تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21857
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی

    شرح : مفهوم مدیریت قرآنی  در سلسله نشستهای کانون تخصصی مدیریت و قرآن کریم بررسی شد که خداوند برای مدیریت و رهبری انسان و سازمان دو راهبرد معرفی کرده است .

    روح الله حیدرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین و دکترای مدیریت سیستم در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب افزود : عقل و نقل به ترتیب راهبرد های درونی و بیرونی انسان و سازمان است

    عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با استناد به آیات قرآنی در این باره تصریح کرد > خدا دو نوع با انسان (مدیریت ، رهبری و سازمان) سخن می گوید وحی به پیامبران و وحی به انسان که وحی به انسان از طریق عقل است و هر دو یک سامانه واحد را تشکیل می دهند.

    دکتر حیدرزاده در ادامه به برخی آیات قرآنی درباره عقل اشاره کرد و گفت مفهوم عقلانی مدیریت ما را از ورود به جهنم نجات می دهد و مفهوم نقلی مدیریت ما را به سلامت وارد بهشت می کند و در سوره واقعه آیه 64 در مدیریت عقلانی مدیران و رهبران و سازمانها آمده است مدیران زمینه های زیادی در مدیریت ایجاد می کنند و بذرها را می پاشند اما این خداوند است که تدبیر می کند و کارها را انجام می دهد و نقش انسان زمینه سازی در رسیدن به تعالی است .

    این صاحب نظر رشته مدیریت سیستم با تاکید بر مفهوم عقلی و نقلی در مدیریت افزود : این دو مفهوم تفکیک ناپذیر است و در مقابل یکدیگر نیستند بلکه مقارن و مکمل یکدیگرند و باید در کنار هم باشند . دکتر حیدر زاده: با اشاره به مفهوم آیات قرآنی در این باره گفت : عقل منهای نقل و نقل منهای عقل برای رهبری و مدیریت انسان و سازمان کارآیی و اثربخشی ندارد .

    وی با اشاره به آیه (الله خالق کل شی ) به ایجاد اتحاد و یگانگی بین دو مفهوم عقلی و نقلی تاکید کرد:

    وحدت عقل و نقل ، مدیریت قرآنی  مفهوم عقلی با مفهوم نقلی ، وحدت علوم عقلی و علوم نقلی ، وحدت فیزیک و متافیزیک ، وحدت حوزه و دانشگاه که مد نظر حضرت امام خمینی (ره) و مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد وحدت علم و ایمان  ، وحدت مدیریت و تدبیر و بالاخره وحدت مدیریت عقلانی با تدبیر الهی است .   

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت قرآنی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت