تحقیق مقاله چرخه عمر محصول

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 23837
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت قدیم:۱۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چرخه عمر محصول

    چرخه عمر محصول

    محصولات نیز همانند مردم دارای تولد، زندگی و مرگ هستند و اینکه آنها را باید با در نظر داشتن این مسئله تولید و عرضه نمود. حتی اگر یک محصول جدید معرفی شده است، تولیدکننده آن باید خود را برای روزی آماده کند که مرگ آن فرا می رسد. فروش و سود این محصول از یک سطح کم آغاز می شود، به یک سطح بالا می رسد (اینچنین امید می رود)، سپس دومرتبه تا یک سطح پایین تنزل...

    در این مقاله این ایده مطرح می شود که محصولات نیز همانند مردم دارای تولد، زندگی و مرگ هستند و اینکه آنها را باید با در نظر داشتن این مسئله تولید و عرضه نمود. حتی اگر یک محصول جدید معرفی شده است، تولیدکننده آن باید خود را برای روزی آماده کند که مرگ آن فرا می رسد. فروش و سود این محصول از یک سطح کم آغاز می شود، به یک سطح بالا می رسد (اینچنین امید می رود)، سپس دومرتبه تا یک سطح پایین تنزل می یابد.

    فیلیپ کولتر چرخه عمر محصول را به پنج مرحله مجزا تقسیم می کند:

    1- ایجاد محصول. مرحله ای که شرکت به دنبال یک محصول جدید می گردد. لزومی ندارد که محصولات جدید به صورت غیر منتظره ای جدید باشند (مانند لوح فشرده و ...). بلکه می تواند فقط اضافه شدن یک نوآوری به خطوط تولید فعلی (برای مثال نخستین باری که فیلتر به سیگار اضافه شد) یا ایجاد بهبودی در محصولات موجود (مانند یک پودر لباسشویی قدرتمندتر) باشد.

    2- معرفی محصول. هنگامی که زمان تبلیغ و بازاریابی یک محصول جدید فرا می رسد هزینه ها با شیب زیادی افزایش می یابد.

    3- رشد. وقتی بازار شروع به پذیرفتن محصول می کند، هزینه های دو مرحله قبل شرکت جبران می شود.

    4- بلوغ. در این مرحله محصول به طور گسترده مورد پذیرش قرار گرفته و نرخ رشد کم می شود. به هر حال، دیری نمی انجامد که یک محصول موفق در این مرحله تحت فشار رقبای خود قرار می گیرد. تولیدکننده به منظور دفاع از موقعیت محصول در بازار دومرتبه مجبور به صرف هزینه می شود.

    5- سقوط. شرکت دیگر توان مقاومت در رقابت را ندارد یا تغییر ذائقه یا شیوه زندگی مصرف کننده محصول را بی ارزش می سازد. در این نقطه لازم است شرکت درباره چگونگی پایان دادن به عمر این محصول تصمیم بگیرد.

    حتی اگر مدیران بدانند که یک محصول جدید این چرخه را دنبال خواهد کرد، نمی توانند مطمئن باشند که هر مرحله چه زمانی آغاز می شود و چقدر طول خواهد کشید. هر چند به نظر می رسد برخی از محصولات تا ابد عمر می کنند، وضعیت محصولاتی که امروز چنین نامهایی را دارند، بسیار متفاوت از 50 سال پیش است. در واقع دوام نام این محصولات مانع تشخیص این امر می شود که خود آنها چندین چرخه عمر را سپری کرده اند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    بازاریابی عمودی چیست؟

    ساده بازاریابی عمودی، پیش رفت هدفمند در صنایع خاص معنا می شود. هزینه های این نوع بازاریابی بسیار گزاف است.

    ساده بازاریابی عمودی، پیش رفت هدفمند در صنایع خاص معنا می شود. هزینه های این نوع بازاریابی بسیار گزاف است.در صنایعی که رقابت تنگاتنگ وجود دارد، بازاریابی عمودی می تواند راه حل های نو و درهای تازه پیش روی صاحبان مشاغل بگشاید. بیش تر بازارهای خوب از سوی غول های نرم افزاری به رسمیت شناخته نشده اند. یک طراح خلاق ممکن است راه های ساده ای برای توسعه ی شاخه ی شناخته شده ای از یک صنعت خاص پیدا کند. افزون بر این اغلب مصرف کنندگان تمایل کمی برای کارکردن با برنامه های صنایع خاص دارند. آن ها بیش تر دوست دارند با نرم افزارهای شخصی که مخصوص شرکت های کوچک تر است کار کنند. مصرف کنندگان بیش تر از شرکت هایی خرید می کنند که با خواسته ها و صنایع مورد نیاز مشتری آشنا باشند. صنایع حرفه ای مایلند که تامین کنندگان نیازهای آن ها را بشناسند. گاه یک پیش نهاد یا یک نظریه ی مکمل می تواند با کمی دوراندیشی برنامه های عمومی یک بازار یا صنعت خاص را توسعه دهد. تغییرات کوچکی در توزیع می تواند نتایج مهمی را در یک صنعت خاص به وجود آورد. اگر شما بتوانید به درخواستی که از سوی یک صنعت خاص طرح شده است، پاسخ مناسب دهید، فرصت های بی شماری از سوی آن صنعت به وجود خواهد آمد. فرصت های بی شماری برای هدف گیری تدریجی بازار به منظور ارایه ی روش های مشخص در یک صنعت یا بازار خاص وجود دارد. درحالی که برخی از درخواست ها هدف خاصی دارند، بیش تر درخواست های عمومی با کمی ابتکار می تواند در یک صنعت یا بازار خاص، موثر واقع شود. در یک مثال قابل لمس می توان از نرم افزار خاص MSA Herp نام برد. MSA Herp یک نرم افزار خزنده شناسی است که اطلاعات مهمی را درباره زندگی، عادات، خوراک و دیگر ویژگی های مارها و سوسمارها در بردارد. این نرم افزار شامل اطلاعات فروشگاه های حیوانات دست آموز، باغ وحش ها و پارک های ایالتی است که اطلاعات بسیار سودمندی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد. به دلیل فرآهم کردن نظرات خاص مشتریان، این برنامه در حوزه ی اختصاصی خود به یکی از مراجع اساسی تبدیل شده است. نرم افزاری که درخواست های زیادی داشته باشد، می تواند ویژگی های مورد نظر افراد بسیاری را برآورده کند. در این حالت یک ویرایشگر HTML به راحتی می تواند بازار آموزش یا برنامه ی عمومی استفاده از یک نرم افزار پرطرف دار را در یک صنعت خاص همانند فروشگاه خرده فروشی یا دفتر وکالت پوشش دهد. تغییرات کدها و به کار بردن فوت و فن هایی در برنامه نویسی همانند کمپایل های شرطی می تواند به فرآهم آوردن یک بازار خاص کمک کند. این کمک تنها می تواند شامل تغییر در اصطلاحات فنی یا ارایه ی تصویری برنامه باشد. این ایده به شما کمک می کند تا بتوانید به درخواست های منحصربه فرد مشتریان خاص پاسخ های به موقع و سودمند دهید. اگر فکر تازه ای در سر ندارید باید آن را به وجود آورید. عده ای از مشتریان را که از شما خرید کرده اند، در نظر بگیرید. تنی چند از آن ها را انتخاب و از آن ها دلایل استفاده از برنامه ی تولیدی خود را سوال کنید. پاسخ های آن ها ممکن است شما را شگفت زده کند. با صحبت کردن با مشتریان موجود و بهره گیری از نظرات آن ها، شما می توانید مصرف کنندگان جدیدی پیدا کنید و راه های دست یابی به مشتریان آینده را که تا کنون در نظر نگرفته بودید، پیدا کنید. به منظور هدف قرار دادن موثر بازارهای عمودی، اغلب تمام آن ها احتیاج به تغییرات دارند. با دنبال کردن رابطه ی مناسب تبادل و فهرست اسامی .netها می توانید برای دست یابی به این بازارها تلاش کنید. راه حل های نرم افزارهای عمومی ابتکارهای مخصوص انجمن های مجازی هستند که به ترویج و تبلیغ محصولات شما کمک می کنند. با عضو شدن یا راه اندازی یک انجمن آنلاین، مخاطبان بسیار و یا حتا یک پایگاه کاربری قدرت مند برای پژوهش شما فرآهم می شود. صفحات وبی را در نظر بگیرید که در خصوص یک صنعت خاص طراحی شده باشد. این صفحات می توانند در ارایه ی صنایع مورد جستجو و موضوعات مرتبط با آن کمک کند. از دیگر راه های موثر در دست یابی به بازارهای هدف می توان به موارد زیر اشاره کرد: تاییدیه مشتری شامل جزییات به کارگیری تولیدات شما در صنایع خاص. توضیح درباره ی این که چه طور یک برنامه ی تولیدی شما می تواند مشکل مشخصی را در یک صنعت خاص حل کند یا بهبود بخشد. ارایه ی یک راه حل عمومی برای یک مشکل عمومی که به مشتریان کمک کند.

     

     

    آیین نامه و ضوابط استفاده از ضرایب عمده فروشی و خرده فروشی کالا

     منظور از ضرایب بخش عمده فروشی و خرده فروشی درصدهای مجازی است که عوامل تامین و توزیع کالاها اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که براسای ضوابط قانونی محوز توزیع و عرضه کالا را دارند ، می توانند بابت جمع سود و هزینه های جاری و مالی به قیمت خرید طبق فاکتور اضافه کرده و نسبت به فروش در مقطع عمده و خرده اقدام کنند .

    ضرایب عمده فروشی و خرده فروشی برای انواع کالاها با تصویب کمیسیون هیأت عالی نظارت تعیین و اعلام می گردد . ضرایب مصوب به عنوان حداکثر رقمی است که به قیمت خرید طبق فاکتور قابل افزایش است . توضیحات و اختیارات ادارات کل بازرگانی و کمیسیون های نظارت در مورد ضرایب به همراه جداول مصوب اعلام و تشریح می شود .

    کلیه کالاها و خدماتی که در مراجع قانونی مشمول قیمت گذاری است و رسماً اعلام قیمت می شود از نظر ضرایب عمده فروشی با خرده فروشی عیناً مطابق نامه اعلام قیمت می باشد .

    براساس ضوابط و دستورالعملهای صادره قیمت کالاها در مبادی تولید تهیه و توزیه در سه مقطع زیر اعلام  می شود :

    الف : قیمت فروش درب کارخانه یا فروش درب انبار وارده کننده

    ب : قیمت عمده فروشی یا قیمت فروش توزیع کننده به مغازه دار

    ج : قیمت خرده فروشی یا قیمت فروش مغازه دار به مصرف کننده نهایی به نحوی که عرفاً خرده تلقی شود .

    5- کارخانه یا وارده کننده به هیچ وجه مجاز به استفاده از ضرایب عمده فروشی و خرده فروشی نسبت و صرفاً باید براسای قیمت درب کارخانه یا فروش وارده کننده اقدام کند . مگر در مواردی که براساس قوانین و ضوابط موجود ذیربط مجوز یا جواز توزیع یا عرضه مستقیم به مصرف کننده نهایی ( خرده فروشی ) را داشته باشد . در این صورت به نسبت توزیع یا عرضه مستقیم حق برخورداری از ضرایب مصوب را خواهد داشت .

     

     

     

    6-عمده فروشی :

    فروش از نظر برخورداری از ضریب یا قیمت مصوب عمده فروشی دارای شرایط زیر است :

    6-1- بر اساس قانون نظام صنفی ، فرد صنفی شناخته شده و پروانه عمده فروش یا بنکداری داشته باشد .

    6-2- کالا را از مبادی اولیه تولید و تامین تهیه و به واحدهای خرده فروشی عرضه می کنند .

    6-3- فروش واحدهای عمده فروشی به غیر مصرف کننده نهایی است . فروش کالا برای مصرف ارگانها، نهادها ، سازمانها ، عمده فروش تلقی می شود .

    6-4- شرکتهای پخش سراسری که به امر توزیع کالا از مبادی اولیه تولید و تامین تا درب مغازه های سراسر کشور یا استانی و منطقه ای اشتغال دارند ، در صورت داشتن مجوز  و تائید از سوی وزارت بازرگانی ، عمده فروش تلقی می شود و بابت جمع سود و هزینه حمل عمده فروشی که به عنوان ضریب پخش سراسری تلقی می شود ، تابع درصدهای مصوب مربوط به پخش سراسری ، منطقه ای و استانی می باشند

    6-5- اتحادیه های مرکزی اعم از کارگری ، کارمندی ، روستایی ، عشایری ، مصرف محلی و نظامی که وظیفه تامین و تدارک فروشگاههای تابعه را به عهده دارند ، عمده فروش تلقی می شود . لذا ، چنانچه نسبت به تحویل کالا درب شرکتهای تابعه در سراسر کشور یا منطقه ای و استانی عمل کنند ، تابع ضرایب مربوط به پخش و در غیر این صورت تابع ضرایب عمده فروشی می باشند . چنانچه تامین و تدارک کالا برای شرکتها یا اتحادیه های استانی تحت پوشش باشد ، ضریب عمده فروشی با توافق بین اتحادیه یا تعاونیمرکزی یا اتحادیه یا شرکت استانی تقسیم می شود .

    6-6- سازمانهای مرکزی مربوط به فروشگاههای زنجیره ای یا تعاونی ها که تامین و تدارک کالا برای فروشگاههای تحت پوشش را به عهده دارند در فروش کالا به واحدهای خود تابع ضوابط عمده فروشی هستند 6-7- نمایندگی شرکتها و کارخانجات تولیدی که در مناطق مختلف کشور فعالیت می کنند ، در فروش کالا مشمول ضریب عمده فروشی هستند ، مگر اینکه طبق مجوز و تایید مراجع ذی ربط عرضه کالا به مصرف کننده نهایی به صورت خرده فروشی را هم انجام دهند که در این صورت می توانند از ضریب خرده فروش نیز استفاده کنند

    6-8- شرکتها و نمایندگی هایی که امور تامین و تدارک کالا بعنوان خدمات پس از فروش ، گارانتی و امثالهم را به عهده دارند و نسبت به عرضه کالا به نمایندگی های مجاز یا فروشگاههای ذی ربط اقدام می کنند ، تابع ضریب عمده فروشی هستند ، مگر اینکه با تائید مراجع ذی ربط حمل و تحویل تا درب نمایندگی ها و فروشگاهها را به عهده داشته باشند که مشمول ضرایب پخش خواهند بود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چرخه عمر محصول

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

     

    1-Kim, C. "A model development for measuring global competitiveness of the tourism industry in the Asia-pacific region", Korea Institute For International Economic Policy, 2002
    2-Man, Thomas W.Y. and Lau, T. and Chan, K.F., "The competitiveness of small and medium enterprises A conceptualization with focus on entrepreneurial competencies", Journal of Business Venturing 17, 2002, pp. 123–142
    3-Moon, H.C., Rugman, A. M. and Verbeke, A., "A generalized double diamond approach to the global competitiveness of Korea and Singapore", International Business Review 7, 1998, pp. 135–150
    4-Porter, Michael E., "Competitive Advantage: creating and sustaining superior performance", New York: The Free Press. 1985
    5-Porter, Michael E., "The Competitive Advantage of Nations" , New York: The Free Press, 1990
    6-Thompson, J.L, " Strategic Management ", Thomson Learning, fourth edition, 2001

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, مقاله در مورد تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, تحقیق درباره تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, مقاله درباره تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چرخه عمر محصول, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چرخه عمر محصول
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت