستند در حالی که در مردان این رقم به 7 درصد می رسد.

    این محققان دریافتند : افرادی که از رنگ مو استفاده می کردند احتمال ابتلا به سرطان لنفوم 19 درصد افزایش می یابد .

    همچنین احتمال ابتلا به این سرطان در بین افرادی که 12 نوبت در سال یا بیشتر موهایشان را رنگ می کردند تا 26 درصد افزایش پیدا می کرد .

    از سوی دیگر این مطالعات نشان داد : افرادی که رنگ کردن مو را از قبل از سال 1980 آغاز کرده اند خطر ابتلا به لنفوم 37 درصد افزایش می یابد .

    بر اساس این یافته ها این پزشک و گروه همکاران وی 10 درصد از موارد ابتلا به لنفوم در بین زنان می تواند به دلیل استفاده از رنگ مو باشد.

    محققان هم چنین خاطرنشان کردند که بین سال های 1978 تا 1982 مواد تشکیل دهنده برخی از رنگ موها تغییر کرده و تبدیل به برخی از مواد سرطان زا شده اند.

    با این حال هنوز مشخص نیست که آیا محصولات جدید نیز این خطر را دارند یا فاقد این ترکیبات سرطان زا هستند.

    بدیهی است که برای مشخص شدن این امر , انجام تحقیقات بیشتر از سوی کارشناسان و محققان مورد نیاز است .

    این در حالیست که رییس انجمن آرایشگاه ها و مراکز زیبایی در چین در این باره اظهار کرد که تا کنون هیچ موسسه ای در جهان نسبت به سرطان زا بودن رنگ موها مدرک علمی ارایه نکرده است .

    لنفوم , سرطان دستگاه لنفاوی است . دستگاه لنفاوی شبکه ای از عروق است که بخشی از دستگاه ایمنی بدن محسوب می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد 

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد  ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان لنفوم را افزایش می دهد 
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت