تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 24862
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟

    چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟

    برخی از مردم حدس می زنند که هوا باید در قله کوه گرمتر باشد زیرا آن جا به خورشید نزدیکتر است. اما این حدس درست نیست. پس موضوع از چه قرار است؟

    هوای اطراف ما یعنی اتمسفر، از چند لایه تشکیل شده است. لایه پایین «تروپسفر» نامیده می شود و ما در آن لایه زندگی می کنیم. در این لایه هر قدر بالاتر برویم، هوا خنکتر می شود. برای درک این مطلب ابتدا باید بدانیم که خورشید چگونه به زمین گرما می دهد. خورشید به صورت مستقیم اتمسفر را گرم نمی کند. بلکه گرمای خورشید از اتمسفر عبور می کند، و به سطح زمین می رسد.

    زمین این گرما را جذب کرده بعد پس می دهد و هوای اطراف خود را گرم می کند. لایه های پایین اتمسفر به سطح زمین نزدیکترهستند، و به همین علت که آن ها گرم تر از لایه های بالایی هستند. هر قدر ما به ارتفاع بالاتری برویم گرمای برگشت داده شده از سطح زمین ضعیفتر می شود، و از بین می رود. و به این دلیل است که قله کوه ها سردتر از جلگه ها هستند....

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا هوای بالای کوه سرد تر است؟؟؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت