تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه »

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23270
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه »

    - بازی تشخیص رنگ ها

    تعدادی قطعات سیاه و سفید را بر روی میز بگذارید . یکی از قطعات سفید را برداشته و به کودک بدهید تا آن را مشاهده و لمس نماید . سپس از او بخواهید تا از میان قطعات موجود برروی میز یکی از قطعات همرنگ (سفید ) را به شما بدهد . بر روی کلنه همرنگ تکیه کنید تا کودک در هنگام انجام دادن این عمل ، مفهوم همرنگ را دریابد . از به کار بردن و نامیدن رنگ در این فسمت خودداری کنید . هر گاه کودک قادر گردید که قطعات سفید را از میان قطعات سیاه جدا نماید آن گاه رنگ های دیگر را به ترتیب در داخل مجموعه قرار دهید  و از کودک بخواهید تا بر حسب رنگ آن ها را دسته بندی کند . (مهارت فکری – تمیز دادن ).

    2- بازی شناخت بزرگتر                                                                                 

    تعدادی قطعات بزرگ و کوچک را آماده کنید . یکی از بزرگترین قطعات را بردارید ، آن را در کنار کوچک ترین قطعه قرار دهید . به نو آموز بگویید : و این یکی بزرگ است (به قطعه بزرگ تر اشاره کنید ). از نو آموز بخواهید تا کلمات بزرگ و کوچک را تکرار نماید . سپس نو آموز را تشویق نمایید تا قطعات بزرگ را از میان قطعات موجود انتخاب نماید . قطعات انتخاب شده را در یک گوشه میز قرار دهید . (مهارت فکری – مفهوم عینی ).

    3- بازی آشنایی با اعضاء بدن

    ( این بازی مخصوص نو آموزانی است که با اعضاء بدن خود آشنا هستند ). دایره ای از  نو آموزان را در حالت ایستاده بسازید . خود در مرکز دایره قرار گیرید . با آرامش به نوآموزان بگویید : دست راست خود را بلند کن – پای چپ خود را لمس کن ، و ... شروع بازی به صورت آهسته خواهد بود . اما همزمان با پیشرفت بازی فرمان ها سریع تر خواهند شد . (مهارت فکری – مفاهیم تعریف شده ).

    4- بازی شناخت کوچک تر

    قطعهات را به صورت دو به دو در کنار یکدیگر قرار گرفته وجود داشته باشد . به قطعه کوچک تر اشاره کرده و به نو آموز بگویید: این قطعه کوچک تر از آن قطعه است ( به قطعه بزرگ تر اشاره کنید ). نو آموز را تشویق به تکرار کوچک تر بنمایید . سپس از نو آموز بخواهید تا از میان قطعات چیده شده قطعه کوچک تر را نشان دهد . این عمل را تا جائی که از یاد گیری اطمینان یابید ادامه دهید . (مهارت های فکری قانون ).

    5- بازی آشنایی با پول

    تعدادی از سکه های 5 ، 10 ، 20 ، 50 ریالی و تعدادی اسکناس 100 ، 200، 500،1000ریالی را تهیه فرمایید . اگر از اسکناس های ساختگی استفاده کنید بهتر است ، پول ها را به صورت جدا از هم بچینید و تعدادی اشیاء و خوراکی هایی تهیه فرمایید. به نو آموز بگویید:این سکه 5 ریالی است – سکه ای 5 ریالی را به او نشان دهید . با این سکه 5 ریالی می توان یک عدد شکلات خرید ، حال من 5 ریال به شما می دهم و شما نیز به جای این 5 ریال یک شکلات 5 ریالی را به من بدهید . به تکرار کلمه 5 ریالی توجه فرمایید.

    برای تعمیم مفهوم ارزش مبادله ای پول این عمل را با سایر اشیاء و خوراکی ها تکرار فرمایید. بعد از آشنایی نو آموز با ارزش مبادله ای پول ، یک سکه 10 ریالی به نو آموز داده و به او بگویید:این سکه 10 ریالی است ، سکه 10 ریالی دو برابر سکه 5 ریالی ارزش دارد . یعنی هر گاه من به شما سکه ای 10 ریالی بدهم شما باید به من دو سکه 5 ریالی بدهید . حالا من 10 ریال به شما می دهم ، شما چند عدد شکلات 5 ریالی به من بدهید . این عمل را تا جایی که نو آموز مفهوم مبادله را در یابد ادامه دهید .این فعالیت را می توانید مرحله به مرحله یعنی با سکه های 20 و 50 ریالی ،و پول های کاغذی گسترش دهید تا نو آموز با ارزش مبادله ای پول آشنا شود .

    در ادامه فعالیت بهتر است با استفاده از قوطی های دور ریختنی که از نظر بهداشتی سالم باشندو میوه ها و خوراکی های در دسترس ، مغازه کوچکی ترتیب داده و نو آموز را با خرید و فروش و رابطه داد و ستد پول با مواد مورد نیاز آشنا گردانید .(مهارت های فکری – حل مسئله ).

    6- بازی نام بردن رنگ ها

    دو رنگ اصلی زرد و آبی را انتخاب کنید . تعدادی از قطعات آبی و زرد –که از لحاظ رنگ یکسان ، اما از لحاظ شکل متفاوت باشند . زیرا هدف در این مرحله ، نام بردن از لحاظ رنگ است نه شکل – را بر روی میز قرار دهید . یکی از قطعات زرد را برداشته و به کودک نشان دهید ، از او بخواهید تا قطعه را کاملاً لمس و مشاهده کند . آن گاه بگویید: این رنگ زرد است ، لطفاً یک رنگ زرد را از روی میز به من بدهید . بر روی کلمه زرد تکیه کنید . پس از آن که کودک قطعه ای زرد رنگ را به شما داد از او بپرسید : این قطعه که به من دادی چه رنگی است ؟

    سپس  از کودکان بخواهید تا از میان قطعات موجود بر روی میز ، اشیاء زرد رنگ را انتخاب کندو با هر انتخاب واژه زرد را تکرار نماید . بعد از آن کودک کاملاً قادر به شناختن و نامیدن رنگ زرد شد ، به این ترتیب می توانید اسامی سایر رنگ ها را یک به یک به او بیاموزید.

    دقت نمایید که همزمان با پیشرفت کودک بخواهید گاهگاهی آن ها را نیز مورد شناسایی قرار داده و نام آن ها را بیان نماید . این فعالیت به خاطرجلوگیری از تداخل اسامی رنگ ها در نزد کودک است . (یادگیری اطلاعات – بر چسب یا نام )

    7- بازی اسم من چیست ؟

    به نو آموز بگویید: من پرنده ای کوچک هستم ، خوراک من دانه است ، من جیک جیک می کنم ، اسم من چیست ؟ نوآموز باید نام پرنده را که گنجشک است بیان دارد . به مثالدیگر توجه نمایید . به نو آموز بگویید: من میوه ای هستم پوست من قرمز است ، من به صورت زرد و سبز نیز توجه دارم ، داخل من دانه های قهوه ای رنگی وجود دارد ، اسم من چیست ؟ نوآموز باید نام سیب را بیان دارد . شما می توانید بر اساس تجربه و آشنایی کودک با میوه ها ، اشیاء ،مکان ها و ... این بازی را تعمیم دهید . (یادگیری اطلاعات واقعیت ها ).

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه »

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », مقاله در مورد تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », تحقیق درباره تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », مقاله درباره تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه », موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه »
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت