تحقیق مقاله رایگان چای

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 23824
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چای

    چای

    چای یک محصول کشاورزی نسبتاً خوبی است چون سالانه چهار بار محصول می دهد که محصول اولش در بهار و در اواخر اردیبهشت ماه می باشد و به چای بهاره معروف می باشد که یکی از بهترین چای هاای جهان به شمار می رود و اصولاً بع کشورهای خارجه صادر می شود بعد از برداشت اول حدود 40 روز طول می کشد تا محصول دوم آغااز شود و همین طور تا محصول چهارم که محصول چهارم تا اوایل مهر ماه طول می کشد، چای را می توان به دو  صورت پرورش داد و استفاده نمود.

    اول: از طریق کاشتن بذر چای

    دوم: از طریق کاشتن ریشه ی چای در مناطق مرطوب و معتدل رشد می کند چای را به وسیله قیچی مخصوص که به قیچی چای معروف است از بوته جدا می کنند در برخی از شهرستان ها چای را به وسیله ی داس مخصوص یا دست می چینند که چای بسیار مرغوبی از آن روش تهیه می شود ولی به علت اینکه چیدن چای با دست و داس سرعت کمی دارد و مشکل تر از کار با قیچی است فقط بخشهای کمی از چای داران از این روش استفاده می کنند در بیشتر باغ های از قیچی چای چینی استفاده می شود.

    چای را بعد از برداشت به کارخانه چای تحویل می دهند و کارخانه آن را در دو دفترچه که یکی نزد کارخانه و دیگری در دست صاحب چای قرار دارد و یک حواله که دست صاحب چای قرار دارد که در آن قرار دارد می نویسند، صاحب باغ هنگام گرفتن دفترچه حسابی برای خود باز میکند و دولت بعد از حدود 20 روز توسط اخبار اعلام می کنند که پول چای به حساب صاحب دفترچه واریز می شود و صاحب دفترچه برای گرفتن پول به بانک مراجعه می کند.

     در بعضی از باغ های بزرگ که برای شخص یا شرکتی باشد یکی از دستگاههای چای خشک کن را به داخل باغ می برند و پس از خشک کردن یا خودشان آن را بسته بندی کرده و به عنوان یک چای مرغوب و عالی وارد بازار می کنند یا به یکی از شرکتها چای خشک را می فروشند و شرکت آن را در داخل کشور پخش می کند.

    مزیت این روش آن است که جای تازه وارد خشک کن شده و پس از بسته ابندی وارد بازار می شود ولی اگر به کارخانه حمل شود به علت فشارهایی که در زنبیل چای به ان وارد میشود مرغوبیت قبل را ندارد.

    لازم به ذکر است که چای ایرانی نسبت به چای خارجی را که از هند وارد می کنند دارای مقدار بسیار زیادی از انواع طعم دهنده ها و رنگ ها می باشد اما چای ایرانی با درصد بسیار کمی و در مواردی بدون طمع رهنده و رنگ می باشد.

    حال به بررسی در آمد چای در هر 1000 متر می پردازیم.

    در هر 1000 متر یا به عبارت دیگر یک جریب حدود Kg 400 چای برداشت می شود . هر کیلو چای درجه یک 340 تومان و هر کیلو چای درجه دو 198 تومان می باشد. در محصول اول و دوم چای درجه یک نسبت به چای 2 بیشتر می باشد و در محصول  سوم و چهارم چای درجه دوم نسبت به چای در یک بیشتر می باشد اگر در هر جریب یک کارگر مشغول بوده میتواند روزانه حدود Kg 200 چای برداشت کند ، حقوق یککارگر 1500 تومان و در صورت تحویل دادن به کارخانه 1800 تومان می باشد.

    هر سال باید یک بار زمین چای را شخم زنی کرد و یک کارگر در مدت 2 روز می تواند زمین را شخم بزند.

    کشاورزان برای بهتر شدن چای یک بار تا دو بار در سال به آن کود شیمیایی یا حیوانی چای میپاشند.

    برای بهتر شدن و راحت تر چیدن چای هر 5 الی 6 سال به وسیله ی موتور حرس کن آن را حرس وسط بُر می کنند و بعد از چند بار حرس وسط بر یک بار آن را ته بر می کنند. که در سال اول جای کم مرغوبی می دهد.

    آب یاری چای هم بستگی به زمین دارد اگر دارای خاک خوب و مکانی مناسب باشد نیازی به آبیاری نیست اما اگر خاک خوبی نداشته باشد یک حلقه چاه در داخل باغ حفر می کنند و توسط لوله آب را به همه جای باغ انتقال می دهند و فواره آب را بر روی بوته چای پخش می کند.

    در نهایت : پول که از هر جریب زمین چای بدست آید حدود 400 هزار تومان می باشد که حدود 200 هزار تومان خرج خود باغ و چای می شود.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چای

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چای, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چای, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چای, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چای, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چای, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چای, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چای, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چای ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چای
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت