تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22840
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون

    کمپانی یاهو (yahoo inc)یک کمپانی امریکایی و خدماتی کامپیوتر و مصمم به پر تاثیر  و واجب بودن در شبکه  جهانی اینترنت برای کاربران و تاجران می باشد.یا هو پورتهای جدید اینترنتی ،کتاب های راهنما اینترنتی و هاست(میزان اطلاعات)برای هر گونه سرویسی مانند ایمیل yahoo mail)) فعال کرده است.اولین بار توسط دو دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه استنفورد(گوگل از همین جا رشد کرد)با نام های دیوید فیلو و جری یانگ در ژانویه سال 1995 به صورت یک کمپانی رسمی در آمد.محل کمپانی در حال حاضر در sunnyvale'california می باشد.

    بر اساس آمار alexa internet که یک کمپانی آمار گیر می باشد یاهو امروزه پر بیننده ترین وب سایت در اینترنت می باشد.وب سایت های شبکه جهانی یاهو تا ماه اکتبر سال 2004 روزانه 3 میلیارد بازدید کننده داشته اند.

     

    تاریخچه:

    یاهو در ابتدا با نام "jerrys guide to the word wide web"  شروع به کار کردولی پس از گذشت زمان تصمیم به تعویض اسم گرفت و با کمک دیگران و دیکشنری با بی تمایلی اسم را تغییر دادند.کلمه یاهو که مخفف کلمات "yet another hierarchical officious oracle" می باشد را برگزیدند. ولی "فیلو" و "یانگ" دنبال معنی و مفهوم خاصی از کلمه یاهو بودند تا معنی کلی دهد، مانند مفهوم اسم کمپانی های دیگری همچون Gulliver's travels"" به وسیله "Jonathan swift"  که بی ادبانه و غیر حرفه ای و نابهنجار بود.

    هنگامی که نرم افزار های در حای بارگذاری در کامپیوتر "فیلو" بود یاهو! برای اولین با در یونکس که مخفف "compiler yet another compiler"  می باشد. یاهو! اولین پیشنهاد فروش سهام (IPO) را در ماه آپریل سال 1996 به مقدار 2.6 میلیون سهم درهر کدام 13 دلار را داشت.

    از آنجایی که معروفیت یاهو افزایش پیدا کرد، سطح و ظاهر پیشنهاد ها به آن تغیر پیدا کرده و گسترده تر شد، که آن را به یک جا برای انجام هر کار اینترنتی تبدیل کرد، که امکاناتی همچون سرویس میل و ای میل، سرور پیغام های فوری، سیستم معروف گروه ها ، بازی های آنلاین وچت، اخبار واطلاعات ارتباطی، فروشگاه های آنلاین و امکانات حراج اینترنتی را شامل می‌شود.

    خیلی از این ها برای خود به گونه ای قبلا سرویس های مستقلی بوده اند، که یاهو! آنان را به وجود آورد.

    مثلا سیستم وب هاستینگ "Rocjetmail"، "Goecities" و گروههای میلی متفاوتی مانند "eGroups"، خیلی از این کمپانی های وابسته سر سود، ضرر و شهرت با هم جدال دارند، به همین دلیل هم یا هر از چند گاهی قوانین داخلی خود را تغییر می دهد.

    اخیرا یاهو! شروع به درست کردن یک رابطه شراکتی با مخابرات و سرویس دهندگانی مانند "BT" در انگلستان،  "Rogers" در کانادا و "SBC" در ایالات متحده کرده است تا بتواند یک پهنای باند وسیعی را برای رقابت با کسانی که "AOL" را پیشنهاد کرده بودند ایجاد کند، در ما بین شراکت با "First USA" کمپانی پیشنهاد کارتهای اعتباری به نام یاهو را کرده که این کارتها "Yahoo! Visa" نامگزاری شده اند.

    در ابتدای سال 2002، یاهو! بی صدا شروع به تقویت کردن موتور جستجوی خود با تکنولوژی رقابتی جدید کرد. در ماه دسامبر سال 2002، آنها "Inktomi" و در جولای سال 2003 "Overture services Inc" و در آن "AltaVista" و "AlltheWeb" را بدست آورند. در هجدهم ماه فبریه سال 2004، یاهو! با سیستم جستجو قدرتمند گوگل قطع مراوده کرد و به تکنولوژی خود رجوع و بسنده کرد تا بتواند نتایج را خود بدهد.

    در سال  2005 پیغام های اخباری یاهو! از جنبه مکتبی و مذهبی برخوردار شدند. به هر خبر یک قسمت کوچک در مورد بحث در آن الصاق شد که به ندرت مرتبط با خبر یا مقاله بودند.

     

    «اتفاقات مهم»

    (قابل توجه خواننده که این مورد به صورت ایجاز و کوتاه ذکر و گلچین شده.)

    1995: "Ziff Davis Inc" شروع به انتشار مجله "yahoo! Internet Life" (البته در ابتدا با نام "ZD Internet Life" چاپ شد) این مجله مکمل فعالیتهای کمپانی بود.

    هفتم فبریه سال 2000: "yahoo.com" به مدت چند ساعت به دلایل حمله به سرویس‌های آن دچار مکث و درنگ و سکته شد. (مشروح خبر 2-1). در روز بعد، سهام آن $16 صعود کرد. یا 4.5 درصد ضرر را به هکرها نسبت دادند تا به باگها و مشکلات سرویسی خودشان، بر عکس چیزی که برای "  "wBayاتفاق افتاد.

    دسامبر سال 2002: "yahoo! Inc" شروع به راه اندازی موتور جستجوی "Inktomi Web" کرد و جولای سال 2003: راه اندازی سرویس "overture Service Inc".

    نوزدهم ژانویه سال 2004: یاهو! از تشکیلات "Yahoo! Research Labs" خبر داد که یک امکانات جستجو در میان تحقیق ها و پروژه و اختراع ها در یاهو! بود. مسئولین اصلی یاهو! اعم از "Dr Gray" و "William Flake" این تشکیلات را می گردانند.

    نوزدهم فبریه سال 2004: یاهو را گوگل جدا و همان طور که در بالا گفته شد به سیستم های خود پناه آورد.

    مارچ سال 2004: یاهو! موتور جستجوی خودش را طراحی و راه اندازی کرد.

    بیست و پنجم مارچ سال 2004: بامکانات جستجو در فروشگاههای اینترنتی اروپایی اعم از "Kelkoo" را بدست آورد.

    پانزدهم دسامبر سال 2004: یاهو! ورژن بتای موتور جستجو در فایل های تصویری (Video) را شروع و راه اندازی کرد.

    نهم فبریه سال 2005: یاهو! "Yhaoo! Launch" تغییر یافت یه "Yahoo! Music" که هنوز هم موسیقی رایگان ارائه می کند.

    پانزدهم فبریه سال 2005: یاهو چندین دفتر اداری را در "Dublin" و "Ireland" با ایجاد 400 شغل جدید تأسیس کرد.

    دوم مارچ 2005 یاهو! 10 سال از تاسیسش گذشت واین را جشن گرفت و در "Baskin Robbin" به کاربرانش کپن مجانی بستنی داد.

    بیستم مارچ سال 2005: یاهو! سیستم "Filckr" که برای به اشتراک گذاشتن عکس و ایجاد فوتوبلاگ بود را تاسیس کرد. (مشروح خبر1)

    بیست و ششم می سال 2005: یاهو! از سرویس جدید میل عکس خود با نام photomail خبر داد.

    کمپانی یاهو!

    سبک: عمومی (NASDAQ:YAHOO)

    ایجاد شده در: سانتیول، کالیفورنیا (1995)

    مکان: سانیول، کالیفورنیا

    اشخاص اصلی: Terry Semel. 1 ریس و Ceo

                       Jerry Yang .2 ریس یاهو!

                       David Filo .3 ریس یهو!

                       (Dan Rosensweing: COO (Chief Operating Offices .4

                       (EVP (Chief Finacial Officer , Susan Decker: CFO .5

    صنعت: سرویس های اینترنتی

    درآمد سود سهام: 3.57 میلیارد دلار آمریکا (USD: United State Dollar) سال 2004

    وب سایت: /http:// www. Yahoo. com

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت