تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س)

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 25006
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س)

    حضرت فاطمه زهرا (س) 104 اسم و لقب زیبا دارند

    تاریخ و مکان تولد حضرت زهرا (س)
    در تاریخ تولد فاطمه علیهاالسلام در بین علماى اسلام اختلاف است. لکین در بین علماى امامیه مشهور است که آن حضرت در روز جمعه بیستم ماه جمادى الثانى سال پنجم بعثت تولد یافته است.
    مکان تولد حضرت زهرا (علیهاالسلام) در شهر مکه و در خانه خدیجه اتفاق افتاد. این خانه در محله‏اى است که در گذشته به آن «زقاق العطارین» یعنى کوچه عطارها مى‏گفتند.

    چهار زن به نامهای ساره همسر ابراهیم خلیلم و این آسیه همسر فرعون است و آن یکى مریم دختر عمران و چهارمین ما صفورا دختر شعیب است.

    فاطمه چرا فاطمه نامیده شد

    هر کسی نامی را برای فرزند خود انتخاب می‌کند و یکی از حقوق مهم فرزندان بر والدین، انتخاب نام نیکو و شایسته برای آنان می‌باشد که در روایات به این حق بزرگ اشاره گردیده است.

    ابوعبدالله(ص) فرمود: برای فاطمه(س) نزد خداوند عزوجل نه اسم است که عبارتند از: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، محدثه، راضیه، مرضیه، زهرا.

    نام بانوی بزرگوار جهان اسلام به وسیله ذات حضرت حق انتخاب گردیده و مسلماً پیامبری که هرگز از روی هوای نفس سخن نمی‌گوید و آنچه بیان می‌کند چیزی جزو حی که به او نازل شده نیست، با دستور خداوند نام دخترش را فاطمه نهاده است.

    حضرت زهرا شبیه‏ترین کس به پیامبر در نشستن و برخاستن

    فاطمه (ع) تشبه رسول‏اللَّه (ص) فى قیامها و قعودها

    فدک دهکده ای در شمال مدینه بود که تا آن شهر دو یا سه روز راه فاصله داشت.

    طبرسی در مجمع البیان، ذیل تفسیر آیه: ' وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ وَالْمِسْکِین وَابْن السَّبِیلِ' از امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) و نیز ابوسعید خدری چنین روایت می کند: ' همینکه آیه کریمه به پیامبر(صلی الله علیه وآله) دستور داد حقّ ذوی القربی؛ یعنی خویشاوندان پیامبر و مسکین و در راه مانده را بدهد، آن حضرت فدک را به فاطمه(سلام الله علیها)داد و سه سال قبل از وفات حضرتش در دست فاطمه بود.

    بهترین زینت زن حفظ حجاب

    کتابی است که سخنان حضرت در آن سخان حضرت فاطمه و الهاماتی که به وی شدهخ نوشته شده است و بخط حضرت علی

    فضه کنیز حضرت فاطمه

    خدایا ! تو امید منی، بلکه بالاتر از امید منی، از درگاه تو مسألت می کنم که دوستان من و دوستان دودمان مرا در آتش دوزخ عذاب مفرما

    حضرت زهرا (س) در زمین فاطمه و در آسمان منصوره هستند،

    کنیه فاطمه امّ ابیها (مادر پدرش!) بود

    عرب ها در نامگذاری سه چیز دارند: اسم، لقب و کنیه. اسم مانند فاطمه، لقب مثل زهرا، کنیه مانند " ام ابیها" حضرت فاطمه (س) افزون بر نام، از چندین لقب و کنیه بهره مند است. انتخاب کنیه ها ممکن است به جهت خاصی باشد.

    در خصوص روز و ماه عقد و ازدواج  آن حضرت نیز، اقوال مختلفى نقل شده است:

    1. روز اول ذى حجه عقد و روز سه شنبه ششم همان ماه ازدواج کرد.

    2. عقد حضرت فاطمه (ع) در ماه صفر بود، امام على (ع) پس از گذشت چند روز از ماه شوال با حضرت فاطمه (س) ازدواج کرد.

    3. عقد در ماه رمضان انجام پذیرفت و ازدواج در ماه ذى حجه.

    4. زفاف حضرت فاطمه در شب پنج شنبه، بیست و یکم ماه محرم بوده است

    مهریه سرور زنان عالم، دختر گرامی پیامبر اکرم، زنی که از مقام عصمت برخوردار بود عبارت است از:

    1- یک زره که به مبلغ چهارصد یا چهارصد و هشتاد یا پانصد درهم ارزش داشت.

    2- یک دست لباس کتان یمنى.

    3- یک پوست گوسفند دباغى نشده.(1)      

    فاطمه علیها و على بعلهاالسلام پنج سال بعد از مبعث رسول خدا صلى للّه علیه و آله متولد شد و زمانى وفات کرد که 18 سال و 75 روز داشت و بعد از پدرش 75 روز زندگى کرد.

    فاطمه در یورش دژخیمان دولت غاصب به خانه‏اش به گونه‏اى میان در و دیوار فشرده شد که علاوه بر وارد آمدن صدمات سخت بر وجود گرانمایه‏اش، جنین وى نیز سقط گردید و تازیانه‏هاى بیدادى که بر پیکر مطهرش فرود آمد، بدنش را مجروح و خون‏آلود ساخت و آثار عمیقى در آن نازنین‏بدن برجاى نهاد. و نیز ضربات شدید دیگرى بر او وارد آمد که جسم و جان و روح ملکوتى‏اش را به شدت آزرد

    شبانه آن حضرت را دفن نمودند و چند قبر ایجاد کردند تا کسی قبر اصلی را نشناسد..

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت فاطمه زهرا (س)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت