تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22955
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی

     

    شپشک نخودی
    Eulecanium coryli
    (Hom.: Coccidae)
    حشره‌ای است که در حالت بلوغ نیم کروی و به رنگ قرمز براق می‌باشد. اندازه آن در حدود یک ماش یا کمی بزرگتر است. این حشره روی عده زیادی از درختان میوه دانه‌دار و هسته‌دار دیده می‌شود. درخت به برای این آفت میزبان بسیار مناسبی است. این حشره نیز با مکیدن شیره گیاهی باعث ضعف شدید درختان میزبان می‌گردد. از طرف دیگر ترشح عسلک دارد که باعث تجمع گرد و خاک در سطح تنه و سرشاخه و برگ درختان میزبان می‌گردد و در نتیجه باعث کاهش فعالیت‌های فیزیولوژیک درخت به خصوص کربن‌گیری و تنفس می‌گردد.
     
     
     
    زیست‌ شناسی
    این حشره زمستان را به صورت پوره سن دو به سر می‌برد. این پوره پس از مدتی تغذیه در بهار تبدیل به حشره کامل ماده می‌شود و در این حالت به مرور بدن حشره ماده از سطح زیرین چروکیده شده و جلد شاخی حشره تبدیل به محفظه تخم می‌شود. اواخر خرداد ماه حشرات ماده شروع به تخمگذاری می‌کنند. این تخمها در اواسط تیرماه باز می‌شوند و پوره‌ها از زیر جلد ماده خارج شده و در سطح برگها، میوه‌ها و سرشاخه‌ها پراکنده می‌شوند و اغلب توسط باد به اطراف پراکنده می‌گردند. این حشره در سال فقط یک نسل دارد.
     
     
     
    کنترل:
    به علت وجود عوامل کنترل کننده طبیعی مبارزه شیمیایی توصیه نمی‌شود. در صورت بالا بودن تراکم جمعیت آفت می‌توان سرشاخه‌های آلوده را قطعو معدوم نمود.
    زنبور های پارازیتوئید
    Hymenoptera: Encyrtidae
    Blastothrix brittanica
    Habrolepis tergrigorianae
    Hymenoptera: Aphelinidae
    Archenomus bicolor
    کنترل شیمیایی:. مبارزه شیمیایی باید زمانی باشد که شپشک در مرحله Crawler باشد و 75% پوره‌های از زیر سپر خارج شده باشند.
    1. آزینفوس متیل(گوزاتیون) EC20% و 2در هزار
    2. اتیون EC47% و 1.5 درهزار
    3. اتریمفوس(اکامت) EC50% و 1در هزار
     
    4. کلرپیریفوس(دورسبان) EC40.8% و 1.5- 1 درهزار
    5. روغن امولسیون شونده O 80% و 5/. درصد
    مبارزه زمستانه: این مبارزه اغلب در مورد گونه‌هایی عمل می‌شود که حشره به صورت پوره و یا حشره کامل می‌باشد. این روش در مورد شپشکهای زیر خانواده Lecaninae که دارای بدن بدون محافظ می‌باشند خیلی مؤثر است (مانند شپشک نخودی). سم‌پاشی زمستانه اواخر زمستان به صورت روغن‌پاشی (سموم روغنی Volk) پس از سپری شدن اوج سرمای زمستان و قبل از بیداری درختان انجام می‌شود (روغن‌های زمستانه دارای هیدروکربن اشباع کمتری هستند).
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان شپشک نخودی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت