تحقیق مقاله رایگان کاغذ

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23793
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کاغذ

     همانطور که می دانید کاغذ و مقوا از چوب ساخته می شوند. یک برگ کاغذ از الیاف گیاهی در اندازه های مختلف درست می شود. این الیاف را بهم می بافند و آنها را در هم می فشارند تا سطح کاغذ به حد کافی صاف شود تا بتوانند بر روی آن بنویسند.

    در روزگاران قدیم برای تهیه کاغذ  خمیر چوب و آب را روی صافی یا الک پخش می کردند و آبکش می کردند، آنچه در هنگام خشک کردن به جا می ماند، به صورت ورق کاغذ برمی داشتند. مصریان باستان از گیاهان پاپیروس که در سواحل نیل می رویید، کاغذ درست می کردند. هند و ژاپن از کاغذ های دست ساخت زیبای فراوانی داشتند. به خاطر هزینه کار، تولید اینگونه کاغذهای ساخت دست گران تمام می شود.

    تفاله نیشکر که یکی از محصولات فرعی صنعت نیشکر است، در کاغذهای ساخت ماشین به کار می رود. از الیاف چوب و پارچه نیز استفاده می ود. در حال حاضر تولید کاغذ یکی از آلوده ترین صنایع است. همچنین این صنعت مقدار فراوانی آب مصرف می کند.

    2- نوعی کاغذ ضخیم می باشد که توانایی حفظ شکل بیشتری نسبت به کاغذ عادی دارد. از آن برای دسته بندی، ساختن کاردستی و لوازم مصرفی با عمر کم و همچنین برای درز بندی و بسیاری از کارها کاربردهای فراوانی دارد. مقواها را در اندازه ها و رنگ های مختلفی تهیه می کنند که نوع دیگر کاغذ است. از مقواها برای بسته بندی وسایل های مصرفی استفاده می شود. مقوا ضخیم تر و کلفت تر از کاغذ است و برای صحافی و جلدهای کتاب استفاده می شود. از مقوا برای نوشتن مقالات و انواع نشریه های دیواری استفاده می شود و گاهی اوقات جنبه زینتی در کارهای گروهی را به عمل می آورد. در شرکتها و کارخانه ها مصرف بیشتری دارد و یک نوع محافظ برای وسایل ها به شمار می رود و از جمله وسایل های الکتریکی ظروف چینی و ... را دارد.

    3- فرق بین کاغذ و مقوا این است که کاغذ بسیار نازک و مقوا بسیار کلفت است و لایه زیرین مقوا از خرده ریزه ها و کاغذهای باطله است و روی مقوا یک عدد کاغذ رنگی بزرگ می کشند. برای تنوع این مقواها نیز کاغذهای رنگی را در ابعاد مختلف و رنگهای زیبای فراوان درست می کنند.

    4- مردم قبلاً به جای مقوا برای جلد کردن از قطعه های چوب استفاده می کردند و بعدها این را دریافتند که می توانند با استفاده از چوب و مواد دیگر جلدی با طرح دیگر برای کتاب  و صحافی بسازند و به جای کاغذ هم از پوست درخت غان استفاده می شد که نسبت به مواد سازنده مقوا تازکتر است. کاغذ چون صفحه ای نازک و بی دوام بود، به غیر از درخت غان از خمیر پنبه، کتان و بامبو استفاده می شد. ولی وسیله دیگری نبود که مانند مقوا ضخیم و کلفت باشد تا بتوانند به راحتی برای صحافی استفاده کنند، به همین جهت فقط از چوب استفاده می کردند. کاغذ تقریباً از یک نوع مدل استفاده می شد و آن هم گاه خط دار و گاه بی خط ود. ولی مقوا انواع زیادی داشت که برای جلدهای کتابهای مختلف استفاده می شد. برای مثال معروفترین جلدهای آرایش: 1- جلد ضربی، 2- جلد سوخت، 3- جلد روغنی یا لاکی استفاده می شد.

    5- از مقواها برای درست کردن ماکتها و نوشتن مقاله ها و درست کردن انواع وسایل مثل کاردستی ها و روی روکش بعضی از کتابها استفاده می کنند. مقوا ضخیم تر از کاغذ است. مقوا الوار بیشتری نسبت به کاغذ مصرف می کند. کاغذ از چوب نازک شده درختان به طور مستقیم ساخته می شود.

    کاغذ و مقوا از زمانهای دور و دراز اختراع شده و مورد استفاده قرار می گیرد. فرق بین  کاغذ و مقوا در این است که مقوا از کاغذ کلفت تر است و کاغذ نسبت به مقوا نازکتر است. از کاغذ برای نوشتن و نقاشی استفاده می شود، ولی از مقوا علاوه براینکه می توان برای نوشتن مقالات استفاده کرد، برای جلد کتابهای گوناگون استفاده می شود. برای تهیه کاغذ علاوه براینکه می توان از چوب استفاده کرد، می توان از گیاهی به نام Paper  که در دره نیل می روید و پاپیروس نام گرفت، هم استفاده کرد، ولی برای مقوا فقط می توان از چوب استفاده کرد و مقوا هم برای صحافی استفاده می شود. ولی کاغذ به علت نازکی و بی دوامی برای صحافی استفاده نمی شود. کاغذ زودتر از مقوا اختراع شد.-

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کاغذ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کاغذ , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کاغذ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاغذ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاغذ , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کاغذ , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کاغذ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاغذ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاغذ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کاغذ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت