تحقیق مقاله رایگان شیر خشک

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 24016
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شیر خشک

    شیر خشک

     ماده ی پودر مانندی است که وقتی آن را با آب مخلوط نمایند، شیر بدست می آید. این نوع شیر را معمولاً داخل قوطی های مقوایی بسته بندی می کنند و نگهداری آن از شیر مایع راحت تر است. چون شیر مایع را اگر داخل یخچال نگهداری نکنیم، پس از مدتی ترش می شود؛ در حالی که شیر خشک را برای مدت طولانی می توان نگهداری نمود.

    تهیه شیر خشک

    معمولاً برای تهیه ی شیر خشک، شیر پاستوریزه را از لوله ای که سوراخ های بسیار ریزی دارد عبور داده و سپس، این شیر را روی ورقه فولادی داغی که عاری از هر گونه میکروب است می پاشند. در این قسمت، آب شیر تبخیر می شود و اجزای تشکیل دهنده ی آن به صورت پودر پایین می ریزند. حال، شیر خشک آماده است

    انواع متفاوت شیر خشک از جمله کم چرب و یا پرچرب موجود می باشد. معمولاً چربی موجود در شیر خشک، سبب ترش شدن سریع آن می شود؛ بنابراین، اغلب شیر خشک را به صورت بدون چربی عرضه می نمایند

    شیر خشک اولین بار در قرن بیستم تهیه شد و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. البته هنوز نتوانسته جای شیر را بگیرد.

    رشد 123 درصدی واردات شیرخشک طی سال گذشته به اصفهان

    خبرگزاری فارس: مدیر کل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه واردات شیرخشک به اصفهان طی سال گذشته 123 درصد رشد ارزشی داشته گفت: این در حالی است که ‌سال 87 صادرات شیرخشک از گمرکات این استان صفر بوده است.‌

    ‌فرود عسگری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به واردات شیرخشک به کشور در سال گذشته افزود: بر اساس آمار گمرکات ایران مقدار واردات شیر خشک صنعتی به میزان 6 هزار و 146 تن و به ارزش 16 میلیون و 654 هزار و 78 دلار بوده است.
    وی با بیان اینکه این مقدار واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل 115 درصد رشد وزنی داشته، اظهار داشت: واردات این کالا با 123 درصد رشد نیز با رشد ارزشی مواجه بوده است.
    مدیر کل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه طی شال گذشته واردات سایر محصولات شیر به وزن 9 هزار و 139 تن بوده، تصریح کرد: ارزش این مقدار واردات نیز 48 میلیون و 882 هزار و 122 دلار بوده که نسبت به سال 86، با کاهش 28 درصدی در وزن و کاهش 11 درصدی در ارزش مواجه شده است.

    وی با اشاره به صادرات شیرخشک در سال 87 اضافه کرد: در این سال مقدار صادرات شیرخشک صنعتی برابر با 2 هزار و 488 تن و به ارزش 3 میلیون و 900 هزار و 138 دلار بوده که رشدی 240 درصدی در وزن و 188 درصدی در ارزش داشته است.
    عسگری با بیان اینکه صادرات دیگر محصولات شیر به میزان 94 هزار و 151 تن بوده، گفت: ارزش این محصولات نیز 109 میلیون و 279 هزار و 839 دلار است که با رشد 77 درصدی وزن و 22 درصدی در ارزش روبه‌رو بوده است.

    وی با اشاره به اینکه سهم استان اصفهان در صادرات شیرخشک صفر است، اظهار داشت: این در حالی‌است که صادرات دیگر محصولات شیر در این استان به میزان 2 هزار و 87 تن و به ارزش 4 میلیون و 164 هزار و 367دلار بوده است.

    مدیر کل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه صادرات این محصولات به کشور‌هایی مانند عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، کویت، عمان و قطر بوده است، افزود: واردات این محصولات نیز از کشورهای امارات، دانمارک، آلمان، فرانسه، نیوزلند و اکراین صورت می‌گیرد.

    وی در مورد نرخ تعرفه برای شیرخشک‌های وارداتی گفت: نرخ شیر‌خشک وارداتی اطفال به صورت پودر در بسته‌بندی تحت خلأ 10 درصد، سایر چهار درصد، شیرخشک صنعتی 25 درصد و شیرخام 15 درصد است.

    عسگری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت بر تمام محصولات وارداتی نظارت دارد، اضافه کرد: تمام محصولات وارد شده به کشور دارای نشان استاندارد ورودی است.

    تعرفه شیرخشک صنعتی 25 درصد تعیین شد

    اکونیوز: وزارت بازرگانی اعلام کرد: تعرفه شیرخشک صنعتی 25 درصد است و با حمایت قاطع و همه جانبه از حقوق مصرف کنندگان ،‌از ایجاد انحصار سیاه ‌در ‌شیر سفید ‌جلوگیری می شود.

    به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ( econews.ir )، وزارت بازرگانی اعلام کرد :  افزایش تعرفه شیر خشک  به جز رقم موصوف در کمیسیون ماده یک مرکب از نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی ،‌صنایع ، امور اقتصادی و دارایی و بازرگانن مورد درخواست و تصویب قرار نگرفته است. 

    ‌دامداران معترض در مقابل وزارت بازرگانی می گویند: ‌هر چند که متولی اصلی مسائل آنها وزارت جهاد کشاورزی است اما تنظیم و قیمت گذاری برعهده وزارت بازرگانی است و باید مسئولان این وزارتخانه پاسخگوی مسائل دامداران باشند.

    دامداران طی چند روز گذشته اعتراض هایی در مورد واردات شیر خشک داشته اند.
    دامداران معترض معتقدند: واردات بی رویه شیر خشک، ‌کارخانه داران را از خرید شیر تازه بی نیاز کرده است.

    ‌دراین تجمع نیز جلوگیری از سوء استفاده کارخانه دارها ، افرایش تعرفه واردات شیر خشک ،‌‌کوتاه شدن دست واسطه ها ، توزیع عادلانه مهمترین خواسته ها عنوان شد.
    وزارت بازرگانی ، ‌با استناد به آمار گمرک میزان واردات شیر خشک صنعتی در سال گذشته را شش هزار تن در سال گذشته عنوان کرده و آورده است :‌با توجه به طیف وسیع استفاده از شیر خشک درصنایع پروتئینی ،‌سوسیس ، کالباس ،‌شکلات سازی و .. در مقایسه با تولید هشت میلیون تن شیر تولیدی کشور رقم قابل توجهی نیست .

    این گزارش می افزاید: ‌این درحالی است که در مدت مورد بررسی دو هزارو 500تن شیر خشک نیز از ایران به دیگر کشورها صادر شده است .

    دربخشی از این خبر آمده است :‌وزارت بازرگانی به منظور ممانعت از شکل گیری انحصار ناعادلانه و جلوگیری از دستیابی به منافع سود جویانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شیر خشک

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر خشک, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر خشک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر خشک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر خشک, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شیر خشک, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شیر خشک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر خشک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر خشک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر خشک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت