تحقیق مقاله رایگان یولاف

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22968
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان یولاف

     

    خصوصیات گیاه شناسی

    یولاف وحشی ، Avena Fatua ، گیاهی است یکساله ، تک لپه ای و از خانواده گندمیان که ارتفاع آن به یک متر می رسد . این گیاه گل آذین خوشه ای خیلی باز و پانیکول منظمی دارد که در تمام جهات به طور یکنواخت رشد می کند . سنبل چه های آن منفرد و از پهلو فشرده شده اند ، و در هر یک از آنها 2 تا 3 گل ریشک دار دیده می شود که معمولا گل انتهایی آن عقیم است . پایه این سنبلچه ها تقریبا 2 سانتیمتر طول دارد . گلوم های فوقانی و تحتانی با یکدیگر مساوی و طول آنها به 8 میلیمتر می رسد . قاعده گلوم ها با موهای سفید یا قهوه ای رنگ خشن و طویلی پوشیده شده است و از وسط آن رگبرگ میانی و از نزدیکی قاعده گلومل ریشک طویل و زانوداری خارج می شود که قاعده آن پیچیده و تابیده به نظر می رسد . گل این گیاه سه پرچم دارد و دانه در داخل گلومل باقی می ماند .

    ساختمان ظاهری یولاف در نواحی مختلف نسبت به نوع زمین تغییر می کند ، مثلا در نواحی پست و شنی از هر بوته چند ساقه باریک منشعب می شود ، برگ ها کوتاه ، سخت و مقاوم و غلاف آن را موهایی پوشانده است . ولی در اراضی حاصلخیز و مرتفع بوته ها منحصرا یک ساقه نسبتا قوی دارند ، برگ هایشان دراز بوده غلاف آنها معمولا بدون مو است .

     

    تأثیرات بر کیفیت محصول

     

    وجود یولاف وحشی در غلات باعث افزایش رقابت می شود و در نتیجه باعث کاهش عملکرد و کیفیت محصول می گردد .
    توسعه یولاف وحشی

    یولاف وحشی به عنوان مسئله آفرین ترین علف های هرز از طرف تولید کنندگان گندم و جو در بسیاری ایالت های غربی درجه بندی شده است . این علف ها بیشتر از 28 میلیون هکتار از غلات دانه ریز را در ایالات متحده مورد هجوم قرار دادند و در نتیجه کمبود بازده محصول سالانه محاسبه شده و هزینه تولیدی معادل 304 میلیون دلار را منجر می شود . بازده محصولات جو و گندم به شدت تحت تأثیر هجوم یولاف وحشی قرار دارند . تنها یک گیاه یولاف وحشی در فوت مربع می تواند بازده محصول را تا 12% در گندم بهاری و 18% در جو بهاری کاهش دهد. یولاف وحشی مانند جو و گندم رشد می کند . تنها استثناء وضعیت قرار گرفتن گره غلاف برگ اولیه در زمان رشد گیاه جوان است ، در یولاف وحشی گره میانی زیر گره غلاف برگ اولیه طویل می شود تا جوانه را در یک اینچ بالاتر از سطح خاک قرار دهد ، جایی که تاج گیاه تشکیل خواهد شد ، گره غلاف برگ اولیه پایین ترین گره تاجی است که در ساقه قرار دارد .

    چرخه زندگی

    یولاف وحش یک علف یکساله است که به وسیله دانه تکثیر می شود .

    رشد و رویش

    بیشتر یولاف وحشی در اوایل تا اواسط بهار رشد کرده و جوانه می زنند . شرایط مرطوب وخنک باعث رشد بهینه می شود و محصولاتی که زودتر بذرافشانی شده اند ، بیشتر تحت هجوم آفات قرار می گیرند . استفاده از کودهای نیتروژنی در اوایل بهار یا پائیز جوانه دهی را تحریک می کند . رشد ریشه ها و ساقه های یولاف وحشی در دو هفته اول کند است اما از آن پس به سرعت افزایش می یابد و بیشتر یولاف وحشی در طول یکماه رویش (رشد) ساقه های فرعی می دهند .

    گل دهی

    معمولا یولاف وحشی در اوایل July (اواخر خرداد) شروع به گل دادن می کند و ممکن است تا 6 هفته گل دادن ادامه یابد . دانه های سر محورهای اصلی گل آذین ممکن است قبل از پرشدن دانه های موجود در بخش اتصال برگ و شاخه با ساقه برسند و به زمین بیفتند . وقتی که دانه ها بالغ می شوند جدا می شوند و در اواسط آگوست (اوایل مرداد) و به طور کلی قبل از دروی محصول بیرون می ریزند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان یولاف

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان یولاف, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان یولاف, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان یولاف, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان یولاف, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان یولاف, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان یولاف, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان یولاف, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان یولاف ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان یولاف
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت