تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22006
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه

    حوزه زهکشی دریاچه ارومیه، بزرگترین دریاچه دایمی ایران و انشعابات آن را دربردارد. رودخانه تلخه رود که از طرف مشرق وارد دریاچه می شوند از آب برف ارتفاعات سبلان و سهند سرچشمه می گیرند، و رودخانه زرینه رود که از سوی جنوب وارد دریاچه ارومیه می گردد نسبت به رودخانه تلخه رود دبی کمتری دارد.

     

    طول دریاچه ارومیه تقریبا 150 کیلومتر و عرض آن 50 کیلومتر است و طی دوره کم آبی در ماههای سپتامبر و اکتبر سطحی برابر با 4000 کیلومتر مربع و در زمان ذوب برف در ماه می در حدود 6000 کیلومتر مربع را فرا می گیرد. عمق متوسط این دریاچه در حدود پنج متر است و احتمالا عمق گودترین قسمت آن از 15 متر تجاوز نمی نماید.

     

    این دریاچه دارای مجرای خروجی نبوده و شوری متوسط آن در حدود 8/14 درصد می باشد (لانگ باین (ص 1961،18) که در حدود سه پنجم شوری دریای بحرالمیت و تقریبا برابر با شوری دریاچه بزرگ نمک در ایالات یوتا که شوری آن برابر 8/13 درصد است می باشد.

     

    دریاچه ارومیه به مانند دریاچه خزر در عصر یخبندان توسعه بیشتری داشته است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان حوضه آبخیز ارومیه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت