تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23418
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گرافیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین

    چاپ سیلک‌ اسکرین، چاپ اسکرین یا سری‌ گرافی، اسلوبی که بر روش تکثیر با استِنسیل مبتنی است. در این اسلوب از پارچه توری ظریف (اغلب ابریشم)، چون سطح تکیه‌گاهی برای ورقه استنسیل استفاده می‌شود. ورقه استنسیل را روی پارچه - که بر روی کلافی (چهارچوب) محکم شده - می‌چسبانند. مرکب غلیظ را با ابزاری تیغه مانند (اسکویی‌جی) بر سطح استنسیل می‌گسترانند، که از بخش‌های نفوذپذیر توری به سطح دیگری در زیر کلاف می‌رسد. بدین ترتیب، نقش مورد نظر را می‌توان با رنگ‌های مختلف بر روی سطوح مستوی یا غیر مستوی چاپ کرد. تصویر چاپ شده با این اسلوب اغلب دارای لبه‌های تیز است، گویی کاغذی رنگی را بریده و چسبانده‌ایم. از این خاصیت توسط هنرمندان برای خلق آثار بدیع بکار رفته است. سیلک‌اسکرین و سری‌گراف به اثری اطلاق می شود که با این اسلوب تکثیر شده است.

    این اسلوب توسط سَمیوئل سیمُن ابداع شد (1907) و نخست موارد استفاده تجاری و تبلیغاتی داشت. امروزه هم بصورت صنعتی و هم بصورت تکثیر هنری بکار می‌رود. در چاپ سیلک‌ اسکرین صنعتی این تکنیک بیشتر برای چاپ روی پارچه و البسه، اجسام و بسته های پلاستیکی (پلی پروپیلن و پلی اتیلین)، CD و DVD، کاغذ و مقوا، سرامیک، شیشه، چوب، فلز و نظایر آن بکار می‌رود. در چاپ سیلک اسکرین هنری این روش بیشتر برای نوع بیان بصری خاص ناشی از اسلوب آن از سوی هنرمندان جهت تکثیر محدود و شماره‌دار یک اثر هنری بکار گرفته شده و در نهایت همه‌ی نسخه‌ها به امضاء هنرمند می‌رسد.

    --Khosro7000 ‏۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۵۰ (UTC)؛

    Stencil:با الگو و نقشه رو انداختن،schablon(شابلون) این واژه در ارتباط نزدیک با واژه Mimeograph به معنی تکثیر کردن و ماشین تکثیر است. و اما Silk Screening که نامی قدیمتر است برای Serigraphy که امروزه متداول میباشد.آن نام قدیم تر برای زمانی است که واقعا از ابریشم استفاده میکردند.حالا از موادی چون Polyester یا Nylon بهره میبرند.هر چند Seri که ریشه لاتین دارد یعنی ابریشم. این روش به کار گیری ابریشم 25 سده پیش ازمیلاد در یونان و مصر نیز سابقه داشته است و Samuel Simon در آغاز سده بیستم در منچستر در چاپ آنگونه که نوشته شده است،از آن بهره بردو حتی پس از وی در سنفرانسیسکو John Pilsworth این روش را گسترش داد و به گونه تمام رنگی درآوردو آن screen printing خوانده شد. خمیر مایه اصلی تکنیک Silk Screening که از تکنیک های Graphic Design است از تکنیک عکاسی گرفته شده است. عکاسی و گرافیک با هم ارتباط تنگاتنگی دارند.

    جامعه ای که بزرگترین دغدغه جوانان اشتغال، و بزرگترین آرزوی جوانان جمع آوری ثروت است، کار هنری که درآمد عالی را با خود به همراه بیاورد واقعا شاهکار است.

    چاپ سیلک اسکرین نوعی چاپ تک رنگ است که بر روی سطوح صاف، اعم از سی دی، نایلون، پیراهن، هدایای تبلیغاتی و هر سطح صاف دیگری زده میشود. چاپ سیلک حرفه ایست که به تازگی به ایران وارد شده است. این شغل هنری که کارآیی بسیار فراوانی دارد و در عرصه های بسیاری اعم از تبلیغاتی، صنعتی، هنری، پوشاک، نرم افزار( بخصوص سی دی و نایلون های تبلیغاتی) و موارد فراوان دیگری کاربرد بسیار دارد و همه این مشاغل روزانه به محصولات چاپ سیلک احتیاج دارند.

    با یک مثال، کارایی چاپ سیلک را توضیح میدهیم :

    فرض کنید برای مشتریهایتان (از تولیدی های بزرگ گرفته تا مغازه محله تان) در روز فرصت داشته باشید بر روی 2500 نایلون و یا سی دی چاپ بزنید. مثلا برای هر پلاستیک، ارزانترین قیمت 15 تومان بگیرید و برای هر پلاستیک هم حدود یک تومان خرج کنید. با این حساب شما در روز حدود 35 هزار تومان، و در ماه بیش از یک میلیون تومان درآمد خواهید داشت. البته هر چه بیشتر کار کنید بالطبع درآمدتان نیز افزایش خواهد یافت. یکی از مزیتهای مهم این کار، سادگی لوازم آن است که با حدود صد هزار تومان قابل تهیه است و حتی بسیاری از آنان دست ساز هستند و مزیت مهم دیگر سادگی یادگیری کار با این وسایل است که توانایی و استعداد خاصی را نمی طلبد و محدودیت سنی نیز ندارد. درحقیقت با ساده ترین وسایل و ساده ترین کار میتوانید درآمد میلیونی داشته باشید !!! از مزیتهای دیگر چاپ سیلک این است که میتوانید از کار های کامپیوتری متناسب با کارتان نیز درآمد کسب کنید( مانند طراحی های چاپ سیلک، کارت ویزیت، جلد کتاب و....). از دیگر امتیازات بسیار این کار این است که هم در کارگاه و هم در خانه قابل اجرا است و فضای زیادی را به خود اختصاص نمیدهد و حتی افراد خانواده نیز میتوانند به شما کمک کنند.

    و در یک کلام:

    چاپ سیلک به علت جدید بودن و بسیار پر رونق بودن، میتواند فرصت بسیار نابی را برای شما فراهم کند تا درآمدهای مطلوبی را با کمی تلاش و پشتکار به دست آورید

    برای تبلیغات هم کافی است با دادن یک آگهی 2-3 هزار تومانی به صفحه نیازمندی روزنامه های شهرتان (مانند جام جم) مشتریانتان را آگاه کنید و سفارشاتشان را انجام دهید. البته بازاریابی حضوری هم مفید است و جواب میدهد.

     

     

     

    کالبد شکافی یک کار چاپی  سیلکی

    مقدمه

    یکی از تمرینات بسیار کارآمد در زمینه حرفه ای شدن در چاپ و تشخیص مسائل مختلف آن بررسی و کالبد شکافی یک کار چاپی است. این تمرین را می توانید با داشتن یک لوپ یا ذره بین چاپ با قدرت بزرگنمایی بیش از 8 برابر به خوبی انجام دهید. در مواردی چنانچه لوپ های قوی تری داشته باشید کارآیی های پژوهشی مختلفی به شما می دهد. در این خصوص بزرگنمایی 50 برابر را به شما پیشنهاد می کنیم که تا حدودی کار میکروسکوپ را انجام می دهد. لذت دیدن برخی جزئیاتی که با این لوپ به شما دست می دهد ارزش خریدنش را دارد.

    چه باید کرد؟

    از امروز نمونه های چاپی مختلفی که در پیرامون خود می بینید بردارید و با لوپ به جزئیات آن نظر کنید. اگر با ترام و جزئیات آن آشنا نیستید به مقالات قبلی یا به سایت Afravi.com رجوع کنید. شناخت ترام و جزئیات آن کمک بسیار موثری به این بررسی و کالبد شکافی می کند. نمونه های جمع شده را یکی یکی نگاه کنید. اگر در نمونه هایتان جعبه وجود دارد آن را باز نمایید و درباره جزئیات آن که توضیح آن داده خواهد شد دقت نمایید.

    چه چیزهایی بایستی کنترل شود؟

    بسیار خوب اکنون نمونه های مختلف جمع شده را که شامل لیبل، جعبه، بروشور، کاتالوگ و موارد متعدد دیگر است در کنار خود دارید این نکته را در نظر داشته باشید که احتمالاً موارد مشکل دار داخلی بسیاری خواهید یافت اما نمونه های خارجی به دلیل اینکه کالاهای صادراتی هستند عیب و نقص کمتری دارند بنابراین سعی کنید از همه نمونه های داخلی و خارجی در مجموعه خود داشته باشید. در مورد بسته بندی محصولات، این نکته کاملاً مشخص است که کالای ارزشمند در بسته بندی نفیس تر ارائه می شود به عبارت دیگر چون قیمت و ارزش کالا زیاد است، می توان روی جعبه آن نیز سرمایه گذاری کرد و نمونه جعبه بهتری ارائه نمود. در این مورد بسته بندی بسته عطرهای مختلف حرفهای بسیاری برای گفتن دارند، این نوع جعبه ها را نیز در مجموعه خود اضافه نمایید اکنون موارد زیر را در مورد تک تک نمونه ها بررسی کنید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین, مقاله در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین, تحقیق درباره تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین, مقاله درباره تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک اسکرین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت