تحقیق مقاله آشپز و آشپزی

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23574
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشپز و آشپزی

    نه تنها بی کاری نیست بلکه کاری شیرین و جالب است . . .

    برخی از زنان آشپزی را یکنوع بیکاری می دانند که روزانه باید دوبار به آن تن بدهند . اما دسه ای هم هستند که ازاینکار شیرین و جالب لذت می برندو به همین به آن توجه خصوصی دارند در تکمیل لوازم و اسباب کار و همچنین در تکمیل معلوماتشان کوشش می کنندو موفق می شوند در کمترین فرصت و با حداقل زحمت و دردسر بهترین غذا را سر سفره بیاورند . . .

    شما اگر نظرتان را عوض کنید و دیگر به آشپزی به چشم بیکاری نگاه نکنید ، خواهد دید کار سر گرم کنده و میدان وسیعی برای استفاده از ذوق و سلیقه است .

    اصطلاحاتی که غالبا در طباخی مورد استعمال هستند در اینجا تعریف می کنیم . تا در ضمن شرح خوراکها مکرر محتاج بتوضیح نشویم .

    دم کردن گذاشتن آتش ملایم است در زیر و روی دیگ غذا طوری که عرق نکند. در اینصورت آتش زیر دیگ باید ملایمتر از رویش باشد برای دم کردن غذا ممکن است آنرا در فر بگذارند .

    جوشاندن پختن گوشت ، سبزی و چیزخای دیگر ست در آب زیاد یا مایعهای دیگر.

    سرخکردن   قرمز کردن گوشت یا سبزی کره یا روغن بدون آب ،سرخ کردن ملایم آنتسکه با آتش ملایم غذا پخته و سرخ بشود.امروز بخصوص سبزیها را خیلی کم تفت می دهند تا خاصیت آنها باقی بماند.

    بیات کردن   گاه داشتن گوشت است برای اینکه ترد بشوند . ولی اینکار بدون داشتن یخچال سبب خراب شدن گوشت می شود .

    گباب کردن   پختن طویر یا گوشت یا چیزهای دیگر است که با سیخ مسقیما ً روی آتش ذغال یا فر یگذارید اگر بخواهید در تاوه کباب کنید بایستی روغن کم بمقداری که خودراک به ته ظرف نچسبد .

    منمجد کردن   بسته شده بعضی از غذا ها و شیریهاست بواسطه ی سرما

    آب میو ه یا آب پاچه و بستنی .

    الف: هنگامی که سوختی اکسید می شود اانرژی بوجود می آورد . انرژی

    که بدنتان برای حرکت دادن و گرم نگه داشتن خود لازم دارد از غذاهایی که می خورن در بدن شما اکسید می شوند ولی همه آنها سوختهای خوب نیستند . سوخت باید مقدار زیادی انرژی تولید کند . و نیز نباید گرا ن قیمت باشد . می دانید که کاغذ و پارچه و چوب . ذغال سنگ میسوزند

    ولی شما بری گرم کردن اتاقتان از کاغذ و پارچه استفاده می کنید زیرا

    بسیار گران تمام می شوند.

    غذاهایی که می خرید همین حال را دارند . بعضیاز غذاها سوخت بهتری هستند . بهترین سوخت بدن غذاهایی هستند که ئیدرات کربن و چربی نام دارند.ئیدرات کربن را غالبا غذاهای انرژی زا می گویند .

    هنگامی که غاذهای انرژی زا در بدن می سوزند مقدار زیادی انرژی تولید می کنند . نشاسته و قند از ئیدراتها ی کربن هستند . بیشتر نشاسه ای که بدن نیاز دارد از غلاتی مانند کندم ، برنج و حبوباتی چون نخود و لوبیا بدست می آید ، شناختن غذاهایی که قند دارند آسان است زیرا این غذاهاشیرین هستند . آبنبات .عسل ، شیرینیها و میوه ها قند دارند .

    همه غذاهای روغنی چربی دارند . بعضی از چربیها دردمای معمولی مایعند . مانند روغن زیتون ، روغن پنبه دانه  وغن بادام و روغن ماهی . بعضی

    دیگر د ردمای معمولی جادند ، مانند کره و پیه . گوشت چرب ،زرده تخم مرغ مغز گردو و فندوق خامه و پنیر چربی راوان دارند .اگر آزمایش را انجام دهید می توانند وجود چربی را  ر غذاهار معلوم کنید.

    چربیها بیش از غ ذاهای دیگر انرژی تولید می کنند . بیشتر انرژیی را که برای حرکت کردن و گرم نگه داشتن بدنتان لازم دارید از چربیها و ئیدرات های کربن بدست می آورید.

     

     

     

     

    ب:چه نوع غذاهایی مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند ؟

     

    بدن شا جر انرژی به چیزهای دیگر نیازمند است . و موادی بری رشد  تمیم و تنظیم کارهای خد لازم دارد غذاهای که این مواد را فراهم می سازد عبارتان از روتئینها و ماد معدنی آب . صفحات بعد نشان می دهد که چه غذاهایی پروتئین مواد معدنی و آب زیاد دارند .

    پروتئین ها مواد مرکبی هستند که مانند چربیها و ئیدراا از کربن  ئیدروژن و

    اکسیژن ساخته شده اند ولی لعاه بر این سه عنصر نیتروژن هم دارند وبعضی نیز فسفر داند گوشت تخم مرغ ماهی شیر و پنیر از غذاهای هستند که پروتئین بدن را تامین می کد .

    نخود و لوبیا هم مقدای پروتئین دارند . اگر آزمایش را انجام دهی می توانید بفهمیدکه چه غذاهایی پروتئین دارند .

     

     

     

     

     

     

    الف: آمختید که چرا بدنتان به غذا احتیاج دارد و به چه نوع غذاهایی نیازمند است ئیدراتهای کربن و چربیها بیشتر انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و حال انکه پروتئینها و مواد معدنی و آب و ویتامینها مواد لازم را فراهم می کنند . اگر بخواهید تندرست باشید باید غذایی که می خرید از هه آن مواد به مقار کافی داشته باشد

    دانشمندان برای اینکه درانتخاب غذای متعادل به مردم کمک کنند راهنمای غذای روزانه ترتیب داده اند رانمای غذاها در کتابها نشان داده شده است . در این راهنما غذاها به 4 گروه تقسیم می شوند:

    غذا های گوناگون گروه شیر (2) غذاهای گروه گوشت (3) غذاهای گروه سبزی و میوه (4) غذاهای گروه نان و غلات .

      «آشپزخانه »

     

    نظافت آشپزخانه در بهداشت کمال اهمییت را دارد . هر کدبانوی با سلیقه ی که روزانه چندین ساعت ا زوقت خود ار در آشپزخانه می گذرانند م یتانند با کمی توجه و سلیقه  آشپزخان خود   تمیز و پاکی ه نگه دارد، زیرا منظم بودن آش            زخانه هر منزلی نشانه نظافت و نظم و ذوق و سلیقه کدبانو ی انه است و ما در اینجا برای اگاهی بیشتر به اصول نظافت و نظم آشپزخانه لازم میدانیم توجه شما را به این نکات جلب کنیم:

    برای تمیز تگهداشتن آشپرخانه حداقل باید هفته ای یکبار تمام د رودیوار ان را گردگیری کنیم د رتمام قفسه ها  وظروف دیگر را ببندید تا درون انها گرد و غبار وارد نشود .

    د رآشپزخانه هر چیز باید سر جای خود باشد به نسبت مصرف کار نزدیک دست خانم کدبانو باشد و برای جاای ظروف و قابلمهای غذا پزی می توانید از قفسههای آهنی استفاده کنید ین قفسه ها هم تمیز وهم قابل حمل است فاصله هر طبفه را نسبت حجم و بزرگی و کوچکی می توانید تغییر دهید و دیگر موارد ود خانمها باید بدانند

    شرایط احراز شغل :

    د ر آشپزی به ن من 90% به استعاد انسان بستگی درد یعنی اولین چیزی که انسان باید داشته باشد استعداد کافی است ولی همان طور که می دانید د رآشپزی فرگیری آن از راههای مختلفی امکان پذیر می باشد .ممثل به کلاسهای مختلفی رفتن ویا فراگیری در بعضی رستوران ها.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشپز و آشپزی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشپز و آشپزی, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشپز و آشپزی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشپز و آشپزی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشپز و آشپزی, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشپز و آشپزی, مقاله درباره تحقیق مقاله آشپز و آشپزی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشپز و آشپزی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشپز و آشپزی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشپز و آشپزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت