تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 24864
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه

    چرخ تسمه

    از تسمه برای انتقال قدرت بین دو محور با فاصله ی نسبتا زیاد استفاده می شود.معمولا برای کاهش سرعت از تسمه استفاده می شود.بنابراین پولی محرک (چرخ تسمه) کوچکتر از پولی متحرک است.

    در صورتیکه لغزش نداشته باشیم نسبت سرعت در چرخ تسمه ها همان نسبت قطرها می باشد,بنابراین به علت دو پدیده ی لغزش و خزش نمی توانیم نسبت دقیق داشته باشیم.

    لغزش:slip

    خزش:creep

    انواع تسمه ها :

    تسمه ی تخت:

    هر چه عرض بیشتری داشته باشد,قدرت بیشتری را منتقل می کند و از این تسمه برای فواصل بلند استفاده می شود.

    تسمه ی ذوزنقه:

    از تسمه ی ذوزنقه برای انتقال قدرت زیاد استفاده می شود.

    تسمه ی چند ذوزنقه ای:

    از این تسمه نیز برای انتقال قدرت خیلی زیاد استفاده می شود.

    تسمه ی گرد:

    از تسمه ی گرد برای انتقال قدرت کم استفاده می شود.

    مزایای تسمه:

    از لحاظ هزینه تسمه ارزانتر از وسایل دیگر است.

    از لحاظ کارکرد سروصدای کمتری دارد.

    تا حدود زیاد ارتعاشات را مستهلک می کند.

    از لحاظ انعطاف دقت مورد نیاز در چرخ دنده را نسبت به موازی بودن محورها نداریم.

    در مقایسه با چرخ دنده ها نیازی به 100% موازی بودن محورها نداریم.

    جنس تسمه ها:

    جنس تسمه های تخت معمولا از چرخ دباغی شده با روغن بلوط یا از مواد ترکیبی از کتان یا ابریشم مصنوعی ساخته شده که در آن از لاستیک ولکالنیزه شده استفاده می کنند.

    چرخ تسمه ها و تسمه های زمانی
    حرکت از تغییر مکان اجسام پدید می آید و از اتصال نقاطی که جسم متحرک در لحاظات مختلف در فضا اشتغال م یکند مسیر حرکت بدست می آید . ماشین آلات مختلف جهت تسهیل و امکان پذیر نمودن کارهای مختلف مورد بهره بردار قرار گرفته معمولا در انواع آنها سعی در جانشین نمودن و یا صرفه جویی در نیروی انسانی می باشد امروزه در اکثر ماشینها و مخصوصاً در ماشینهای ابزار از الکترو موتورها به عنوان تامین کننده حرکت اصلی استفاده می شود که معمولاً عده دوران معینی دارند اگر چه الکترو موتورهایی نیز یافت می شوند که دو دور بوده و یا دارای عده دورانهای بیشتری می باشند (CD) ولی این تغییرات نیز نمی توانند تمام نیازها را بریی تامین حرکات مورد لزوم برآورده نمایند .
    لذا لازم است از وسایلی استفاده گردد که بتواند علاوه بر انتقال حرکت نقش تغییردهنده مقدار جهت و نوع حرکت را نیز بازی نماید .این وسایل بنام وسایل انتقال حرکت معروف می باشند . که از جمله می توان چرخ تسمه ها و چرخ دنده ها را نام برد . از تسمه و چرخ تسمه ها برای انتقال حرکت از محور محرک متحرک استفاده می کنند و مورد مصرف چرخ تسمه ها بیشتر در مواقعی است که فاصله دو محور زیاد بوده و نیروی انتقالی محدود باشد این نوع وسایل انتقال حرکت نسبتاً ارزان و ساده بوده و به خاطر خاصیت الاستیسیته که در تسمه ها وجود دارد حرکت را نرم و بدون ضربه و بی صدا منتقل کرده و ارتعاشات را در خود حفظ می کنند همین دلیل در وسایل و ماشین آلات دقیقی که در آنها ایجاد کیفیت سطوح خوب در قطعات کار مورد نظر است از چرخ تسمه ها برای انتقال حرکت کمک می گیرند در ماشینهایی که لازم نیست انتقال حرکت از یک محور به محور دیگر با نسبت دقیقتری انجام گیرد .
    از تسمه هایی تخت یا ذوزنقه استفاده می شود ولی در ماشینکار CNC چون انتقال حرکت و نیرو از محوری به محور دیگر باید بدون افت دور یعنی با نسبت دقیق تری انجام گیرد لذا از چرخ تسمه ها و تسمه های زمانی استفاده می شود بطوریکه تسمه های زمانی دارای دنده هایی می باشند که در دندانه های ماشینکاری شده چرخ تسمه زمانی قرار می گیرند و عملکرد آنها در انتقال حرکت از محوری به محور دیگر مانند چرخ دنده ها میباشد و انتقال حرکت با نسبت دقیق تر و بدون افت انجام م یگیرد . چرا که اگر انتقال حرکت در ماشین CNC با نسبت دقیقتری انجام نگیرد و نوک ابزار با توجه به مختصاتی که از طرف کنترل داده می شود در وضعیت تعریف شود. قرار نمی گیرد . قطعه کار ماشین کاری شده همراه با اشکال خواهد بود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چرخ تسمه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت