تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22854
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مخابرات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم

     

    اصطلاح نسل آینده که امروزه با بسیاری از عناوین مرتبط با صنایع ارتباطی و مخابراتی همراه شده است، به طور عام به ایجاد یک بستر مشترک ارتباطی اشاره دارد که خدمات سه گانه صوتی ،‌ تصویری ، و دیتا را به صورت یک جا به مشتریان خود ارائه کند. با این تعریف روشن می شود که چرا مناسب ترین عنوان برای نسخه ای از فناوری ارتباط محلی بی سیم موسوم به WLAN که قادر به ارائه خدمات تلفنی است ، Next Generation WLAN می باشد. صرف نظر از این موضوع ، رشد سریع به کارگیری WLAN در محیط های اداری و تجاری ، این فناوری را به مرحله ای رسانده که از لحاظ معماری و ساختاری نیز پاسخگوی رشد فوق نمی باشد. به عبارت دیگر، WLAN به شکل امروزی قادر به پوشش میلیون ها کاربری که در طی پنج سال آینده به خیل کاربران آن اضافه می شوند، نخواهد بود، چ رسد به این که کاربردهای جدیدی همچون ارتباطات تلفنی نیز به مجموعه کاربردهای آن اضافه شوند. در این نوشتار ، چالش های پیش رو و نحوه غلبه بر آن ها را در قالب تکنیک انتقال مکالمات تلفنی بر روی ارتباطات محلی بی سیم Voice over WLAN بررسی خواهیم کرد.
    در حال حاضر ، نیاز به ایجاد نسل جدیدی از زیرساخت های ارتباطی همگرا، جهت تبادل همزمان داده ها و مکالمات تلفنی بااستفاده از فناوری انتقال صوت روی پروتکل اینترنت، یکی از اولویت های کلیه شرکت های فراهم کننده خدمات مخابراتی و اینترنتی می باشد.
    از طرفی، به کارگیری فناوری WLAN در محیط های اداری و عمومی ، همچون سالن های انتظار هتل ها، فرودگاه ها ، و ایستگاه های قطار با استقبال کاربران رو به رو شده است . WLAN خیلی زود جای خود را در بازار خدمات ارتباطی باز کرد.
    ولی این رشد سریع، نقاط ضعف بسیاری را نیز آشکار ساخته است.
    بسیاری معتقد بوده و هستند که این فناوری در شکل پایه خود، فاقد ملاحظات امنیتی لازم،‌ قابلیت گسترش در ابعاد کلان، قابلیت اطمینان بالا برای کاربردهای حساس و بالاخره امکان مدیریت پذیری از جانب دارندگان آن می باشد و این چالش ها با شروع زمزمه هایی درباره انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی این بستر، حساس تر نیز شده اند. مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که با وجود محبوبیت WLAN ، به دلیل معضلاتی که گفته شد، بسیاری از شرکت ها کاربرد آن را به سالن های کنفرانس و برخی واحدهای خاص محدود نموده اند.
    بنابراین، بدیهی است که ایده دسترسی بدون محدودیت های در هر جا و هر زمان به ارتباطات درون سازمانی که بهبود قابل ملاحظه ای در بهره وری نیروی کار را به همراه دارد، در صورتی WLAN را بستر ارتباطی خود قرار می دهد که برای این چالش ها ، راه حل قابل قبول و مقرون به صرفه ای اندیشیده شود.
    با غلبه بر این چالش ها و به کارگیری شبکه محلی بی سیم جهت مکالمات تلفنی ، رقیب پرقدرتی برای تلفن همراه وارد گود خواهد شد که آینده ای کابوس گونه را برای شرکت های فراهم کننده خدمات تلفن همراه رقم می زند!
    مطابق تخمین های موجود، ارتباطات بی سیم همگرا ، یکی از سریع ترین زمینه های رشد را پیش روی دارد، به خصوص در بازار ایالت متحده که بیش از 50 درصد شرکت ها مجهز به WLAN می باشند . در بازارهای کمتر توسعه یافته ، همچون بازار اروپا، که تنها 12درصد شرکت ها به کاربرد WLAN روی آورده اند، هنوز هم فناوری تلفن بی سیم DECT کاربرد گسترده ای دارد. ولی حتی در این منطقه نیز آمادگی کاربرد همزمان صوت و داده برروی WLAN وجود دارد.
    البته IEEE در پاسخ به نیازهای بازار، به سرعت مشغول الحاق قابلیت های مکمل به استاندارد اولیه 802.11 می باشد. ولی مطابق معمول ، برخی شرکت های سازنده تجهیزات ، حتی منتظر انتشار این استاداردهای نشده اند و با ارائه راه حلهای خاص خود سازمان را در ایجاد یک محیط همگرا صوت و دیتا برروی WLAN یاری می کنند.
    ITU-T و تغییر در طیف فرکانسی
    اگه قرار باشد به مشکلات بپردازیم ، بهتر است از پایین ترین سطح شروع کنیم،‌حوزه فرکانسی WLAN در باند 2400 تا 2483.5 مگاهرتز قرار دارد که به باند فرکانسی بدون مجوز معروف است . تراکم کاربردهای موجود در این باند به همراه برخی از محدودیت های قانونی اعمال شده از جانب بعضی کشورها، باعث تضعیف عملکرد WLAN گردیده است . به طوری که برای مثال ، محدود بودن تعداد کانال ها و یا محدود بودن اجباری EIRP یا توان موثر انتشارات همسو به حداکثر 10 میلی وات در بسیاری از کشورها در محیطی که معمولا میان WLAN و سایر سیستم های بی سیم محلی مانند Bluetooth رقابت شدید وجود دارد، کار را دشوارتر کرده است . حال اگر اختلال ناشی از ابزارهای الکتریکی پرقدرت ، مانند اجاق های مایکروویو را به این اضافه کنیم، خواهیم دید که چرا نوعی بازنگری در مورد حوزه فرکانسی الزامی بوده است . 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم, مقاله در مورد تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم, تحقیق درباره تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم, مقاله درباره تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نسل آینده شبکه های محلی بی سیم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت