تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23807
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان

    عجایب هفت گانه ی جهان :

    شاید بارها این نام را شنیده باشید ولی بی تقاوت از میان آن گذشته باشید. ولی من در امروز می خواهم شما را با این شگفتی های جهان آشنا کنم.

    عجایب هفت گانه، هفت اثر هنری و معماری باستانی اند که از نظر که از لحاظ عظمت و شکوه در یونان و روم باستان بی نظیر و شگفت انگیز به شمار می رفتند. آنها عبارت اند از : اهرم مصر، باغهای معلق بابل، آرامگاه موسولوس، معبد آرتمیس، مجسمه رودس، مجسم زئوس و فانوس دریایی اسکندریه که در رابطه با هر کدام اطلاعاتی به شما خواهم داد. از بین عجایب هفت گانه، فقط اهرام مصر باقی مانده اند وسایر آنها بر اثر عوامل مختلف تخریب شده و از بین رفته اند.

    اهرام مصر در واقع آرامگاه فراعنه مصرند. ساخت این اهرام حدود 5 هزار سال پیش آغاز شد. بزرگترین هرم در جیزه، شهری کوچک در قاهره، واقع است. این هرم، معتبره فرعون خئوپس و ملکه اوست. ارتفاع آن حدود 147 متر است و 000/300/2 قطعه تخته سنگ آهکی برای ساخت آن به کار رفته است. پیش از صد هزار کارگر 20 سال برای ساخت و تکمیل بین بنای عظیم کار کرده اند.

    و امّا باغهای معلق بابل که در سال 600 پیش از میلاد به فرمان بخت النصر برای خشنودی همسر محبوبش ساخته شدند. این باغها بر روی تراس هایی پلکانی به ضخامت 6/7 متر بنا شده بودند. هر تراس، خاک و عمق کافی برای رشد درختان را داشت. باغها استفاده از تلمبه با آب رودخانه فرات آبیاری می شدند. از آنجا که این باغها بر روی تراس هایی پلکانی و بالاتر از سطح زمین بنا شده بودند، چنین به نظر می رسید که در هوا معلق اند. یکی دیگر از عجاسب هفت گانه ی جهان آرامگاه موسولوس است. ساخت این بنا به دستور موسولوس، پادشاه کاریس، آغاز شد؛ اما او قبل از تکمیل این آرامگاه درگذشت. پس از مرگ موسولوس، همسر وی این بنا را تکمیل کرد. ارتفاع متوسط این آرامگاه 6/42 متر بود و مجسمه ای از پادشاه و ملکه سوار بر ارابه آن را زینت می داد. این آرامگاه قرن ها سالم ماند ولی سرانجام ویران شد ولی قطعاتی از آن برجای ماند که در موزه ی واقع در لندن نگهداری می شوند.

    معبر آرتمیس در سال 550 قبل از میلاد برای الهه ای به همین نام در افسوس بنا شد. این معبد دارای دو ردیف ستون عظیم به ارتفاع 20 متری بود و با سنگها و فلزات قیمتی تزئین شده بود. در سال 365 قبل از میلاد معبد آرتمیس توسط دیوانه ای به آتش کشیده شد. اسکندر کبیر پس از فتح افسوس تصمیم گرفت این معبد را باسازی کند و در سال 250 قبل از میلاد این بنا، شکوه اولیه خود را بازیافت.

    مجسمه رودس، مجسمه ای برتری به ارتفاع 37 متر بود که در سال 304 قبل از میلاد در جزیره رودس بنا شد. این مجسمه 66 سال بعد در اثر زمین لرزه از بین رفت.

    اما مجسمه زئوس (یکی از خدایان یونان باستان) در سال 433 قبل از میلاد در شهر المپیا ساخته شد. این مجسمه مرمرین، 12 متر ارتفاع داشت. ریش و موهای آن از طلا چشمانش از الماس ساخته شده بودند. در سال 394 میلادی مجسمه زئوس به قستنطنیه منتقل شد و سرانجام در همان جا در اثر آتش سوزی از بین رفت.

    آخرین بنایی که جزو عجایب هفت گانه به شمار می رود، فانوس دریای اسکندریه است. فانوس دریایی اسکندریه در سال 279 قبل از میلاد در نزدیکی بندر اسکندریه واقع در مصر بنا شد. این بنا 122 متر ارتفاع داشت و در آن از سوزاندن هیزم در قسمت فوقانی برج تأمین می شد. فانوس دریایی اسکندریه تا سال 796 میلادی پا بر جا بود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان عجایب هفت گانه ی جهان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت