تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 23815
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟

    باکتریها چیستند؟

    باکتریها موجودات زنده بسیار کوچکی هستند که فقط یک سلول دارند بعضی از دانشمندان باکتریها را در سلسله گیاهان قرار می دهند، زیرا برخی از باکتریها نیز مثل گیاهان سبز می توانند غذای خود را با کمک نور خورشید تمید می کنند. اما تفاوتهایی بین گیاهان و موجودات زنده بنام تک زبان تعلق دارند.

     هزاران نوع باکتری وجود دارد. باکتریها آنقدر کوچک هستندکه برای مشاهده آنها به میکروسکوپ نیاز داریم. بعضی از باکتری ها کشنده اند و تا داخل و یا وارد بدن انسان می شوند باعث مرگ وی می شود. انواع باکتری ها از جمله باکتریها کروی و میله ای یا مار پیچ هستند. مثال:

    باکتریهای کروی

    باکتریهای مارپیچ

    باکتریهای میله ای

    سینه پهلو

    وبا

    بیماری سل

    جوشها

    حصبه

     

    گلودرد

    کزاز

     

     

     

     

     

    محل زندگی باکتریها کجاست؟

    برخی از باکتریها در بدن انسان زندگی می کنند! میلیونها باکتری در پوست درون دهان و بینی و ششهای بشر وجود دارند. تعداد خیلی زیادی در روده ها زندگی می نمایند. انواع دیگر آنها در هوا، داخل آب یا در سطح خاک زندگی می کنند.

    باکتریها چه عملی انجام می دهند؟

    تعداد زیادی از باکتریها بسیار مهم و مفید هستند. آنها به موجودات زنده کمک می کنند تا زنده و سالم باشند. برخی از باکتریها که در پوست انسان هستند از آسیب رساندن سایر موجودات زنده کوچک به پوست جلو گیری می نمایند. باکتریهایی که در روده های انسان هستند باعث تجزیه شدن مواد غذایی زائد و بی فایده است. برای تهیه ی پنیر وماست از باکتریها استفاده می کنیم. باکتری ها در هر 20 دقیقه تکثیر می شوند و از یک باکتری 2 و از 2 باکتر 4 باکتری به وجود می آید.

    باکتریها چگونه تغذیه می کنند؟

    باکتری ها دارای غشاء سلولی ضخیمی هستند که هیچ متفذی برای جذب غذا ندارند. بعضی از باکتریها دارای سبزیند (کلروفیل) هستند و می توانند به یاری نور خورشید غذا بسازند برخی دیگر مواد مایع را از بدن میزان خود جذب می کنند.

    باکتریهایی که روی گیاهان وجانوران پوسیده زندگی می کنند از پروتئینهایی بنام آنزیم استفاده می نمایند. این آنزیم ها می توانند مواد مرده را به مایعات ساده تبدیل کنند. سپس باکتری مایع را از طریق غشاء سلولی خود جذب می کند.

    کار باکتری :

    چه چیزی باعث فاسد شدن و پوسیدن گیاهان و جانوران مرده می شوند؟ چون میلیون ها باکتری ریز از اجساد گیاهان و جانوران تغذیه می کنند سبب فاسد شدن آنها می گردند.

    حتماً سبب گندیده یا بقایای اجساد جانوران را روی زمین دیده اید. باکتریها به موقع از آنها تغذیه ی کرده و آنها را به اجزاء بسیار کوچک تجزیه می کنند. بدین ترتیب باکتریها اجساد گیاهان و جانوران را آنقدر تجزیه می نمایند که این اجساد بخشی از خاک شوند. باکتریها مقدار خاصی از مواد غذاییی را از اجساد گیاهان وجانوران مصرف می کنند و بقیه ی آن ها را به خاک می دهد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان باکتری ها چیستند؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت