تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 24476
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم

    مقابله با تهدیدات جنگ نرم در آموزش و  و پرورش

    آموزش و پرورش توانمندی دانش‌آموزان را در مقابل تهدید نرم افزایش دهد.

    رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش برای مقابله با جنگ نرم باید چه اقداماتی انجام دهد، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به ایجاد مهارت‌ها و آموزش‌ها برای مصون ماندن دانش‌آموزان در جنگ نرم توجه بسیار داشته باشد.وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت با استفاده از ظرفیت‌ها، تجربیات و مبانی نظری غنی که از جنگ نرم دارد باید متونی را برای دانش‌آموزان تدوین کند، اضافه کرد: این دستگاه با برگزاری دوره‌هایی، توانمندی دانش‌آموزان را در مقابل تهدید نرم افزایش دهد.سردار جوکار با بیان اینکه شرایط کنونی کشور با دهه اول و دوم انقلاب متفاوت است، ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب ترفند دشمن از طریق تهدیدات نرم است.سنگین‌ترین رسالت نظام تعلیم و تربیت مصون‌سازی دانش‌آموزان است.وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب، دشمن بیشتر فکر، اندیشه، باورها و اعتقادات جوانان و نوجوانان را مورد تهاجم قرار می‌دهد و اراده‌ها را سست می‌کند، تصریح کرد: دشمن با استفاده از رسانه‌های شنیداری و دیداری وارد صحنه شده است، نظام تعلیم و تربیت و بسیج می‌تواند با همین ابزار و با داشتن متون مناسب و متناسب با شرایط روز در صحنه حضور پیدا کند و بنیه اعتقادی و فکری دانش‌آموزان را تقویت کند.سردار جوکار ادامه داد: وقتی خود دانش‌آموز آگاهی و بصیرت لازم را پیدا کرد خودبه‌خود سربازی در مقابل ناتوی فرهنگی دشمن و تهدیدات نرم می‌شود.

    سردار جوکار با بیان اینکه امروز سعی و تلاش ما باید این باشد که در عرصه اینترنت سد و مانع ایجاد کنیم، اضافه کرد: این سد و مانع امروزه توسط خود دانش‌آموز ایجاد می‌شود یعنی دانش‌آموزان وارد عرصه اینترنت می‌شوند و فرهنگ، جنگ نرم و سیات‌های انحرافی دشمن را زیر سوال می‌برند.

    رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: امروز وزارت آموزش و پرورش سنگین‌ترین رسالت خود را در رابطه با توانمند سازی و مصون‌سازی جامعه دانش‌آموزی کشور برعهده دارد.

    واحدهای مقاومت امیدان در دبستان‌ها تشکیل شده است.وی با بیان اینکه امروزه در عرصه علم و دانش، مسائل تربیتی، سیاسی و اعتقادی باید از ظرفیت‌های فرهنگیان که واقعأ ظرفیتی عظیم است برای مصون ماندن دانش‌آموزان استفاده کرد، بیان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور دارای ۳۲۰ هزار فرهنگی بسیجی است که آنها در کانون‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج فرهنگیان فعالیت دارند.
    سردار جوکار با بیان اینکه بسیج با آموزش و پرورش تعامل خوبی دارد، ادامه داد: سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور امیدوار است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های فرهنگیان، دامنه فعالیت‌هایش را برای تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان افزایش دهد.

    وی با بیان اینکه این سازمان دارای ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز بسیجی دختر و پسر است، اضافه کرد: این دانش‌آموزان در مقاطع راهنمایی و متوسطه مشغول به تحصیل هستند که به عضویت بسیج در آمدند.

    سردار جوکار با بیان اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی باید در سنین نونهالی نهادینه شود، افزود: ما برای آشنایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و توسعه بسیج دانش‌آموزی در دبستان‌ها، واحدهای مقاومت امیدان بسیج را بر اساس قانون تشکیل دادیم.
    وی مسئولیت دانش‌آموزان بسیجی دوره ابتدایی را بر عهده فرهنگیان بسیجی دانست و ادامه داد: فرهنگیان بسیجی باید اقدام به ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و بسیجی کردن دانش‌آموزان کنند.

    مقابله با کدام تهدید؟
    ۱-رسانها به مثابه ابزارهای آگاهی بخشی در دنیای کنونی، دارای قابلیتها و کارکردهای تنوع و پردامنه ای هستند. کارکرد رسانه در یک تقسیم بندی کلی در دو ساحت ایجابی و سلبی قابل تعریف است.

    کارکردهای ایجای رسانهها به آنها این امکان را میدهد که با استفاده صحیح از توانمندیهای حرفه ای به ارتقای سطح آگاهیهای عمومی بپردازند. ایفای نقش سلبی، دومین کارکرد رسانهها را تشکیل میدهد. در این بخش، رسنه به وسیله ای برای کارگردانی و هدایت افکار عمومی به سمت و سوی نامطلوب مبدل میگردد. بسیاری از نظریه پردازان، عملیات روانی را در این بخش از کارکردهای حوزه رسانه جای میدهند.

    رسانهها میتوانند با مهم یا کم اهمیت جلوه دادن اخبار، نقش مهمی را در هدایت افکار عمومی داشته باشند. از جمله هدفهای رفتاری جنگ روانی القای غم، یاس و ناامیدی از رسیدن به اهداف و ایجاد رعب و وحشت میباشد.

    عملیات روانی از جمله بدترین سلاحهای جنگی دوران معاصر علیه فکر، عقیده، شجاعت و اطمینان است. افزون بر این، دامن زدن به اختلافات سیاسی، قومی و نژادی و نیز ایجاد فضایی توام با ناامیدی، بی اعتمادی، اضطراب و نگرانی نسبت به وضع سیاسی، اجتماعی و به خصوص اقتصادی موجود، از جمله اهداف جنگی روانی به شمار میرود.

    ۲-چندی است که اخبار رسانهها نسبت به پوشش طرح تحول اقتصادی اهتمامی ویژه دارند. برخی از اصحاب رسانه با نگاهی مشفقانه و از سر خیر خواهی، حمایتی توام با نظارت را بر شرایط اقتصادی کشور و طرحهای پیش روی دولت پیشه ساخته اند و دسته ای دیگر، تمام پتانسیل خود را به کار بسته اند تا با دستاویز ساختن معضلات اقتصادی کشور و ارائه تصویری موهوم و وحشت زا از آینده اقتصادی کشور، توده مردم را دچار تشتت و سرگشتگی نموده و فهرست بهانه جویی علیه کلیت دولت نهم را تکمیل نمایند.

    در این میان، وجود نوعی همنوایی برخی رسانههای داخلی با شبکه جنگ روانی استکباری – که قدمتی به طول عمر مبارک جمهوری اسلامی داشته و لحظه ای از طرح خصومت علیه نظام فروگذار نبوده اند- بسیار تامل برانگیز و تاسف بار است!

    بی تردید گزینش هر تاکتیک یا راهبرد کارآمد از سوی دولتمردان منوط به یافتن پاسخی به این پرسش است که اولویت تهدیدها، معضلات اقتصادی است یا هجمه رسانه ای موجود؟

    پاسخ سئوال فوق، در سخنان ژرف نگرانه مقام معظم رهبری به صراحت و شفافیت به چشم میخورد: «من برنامه استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه میکنم؛ اول جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی، و دشمنیهای استکبار با ملت ما در این سه قلم عمده خلاصه میشود.»

    تصریح رهبر فرزانه انقلاب بر مقوله جنگ روانی در صدر فهرست تهدیدات دشمن از یک سو و گذاری هر چند کوتاه بر موج آفرینیهای تخریبی پایگاههای خبر پراکنی مخالف دولت از دیگر سو، بایستی مجریان عرصه سیاست را بر آن دارد تا در کنار تلاشهای پر مشقت و خیرخواهانه اقتصادی، رویکردی جدی تر را برای تحقق اطلاع رسانی صحیح به مردم به عنوان کارآمدترین شیوه خنثی سازی عملیات روانی دشمن به کار بندند؛ چرا که به اعتقاد کارشناسان امور رسانه، آگاهی ملتها مهمترین رمز پیروزی بر جنگ روانی و رسانه ای است.

    ۳- در خصوص ساماندهی امور رسانه نیز مهمترین اقدامی که باید انجام داد، استاندارد سازی و ضابطه مند کردن اصول اخلاق رسانه ای است. این اقدام میتواند مبنای تفاهم رسانه با مخاطبانش باشد. تضمین عملی آزادی اطلاعات و مطبوعات آن هنگامی محقق میگردد که اصحاب مطبوعات و سایر رسانههای جمعی به طور مستمر و آگاهی سعی کنند که بیشترین احساس مسئولیت را داشته و عمیقاً به تعهدات اخلاقی ناشی از لزوم راستگویی و انعکاس حقیقت در گزارشات خود پایبند باشند.

     

    تقویت همبستگی ملی لازمه مقابله با جنگ نرم است

    ایسکانیوز: معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات گفت: برای خنثی سازی تهدید نرم دشمن، برنامه های دستگاههای تبلیغی و فرهنگی باید از چنان محتوا و جاذبه ای برخوردار باشند که همبستگی ملی را افزایش و اختلافات را به حداقل برسانند.

    به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، دکتر خلیل علی محمدزاده معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در دومین جلسه کارگاه آموزشی مقابله با جنگ نرم که با حضور فعال کارشناسان فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شایعه، دروغ و پیش گویی از تکنیک های جنگ نرم است و تولید شایعه با توجه به موقعیت زمانی و حول مسایل مهم و به منظور نفوذ در حوزه باور مخاطب و تحت تأثیر قرار دادن روحیه او صورت می گیرد.وی سرعت در اطلاع رسانی را در مقابله با شایعه مورد توجه قرار داد و تشریح کرد: هر قدر دسترسی به اخبار و اطلاعات موثق در جامعه فراهم باشد به همان اندازه از شیوع و اثربخشی شایعه پیشگیری می شود.

    معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات، دروغ را یکی دیگر از مصادیق زمینه سازی جنگ نرم ذکر کرد و اظهار داشت: دشمن بعضی وقت­ها دروغ های بزرگ می سازد تا باور آن راحت تر شود.

    دکتر محمدزاده از پیشگویی های هراس آور به عنوان یکی دیگر از شیوه های جنگ نرم اسم برد و تصریح کرد: این شیوه برای افزایش حساسیت و هدایت افکار مخاطب به سمت و سویی که مهاجم هدف گرفته، صورت می گیرد.

    وی افزود: این پیشگویی های عمدتاً بر پایه آمار و اطلاعات دروغ، شرایطی ایجاد می کند که افراد وضعیت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه خود را فاجعه بار و رو به نابودی تصور می کنند.

    معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات مؤثرترین سلاح در جنگ نرم را سلاح ارتباطات رسانه ای و تبلیغات دانست و اذعان داشت: برای خنثی سازی تهدید نرم دشمن، برنامه های دستگاههای تبلیغی و فرهنگی باید از چنان محتوا و جاذبه ای برخوردار باشند که همبستگی ملی را افزایش و اختلافات را به حداقل برسانند.
    محمدزاده اعلام کرد: وجود هرگونه چالش در عوامل انسجام و یکپارچگی جامعه، قدرت نرم کشور را در رویارویی با جنگ نرم کاهش خواهد داد.
    وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به رخدادهای چند ماهه کشور بیان کرد: جریانات کش دار پس از انتخابات نشان داد که دشمن در جنگ نرم، اعتراض به نتیجه انتخابات را بهانه کرد تا موجودیت کل نظام و اصل ولایت فقیه را زیر سؤال ببرد.
    دکتر خلیل علی محمدزاده با تأکید بر حضور آگاهانه و فعال در راهپیمایی مردمی 22 بهمن تصریح کرد: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال پرشورتر از همیشه برگزار خواهد شد و دانشگاهیان نیز در این روز بزرگ، ضمن تبری از مخالفان ولایت فقیه، شعار وحدت و پی جویی آرمان های امام راحل(ره) و شهدا را سر خواهند داد./07

    همایش ملی جنگ نرم

    تهدیدات بیگانگان در عرصه های مختلف و وظایف پیش رو2. تولید آثارعلمی و پژوهشی در خصوص مباحث جنگ نرم و استراتژی برانداز

    3. بازشناسی رویکردهای موثر و علمی در حوزه واکاوی و بررسی جنگ نرم
    4. تبیین جایگاه کشور در بررسی مسائل بین المللی و منطقه ای

    5. ایجاد نگاه آگاهانه به استراتژی و راهبرد های غرب و آمریکا با رویکرد

    بارویکرد کاهش آسیب پذیری در مقابله با جنگ روانی دشمن

    6. ارائه پوشش تبلیغاتی درعرصه رسانه با هدف شناساندن هرچه بیشتر طراحی و
    جنگ نرم دشمن در فضای عمومی کشور

    7. شناسایی راهبرد بیگانه برای براندازی آرام و بررسی راهکارهای مقابله
    جدی در دو حوزه؛ دستگاههای فرهنگی و اجرایی کشور و همچنین وظایف و
    مسئولیتهای مراکز علمی و دانشگاهی کشور.

    رویکرد برگزاری همایش

    الف ) الگوی راهبردی مقابله با جنگ نرم

    راهبردهای فرهنگی و تربیتی

    راهبردهای رسانه ای

    راهبردهای دینی

    راهبردهای علمی و فن آوری

    راهبرد های سیاسی و امنیتی

    راهبردهای اقتصادی و اجتماعی

    محورهای همایش

    محور اول : ولایت و رهبری در جنگ نرم

    • آرا و اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم
    • جایگاه بصیرت و صبر در مواجهه فعال با جنگ نرم

    • ناتوی فرهنگی و جنگ نرم

    • وظایف و مسئولیت های دستگاه های فرهنگی و آمورشی کشور در رویارویی با
    جنگ نرم

    • نقش خواص و نخبگان در جنگ نرم

    • جوانان و ولایت پذیری در جنگ نرم

    محور دوم : هویت شناسی و روش شناسی جنگ نرم

    • مبانی ، اصول و نظریه های جنگ نرم

    • قلمرو و ساحتهای جنگ نرم ؛ تعلیم و تربیت،دین،زبان

    وادبیات،اقتصاد،هنر و....

    • نماد ها ، نشانه ها ومفاهیم مرتبط با جنگ نرم
    • تاریخ نگاری ، تبار شناسی و سابقه جنگ نرم در اسلام ، ایران و جهان
    • جنگ نرم در عمل : روشها ، سازوکارها و ابزارها
    • فناوری های جدید و ابزار مواجهه با جنگ نرم
    محور سوم : ظرفیت شناسی جنگ نرم
    • جوانان و جنگ نرم هویت ، بحرانهای اجتماعی ، ناتوی فرهنگی ، رسانه
    های سایبر
    • بحرانهای اجتماعی و جنگ نرم
    • اساتید و معلمان در جنگ نرم
    • جنبش های دانشجویی و دانش آموزی در جنگ نرم
    • خواص و نخبگان در جنگ نرم
    • زنان و خانواده در جنگ نرم
    • کنوانسیونها و سازمانهای بین المللی و جنگ نرم
    • جنگ نرم ؛ علوم انسانی و رویکردهای بین رشته ای
    • رسانه و جنگ نرم
    • بسترها و زمینه های جنگ نرم
    • جنگ نرم در دنیای واقعی و مجازی
    • جنگ نرم و دیپلماسی عمومی
    محور چهارم : آسیب شناسی و جنگ نرم
    الف) آسیب شناسی جنگ نرم
    • آسیب شناسی حوزه ها و ساحت های مختلف جنگ نرم
    • گسترش بی اعتمادی و تبعات آن (آشفتگی هویت ملی ، بی اعتمادی سیاسی
    اجتماعی و ....)
    • جنگ نرم ؛ سیرت و صورت انقلاب اسلامی
    • آسیب شناسی ابعاد فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی جنگ نرم
    ب) آسیب شناسی مواجهه با جنگ نرم

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم

    فهرست:

    مقابله با تهدیدات جنگ نرم در آموزش و پرورش                                  1

    مقابله با کدام تهدید                                                                          3

    تقویت همبستگی ملی لازمه مقابله با جنگ نرم                                         7

    همایش ملی جنگ نرم                                                                                    9

    چرایی و چگونگی مقابله با جنگ نرم                                                            13

    منابع و ماخذ                                                                                                   31

     

    منبع:

    عبدالله جوادی آملی، اخلاق کارگزاران در حکومت اسلامی، ص 79، به نقل از: تاریخ یعقوبی، ج 2، ص 246 12- جعفر سبحانی، پیشین، ص 56 و 57 منبع: chaei.blogfa.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم, مقاله در مورد تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم, تحقیق درباره تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم, مقاله درباره تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله خاطره ای از یک معلم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت