تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 23923
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf

    مقدمه

    نرم افزارهای زیادی برای کار با PDFها و تبدیل فرمتهای مختلف فایل به PDF وجود دارند، تعداد این نرم‌افزارها آنقدر زیاد است که عمدتاً باعث می‌شوند خیلی دیر به هدفتان برسید؛ شما در گوگل جستجو می‌کنید و از میان نرم‌افزارهای مختلف یکی را انتخاب میکنید؛ خیلی باید خوش شانس باشید تا نرم‌افزار دانلود شده اولاً دقیقاً کاری را که انتظار دارید انجام دهد و ثانیاً کرک آنرا براحتی بدست آورید!

    5 برنامه زیر برای کارهای مختلف PDF پیشنهاد میشود؛ همه این برنامه امکانات خیلی خوبی دارند و بخصوص اگر به قسمت تنظیمات آنها نگاهی بیاندازید متوجه تفاوت‌شان با دیگر برنامه‌های مشابه می‌شوید.
    چون معمولاً در سایت اصلی این گونه نرم‌افزارها آخرین ورژن آنها را قرار می‌دهند، کرک‌شان براحتی بدست نمی‌آید، به همین دلیل همه فایلها را با کرکشان آپلود کردم. چهار مورد اول مربوط به محصولات این شرکت می‌باشند.

    1- تبدیل فایلهای تصویری (…jpg,png,gif,psd,ems,tiff) به PDF را بوسیله این نرم‌افزار انجام دهید.

    2- تبدیل تمامی فایلهای متنی و غیرمتنی که قابلیت پرینت گرفتن دارند (مثل فایلهای اکسل، پاورپوینت، ورد، نقشه‌ها، محیطهای ویژوال گرافیکی و …) را با این نرم‌افزار انجام دهید. این برنامه یک پرینتر مجازی نصب می‌کند که امکان تغییر کلیه مشخصات فایل PDF از جمله رمزگذاری را به شما خواهد داد.

     3- برای تعیین حد دسترسی فایلهای PDF و رمزگذاری 128 بیتی (PDF Encrypt) از این برنامه استفاده کنید.

    4- برای ترکیب چند فایل PDF یا قطعه قطعه کردن آنها (Merge and Split) از این برنامه استفاده کنید.

    5- برای تبدیل فایلهای DWG)فایلهای اتوکد) به PDFها از این نرم افزار استفاده کنید. ممکن است با بعضی از فونتهای فارسی مشکل داشته باشد.

    6- برنامه رایگان PDF995 نیز از برنامه‌های خوب تبدیل PDF است؛ این برنامه مانند شماره 2 یک پرینتر مجازی می‌سازد؛ سرعت این برنامه از نرم‌افزار شماره 2 بیشتر است ولی امکانات کمتر و حجم بیشتری دارد.

    Pdfآماده سازی اسناد بافرمت

    امروزه با این همه ابزار و برنامه ای که در اختیارهمگان قرار دارند. درج محتوای نوشتاری در سایت وب نباید کار دشواری باشد. اما آنچه اهمیت آن هرگز کاهش نیافته،قابل دسترس کردن این اطلاعات و تبدیل دست نوشته ها به فایل های دیجیتالی یا تبدیل فایل ها از یک فرمت به فرمتی دیگر است. با رشد اینترنت ابزارهایی که برای انجام این تبدیلات عرضه شده اند نیز توسعه یافته اند. یکی از این فرمت ها که بهترین گواه برای این مدعا می تواند باشد، Portable Document Format یا همان PDF است که محصول شرکت ادوبی می باشد. این فرمت امروز یکی از پراستفاده ترین فرمت های انتشار اسناد در وب محسوب می شود. خیلی وقت ها باید اسناد چاپی را به فرم دیجیتالی در آورد تا در وب قابل استفاده باشد. در این مواقع انواع فرمت های گرافیکی وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. گاهی اوقات باید فرمت TXT را به HTML تبدیل کنید، و گاهی مجبورید محتوای HTML یک سایت را به شکل TXT بیرون بکشید تا در اضافاتی که برای زیبا سازی آن استفاده شده گرفتار نشوید. خوشبختانه، برنامه هایی وجود دارند که انجام این کارها را بدون هیچ زحمتی برای شما فراهم می سازند. امروز وجود Acrobat Reader در میلیون ها کامپیوتر، این برنامه ادوبی را به استانداردی برای نمایش اسناد، به ویژه اسنادی که باید شکل کاغذی خود را حفظ کنند، تبدیل کرده است. برای تبدیل اسناد به این فرمت به غیر از محصولات خود ادوبی، برنامه های سبک تر و ارزان تری هم عرضه شده که یکی از آنها محصولی از PDF995 است که در این مقاله معرفی کرده ایم. فرمت PDF بدون شک سرآمد تمام فرمت های اسناد آنلاین است، ولی اهمیت قالب های دیگری چون eBook را نیز نباید از خاطر دور داشت. با برنامه هایی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم، ساخت محتوا برای سایت وب و آماده کردن اسناد به نحوی که به آسانی قابل ایمیل کردن باشند، بسیار ساده می شود.


    قدم اول : بارگذاری مبدل


    PDF995 مجموعه ای از چند برنامه است که یکی از آن ها مبدل به اسناد به PDF می باشد. برای دریافت این مجموعه ای از اینترنت، به نشانی http://www.pdf995.com/download.htm بروید و از آنجا خود برنامه و همچنین درایور پرینتر را بارگذاری کنید. بعد از نصب چاپگر به کامپیترتان اضافه می شود که به عنوان خروجی در تمام برنامه قابل استفاده خواهد بود.

    قدم دوم: تبدیل سند


    برای امتحان یک فایل متنی ساده را در نظر می گیریم. بعد از باز کردن فایل گزینه Print را از منوی File کلیک کنید. از فهرست کرکره ای موجود پرینتر را انتخاب می کنیم که در این مورد PDF995 مورد نظر ماست. با کلیک روی دکمه OK ، کاد رمحاوره Save As ظاهر می شود که در واقع نام فایل PDF را از ما می پرسد.

    قدم سوم: دستکاری فایل PDF


    اگر بخواهید تغییراتی جزئی در فایل پی دی افی که ساخته اید ایجاد کنید می توانید از برنامه PDFEdit995 استفاده کنید. این برنامه جزء مجموعه نصب شده و امکان گذاشتن شماره صفحه تغییر ابعاد صفحه ترکیب چند سند با یکدیگر و خیلی کارهای دیگر را به شما می دهد.

    قدم چهارم: رمز گذاشتن روی PDF


    یکی دیگر از برنامه های مجموعه PDF995 امکان گذاشتن رمز روی فایل های PDF را به شما می دهد . این برنامه با استفاده از شیوه رمزگذاری Triple DES مانع از چاپ ، کپی کردن نوشته ها و تصاویر، و تغییر در فایل PDF می شود. با این شیوه حتی می توانید رمز عبوری روی PDF خود بگذارید که باز کردن فایل را محدود می کند .

    قدم پنجم: باز کردن فایل PDF


    اگر تاکنون برنامه Acrobat Reader را در سیستم خود نصب نکرده اید، همین حالا آن را ازسایت http://www.abobe.com/ دریافت و نصب کنید. بعد از نصب PDF خود را باز کنید و ببینید که هم چیز درست تبدیل شده است.

    قدم ششم: ارسال فایل به سایت


    حالا که یک PDF درست و حسابی دارید، می توانید آن را در وب سایت خود گذاشته و به بازدیدکنندگان اجازه بدهید آن را بارگذاری و مشاهده کنند. برای انتقال فایل به سرور وب از همان برنامه FTP معمول خود استفاده کنید. بعد از این کار لینکی را در صفحه اضافه کنید تا بازدیدکننده با کلیک روی آن بتواند فایل را بارگذاری کند.

    قدم هفتم: تبدیل PDF به HTML


    اگر محتوای سایت تان را به صورت PDF در دست دارید. لازم نیست این همه متن و تصویر را به HTML تبدیل کنید. شرکت ادوبی یک برنامه وبی در نشانی http://www.abobe.com/products/acrobat/accessimpleform.html عرضه کرده که فایل های PDF را درجا به HTML تبدیل کنید. شما می توانید این امکان را در سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

     

    Pdfبهینه سازی فایل های

    بررسی ها سبب شده است که بیشتر از گذشته به موفقیت فایل های Adobs PDF اذغان کنیم. یکی از مزیت های کلی این نوع فایل ها این است که تقریبا هر نوع داده ای را می توان بدون نگرانی از تغییر آن ها، درون این فایل ها قرار داد. همچنین محتویات این فایل ها توسط هر کسی که برنامه Acrobat Reader را داشته باشد، به راحتی قابل دسترسی است. اما استفاده از این روش همیشه هم نمی تواند مشکل گشای شما باشد، به طور مثال وقتی حجم این نوع فایل ها بی اندازه زیاد می شود، دیگر استفاده و انتقال آن ها کار آسانی نخواهد بود و این امر وقتی دردسر سازتر می شود که شما باید فایل PDF خود را بدون از دست دادن کیفیت محتوای آن ها، به فرد مورد نظر یا رایانه مقصد انتقال دهید. تا او بتواند به راحتی از فایل شما استفاده کند. ساخت فایل PDF با برنامه های گوناگونی میسر است. بیشتر برنامه های نشر رومیزی و برنامه های گرافیکی و برخی برنامه های پردازشگر متون، می توانند این نوع فایل را بسازند. اما اگر برنامه ای که هم اکنون از آن استفاده می کنید. به طور عادی قادر به ساخت آن ها نیست، می توانید با تهیه برنامه Acrobat Reader این فایل ها را به راحتی بسازید. با هر نرم افزاری که فایل PDF را می سازید، باید به سه مورد اندازه فایل، کیفیت و قابلیت فشرده سازی توجه کنید تا بتوانید بهترین PDF را بسازید. در این مقاله نه روش مختلف را برای بهینه سازی این فایل ها به شما معرفی خواهیم کرد.

    انتخاب یک Preset


    اگر شما با مفاهیمی از قبیل، وضوح تصویر، تغییر حجم تصویر در هنگام تبدیل نوع آن، و فشرده سازی آشنا باشید. خواهید توانست با انتخاب یک Preset مناسب در برنامه خود یک فایل بهینه ایجاد کنید، مثلا برنامه Adobe In Desingn هفت خروجی Preset را از صفحه نمایش تا انتشار به شما معرفی می کند.

    انتخاب نوع خروجی PDF


    یک مسئله مهم و حساس در اسناد عکس دار، تنظیم درست وضوح تصویر است که در کیفیت و حجم فایل PDF تاثیر به سزایی دارد. شما باید بدانید که خروجی نهایی فایل PDF شما به چه صورت خواهد بود، آیا تنها قرار است که کاربر آن را در صفحه نمایش ببینید یا باید آن را چاپ کند. صفحات رایانه ها، اغلب تصاویر با وضوح 72dpi را خوب نشان می دهند و این وضوح حجم زیادی را نیز اشغال نمی کند. ولی در مقایسه با آن ها، چاپگرها خروجی ای برابر 300dpi یا بالاتر دارند. که اگر اسناد عکس دار خود را با همان وضوح 72dpi چاپ کنیم، تصاویر به صورت نقطه به نقطه و غیرشفاف چاپ خواهند شد. اگر هم وضوح تصویر را تا 300dpi بالا می برید، مقدار قابل توجهی به حجم فایل شما افزوده می گردد. اگر فایل PDF شما برای استفاده در صفحه نمایش ساخته می شود. قبل از آن که اقدام به پخش آن کنید، بهتر است آن ها را چاپ و کیفیت آن ها را ارزیابی کنید. اگر واقعا به کیفیت بالای چاپ احتیاج دارید، بهتر است که دو نسخه از یک PDF تهیه کنید، یکی برای صفحه نمایش که حجم کمتری دارد و دیگری برای چاپ که حجم بیشتر و کیفیت بهتری دارد.

     

     

     

    تنها یک بار فشرده کنید!


    فشرده کردن تصویرها در فایل های حاوی تصاویر، می تواند کمک خوبی برای شما باشد تا این که حجم فایل را کم کنید. این امکان وجود دارد که هر یک از خروجی های برنامه ساخت محتویات ( Content Cretion Program ) را فشرده کنید یا بعدا داخل خود Acrobat آن ها را فشرده نمایید. اگر شما در دو مرحله تصویرتان را فشرده کنید، با این که ترفند خوبی برای کاستن حجم فایل به نظر می رسد، ولی این کار سبب می شود فایل شما افت کیفیت قابل ملاحظه ای پیدا کند. بنابراین بهتر است فایل خود را تنها در تولید PDF نهایی فشرده کنید. بهترین راه هم برای تولید فایل تولید فایل نهایی استفاده از ابزارهای معمولی خود برنامه ساخت محتویات است که می توان از آن استفاده کرد و یا خود Acrobat یا بدون فشرده سازی از برنامه ساخت محتویات PDF تان بگیرید و بعد در نهایت در Acrobat آن را فشرده کنید.

     

     

     

    استفاده از تصاویر خاکستری


    استفاده از تصاویر طیف خاکستری به جای تصاویر رنگی می تواند تا 25 درصد از حجم فایل شما را کم کند.

    استفاده از رنگ های RGB برای صفحه نمایش


    اگر مطمئن هستید که خروجی فایل شما تنها صفحه نمایش است، از رنگ های RGB استفاده کنید. این کار باعث می شود برخلاف رنگ های CMYK . تقریبا 50 درصد از حجم فایل شما کاسته شود.
    پیدا کردن عوامل افزایش حجم


    Acrobats PDF Optimizer می تواند برای شما یک « Space Audit » انجام دهد که در نهایت لیستی از تمام اجزای سازنده فایلتان با مقدار حجم آن ها و درصد اشغال فضای آن ها را روبه روی خود، خواهید دید. بنابراین می توانید اجزایی که فضای بیشتری را اشغال کرده اند شناسایی کنید. به بخش Advaced\PDF Optimizer بروید. روی کلید «Audit Space » کلیک کنید. برای این که به صورت دستی فایل خود را کوچک کنید، اینجا محل خوبی خواهد بود.
    بهره گیری از فونت های رایج


    در متون فایل های PDF ، غالبا از فونت هایی استفاده می شود که می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. شما می توانید آن ها را با فونت های مناسب عوض کنید و به ازای هر فونت 40 کیلوبایت از حجم فایل بکاهید. اما اگر کامپیوتر مقصد فونت انتخابی شما را نداشته باشد، Acrobat از یک جایگزین برای آن استفاده خواهد کرد که علاوه بر این که در مواردی نتیجه مطلوب نخواهد داشت، ممکن است باعث تغییر ناخواسته یا تحریف PDF شما نیز بشود. پیشنهاد می شود از فونت های رایجی مثل Arial و Times Roman استفاده کنید تا با خیال آسوده تری PDF خود را انتشار دهید.
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf

    فهرست:

    مقدمه

    Pdfآماده سازی اسناد بافرمت

    Pdfبهینه سازی فایل های

    فارسی  Pdfنحوه ایجاد فایلهای

    منابع

    منبع:

     

    http://www.shetab.com/

    http://www.iritn.com/

    http://carpediem.atnima.com/

تحقیق در مورد تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf, مقاله در مورد تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf, تحقیق درباره تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf, مقاله درباره تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله روش های تبدیل فایل های Pdf
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت