تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 24746
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم

    جاده ابریشم

    جاده ابریشم جاده قدیمی تجارت چین که بیش از دو هزار سال پیش مورد استفاده بود ، کماکان در جهان بسیار شهرت دارد . جاده ابریشم به عنوان پلی بین چین و کشورهای اروپا ، آسیا و آفریقا برای تبادلات مادی و تمدنی شرقی و غربی سهم مهمی ادا نموده است .

    جاده ابریشم راه تجارت زمینی چین با آسیای جنوبی ، غربی و اروپا و آفریقا از راه آسیای مرکزی در روزگار قدیم بود . به سبب آنکه بسیاری ابریشم و پارچه های ابریشمی چین از این جاده به غرب توزیع می شد ، بدین سبب " جاده ابریشم " نام گرفت . نتایج مطالعات نشان می دهد که این جاده اساسا در سلسله " هان " چین در قرن یکم قبل از میلاد شکل گرفت .در آن زمان جاده ابریشم به افغانستان ، ازبکستان و ایران و شهر " اسکندریه " مصر در غرب امتداد می یافت . راه دیگر این جاده نیز از پاکستان و کابل در افغانستان به خلیج فارس و از کابل به طرف جنوب یعنی شهر کراچی پاکستان امتداد می یافت و اگر به راه دریایی تغییر می کرد پارس و رم را شامل می گردید .

    از قرن 2 قبل از میلاد تا قرن 2 میلادی در امتداد جاده ابریشم از غرب به شرق چهار کشور بزرگ وجود داشت . یعنی رم باستان اروپا ، پارس در آسیای غربی ، " کوشان " آسیای مرکزی ( آسیای مرکزی و شمال هند امروز را حکومت می کرد ) و سلسله " هان " چین در آسیای شرقی . راه اندازی جاده ابریشم باعث تبادلات مستقیم و تاثیر گذاری بین این تمدن های قدیمی شد . از آن به بعد ، پیشرفت این تمدن ها دیگر بدون ارتباط نبود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان جاده ابریشم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت