تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22650
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟

    ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟

    ژله رویال توسط غدد بزاقی حلقی کارگران جوان ترشح

     

    شده که به واسطه آن دیگر لارو های کندو را تغذیه کرده این در حالی است که تغذیه لارو های کارگر توسط ژله رویال از روز سوم رشد ، متوقف شده در حالی که لارو های انتخابی بجهت ملکه شدن همچنان از ژله رویال تغذیه میکنند .
    از آنجا که تولد ملکه جوان در یک کندو در فصول خواص و تحت شرایط خواص کندو امکان پذیر تولید ژله رویال یک کاراساسی بوده و توسط زنبورداران متخصص تحت شرایط خاص صورت پذیر است و نیاز به آموزش دارد
    ترکیب ژله رویال شامل:
     
    آب
    66 درصد
     
    مواد قندی
    15 درصد
     
    پروتید
    10 درصد
     
    لیپید
    6 درصد
     
    فاکتور R
    3 درصد
    ویتامین ، ریزعنصرها و نمک های معدنی
    1 درصد
     
    ژله رویال ماده ی است که به وسیله یک جفت غده مغزی زنبوران کارگر پرستاز در سنین 3 تا 12 روزگی ترشح و مورد استفاده ملکه در تمام طول عمر و نوزادان زنبور کارگر در مراحل اولیه رشد لارو به مدت سه روز قرار می گیرد. ژله رویال همیشه به طور مستقیم به ملکه یا لارو کارگر داده شده و در کندو ذخیره نمی شود. تنها زمان ممکن بری برداشت ژله رویال زمان پرورش ملکه در مقطع بچه دهی کلنی می باشد. آنچه ملکه را از زنبوران کارگر متمیز می سازد نحوه تغذیه در طول مراحل لیسه ای ( شفیره ای) است. در واقع تمامی تخم های ماده می توانند به یک زنبور ملکه تبدیل شوند اما این تنها زمانی ممکن است که طی تمامی مراحل تکامل، شفیره ها همچون یک زنبور ملکه مورد مراقبت قرار گیرند و از ژله رویال تغذیه شوند. پرورش ملکه که توسط مکانیسم هی پیچیده ی در درون کندو تنظیم می شود، یک سری کنش و واکنش هی هورمونی و شیمییی در شفیره جوان به وجود می آورد که موجب تبدیل شفیره به زنبور ملکه می شود. یک زنبور ملکه از خیلی جهات با یک زنبور کارگر متفاوت است.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ژل رویال (شاه انگبین) چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت