تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 24854
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است

    چرا جیوه مایع است ؟

    جیوه که آن را سیماب ( quicksilver ) هم می‌نامند عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی دارای نشان Hg و عدد اتمی۸۰ می‌باشد. جیوه که فلزی سبک ، نقره‌ای ، سمی و جزء عناصر واسطه است، یکی از دو عنصری می‌باشد که در دماهای معمولی اتاق حالت مایع دارند ( فلز دیگر برم است ) و در دماسنجها ، فشارسنجها و سایر وسایل علمی کاربرد دارد. جیوه عمدتا" بوسیله کاهش از ماده معدنی cinnabar ( سولفور جیوه ) بدست می‌آید.

    نام جیوه از واژه ی رومی mercury به معنی سیاره ی عطارد گرفته شده است. علامت اختصاری آن نیز از واژه ی لاتینیHydrargyrum به معنی نقره ی مایع گرفته شده است.

    چرا جیوه مایع است؟

    شکل ظاهری هر عنصر، توسط فاکترهای زیادی از جمله، ساختمان الکترونی و مهمتر از همه، الکترونهای لایه ظرفیت اتم‌های آن، جاذبه‌ی بین اتمی و بین مولکولی در آن، ذرات تشکیل دهنده عنصر (اتم، یون یا مولکول)، دوره و تناوبی از جدول که عنصربه آن تعلق دارد و … تعیین می‌شود. جیوه که در دوره‌ی تناوبی ششم و گروه IIBجدول تناوبی واقع است، دارای آرایش الکترونی۲,۸,۱۸,۳۲,۱۸,۲ می‌باشد و اوربیتالهای d لایه‌ ظرفیت آن تکمیل شده است. و چون آخرین الکترونی که به آن داده شده است وارداوربیتالهای dشده است، جزء فلزات طبقه‌بندی می‌شود، اما به دلیل پر بودن اوربیتال های d ، اتمها به یک حالت پایداری رسیده اند که تمایل زیادی به تشکیل پیوند فلزی و ریختن الکترونهای خود در دریای فلزی ندارند، از اینرو جاذبه‌ی بین اتم‌ها در جیوه به نسبت فلزات دیگر، کمتر است و پیوند فلزی به آن شکلی که در فلزات دیگر وجود دارد، در جیوه مشاهده نمی‌شود، مجموع این عوامل سبب شده است که جیوه حالت مایع به خود بگیرد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جیوه مایع است
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت