تحقیق مقاله رایگان امام خمینی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23769
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان امام خمینی

     اهل تظاهر سازی نبود

    پرداختن به ظواهر و غفلت از محتوا ، خطر بزرگی است که همواره در کمین حاکمان است . این خطرهنگامی که حکومت دینی بر سر کار باشد بزرگتر و متحمل تر خواهد بود . در آستانه سیزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ( ره ) امسال اعلام شد که در 58 هزار مسجد در سراسر کشور « طرح تلائوت نور » اجرا می شود که طی آن همزمان با ایام سوگواری رحلت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ، شرکت کنندگان در این طرح یکصد هزار بار قران کریم را ختم خواهند کرد . در همین خبر اضافه شده است . که این اقدام با هدف آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با کلام وحی الهی صورت گیرد . فضائل قرائت قران کریم بر کسی پوشیده نیست و اینکه در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی در زمینه آشنابی با قران و قرائت قران و تربیت قاریان ورزیده و حتی حافظان قران فعالیت های زیادی صورت گرفته مایه مباهات و خوشحالی همه مسلمانان به ویژه ملت ایران است . لکن آنچه باید در این میان مورد دقت قرار گیرد این است که متاسفانه اشتغال به این امخور و سایر امور مشابه دست اندرکاران رااز ورود به محتئوای قران و آنچه باید برای استقرار عدالت مورد نظر قران کریم انجام دهند باز می داشته و این خطر بزرگی است که از آن غفلت می شود . در این جامعه که باید در جهان آلوده ب تبعیض و اختلاف طبقاتی امروز ، نمونه ای شفاف از برقرای عدالت اجتماعی باشد عده ای آنچنان در ناز و نعمت به سر می برند که ثروتهای افسانه ای آنها چشم دیگران را خیره کرده است و عده ای آنچنان نیازمند و مستاصل هستند که هر روز صد بار آذرزوی مرگ می کنند . جامعه ای  که 98 درصد امکانات مناطق تفریحی آن در اختیار یک درصد افراد باشد و پولهای میلیاردی توسط عده ای معدود جا به جا می شود و اکثریت مردم از گرانی و تورم و مشکلات زندگی بنالند چنین جامعه ای قبل از تلاوت قران به پیاده کردن احکام قران که ثروت اندوزی را به شدت رد می کند رسیدگی به محرومین را در شسر لوحه برنامه های خود دارد و مبارزه با ظلم اقتصادی و تبعیض را محکوم می نماید نیاز دارد .

    امام معتقد بود باید به میان مردم برد و احکام قران را باید در زندگی آحاد مردم به صورت ملموس و عملی جاری ساخت تا مردم طعم شیرین عدالت و رفاه را بچشند و احساس کنند تبعیض و حاکمیت سرمایه در جامعه اسلامی منفوراست . و همه چیزبرای ریشه کن کردن آن بکار گرفته می شود .

    اگر نظام جمهوری اسلامی به این نفقطه برسد در آن صورت مردم نه تنا هر لحظه برای امام و به یاد او ، قران خواهند خواند . بلکه در سراسر کشور همه خانواده ها و همه ادرات و مراکز کار و فعالیت های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به محل تلاوت قران به یاد امام تبدیبل خواهند شد .

    اینکه در سالکرد ارتحال امام یکصد هزار بار قران ختم کنیم و در ایام سوگواری محرم و صفر و ماه رمضان حرم امام را به صحنه هنر نمایی مداحان و عرصه روضه خوانی روضه خوانان تبدیل نماییم مشکلی از مردمی که امام را برای حل مشکلات آنان درس و بحث فیضیه را رها کرد و به میدان مبارزه بارژیم شاه و استعما امریکا و انگلیس شتافت حل نخواهد کرد .

    البته در مراسم امسال ابتکار قابل تحسین برجسته کردن نگاه عمیق امام به مساله فلسطین رانباید از نظر دور داشت اما بی تفاوت در برابر تلاشهای که برای زیر سوال بردن افکار و اندیشه های امام در زمینه های دیگر در جریان است به هیچ وجه قابل اغماض نیست . هر وقت این بی تفاوتی های خطرناک کنار گذاشته شود و آرمانهای امام در زمینه های ارزشی ، فرهنگی ، ضد استعماری ، ضد تبعیض و به خصوص استقرار عدالت و حل مشکلات محرومان ، در جامعه ما محقق گردید و احکام قران در زندگی مردم پیاده شد و در چنان شرایطی نوبت به پرداختن به ظواهر هم می رسد . تا قبلاز رسیدن به آن شرایط و در زمانی که همه چیز در جهت عکس عدالت اجتماعی به پیش می رود پرداختن به ظواهر انحراف از مسیرامام است . امام خمینی اهل ظاهر سازی نبود و نیازی هم به ظاهر سازی نداشت کسانی که می خواهند به امام خدمت کنند باید برای نحقق آرمانهای امام که رسیدگی به محرومین و رفع تبعیض در راس آنها قرار دارد تلاش کنند

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان امام خمینی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان امام خمینی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان امام خمینی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام خمینی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام خمینی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان امام خمینی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان امام خمینی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام خمینی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام خمینی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان امام خمینی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت