تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 25360
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن

    تاریخچه ماشین و تغییرات بوجود آمده در آن

    اتومبیل برقی تسلا رودستر ۲۰۰۷

    خودرو (همچنین اتومبیل یا ماشین) به وسیله نقلیه چرخداری گفته می‌شود که موتور خود را حمل می‌کند.

    خودرو به وسایلی اتلاق می‌گردد که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت باشد.

    دید کلی

    اصولا برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت کنند، می‌توان واژهٔ خودرو را بکار برد. لیکن کاربرد این واژه در زبان ما دارای محدوده مشخصی است که معمولاً به وسایل متحرکی گفته می‌شود که همگی دارای حرکت بوده و با زمین در تماس هستند. بنابراین به وسایلی مثل قطار، کشتی و هواپیما خودرو گفته نمی‌شود. نمونه‌های بارز خودرو عبارت‌اند از:

    ماشین‌های سواری، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها... و جدیداً ماشینهایی در دنیا ساخته شده اند که با سوخت برق کار میکنند و به محیط زیست صدمه‌ای نمیرسانند و خیلی عالی هستند

    تاریخچه

    شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیه‌ای را که بدون نیروی انسان یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان، هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سه‌چرخهٔ متحرک می‌سازد و از آن برای جابجایی استفاده می‌کند. [۱] اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در کشور انگلستان ساخته شد. این وسیله نقلیه به کمک نیروی بخار کار می‌کرد. این وسیله دارای یک موتور بزرگ بخار بود که برای تولید توان به مقادیر زیادی آب و ذغال سنگ نیاز داشت و جهت استفاده از آن به چند خدمه نیاز بود. [۲]

    موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به‌وسیلهٔ یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع شد. پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان انجام گرفت.

    نخستین خودرو با موتور درون‌سوز، یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب شد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این وسیله نقلیه، موتور بخاری یا موتور برونسوز نام گرفت. اما به‌تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می‌گردد. اولین نمونه موتور احتراق داخلی را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت. موتورهای امروزی، در حقیقت نمونه تکامل یافته این موتور محسوب می‌شوند. اما معمولاً اختراع خودرو به گات لیب دایملر، یا کارل بنز نسبت داده می‌شود. این دو نفر در یک زمان و به‌صورت جداگانه برای ساخت یک خودرو کامل تلاش می‌نمودند. دایملر در ابتدا عضو تیم نیکلاس اتو بود ولی بعدا به‌طور جداگانه به‌همراه ویلهلم مای باخ موتور سبک با سرعت بالا (دور موتور ۹۰۰ rpm) را ساخت. همچنین اولین سیستم جرقه‌زنی الکتریکی را بنز طراحی نمود.

    درعین حال، برخی به اشتباه، هنری فورد را به عنوان مخترع خودرو می‌دانند. این اشتباه به این خاطر رخ می‌دهد که هنری فورد، در واقع، ایدهٔ تولید اتومبیل ارزان قیمت را تحقق بخشید و استفاده از خودرو را در مقیاس گسترده و توسط مردم عادی امکان‌پذیر نمود. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ یک موتور کوچک گازوئیلی طراحی کرد و سه سال بعد، یک ماشین گازوئیلی ساخت که به نام کالسکه بدون اسب شناخته می‌شود. ۵ سال بعد، هنری فورد طراحی ماشین‌های موسوم به مدل A و مدل T را آغاز کرد. او سرانجام توانست خط تولید و مونتاژ این اتومبیل‌ها را توسعه دهد تا تولید ماشین‌ها سریع‌تر و اقتصادی‌تر شود. مدل‌ T اتومبیلی‌ بود که‌ در همه‌ جای اروپا به‌راحتی‌ استفاده‌ می‌شد و موتورش‌ آنقدر قوی‌ بودکه‌ در زمین‌های‌ ناهموار به‌ راحتی‌ حرکت می‌کرد. این اتومبیل، به‌ سادگی‌ تعمیر می‌شد و حتی یک کشاورز با کمی‌ دقت‌ می‌توانست‌ قطعات‌ معیوب‌ آن‌ را عوض‌ کند. قیمت این اتومبیل در آن‌ زمان، ۸۵۰ دلار بود. این قیمت اگرچه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب می‌شد، ولی نسبت به اتومبیل‌های زمان خودش بسیار ارزان بود.

    چندی از مقاطع بسیار مهم و تحولات اساسی در تاریخچه خودرو[نیازمند منبع]:

    سال ۱۸۷۶ میلادی: ساخت موتور چهارزمانه توسط اتو و لانگن

    سال ۱۸۸۳ میلادی: ساخت موتور کاربوراتوردار با دور زیاد توسط دیملر

    سال ۱۸۸۴میلادی: ساخت اولین موتور سیکلت با قدرت ۲/۱ اسب بخار توسط دیلمر

    سال ۱۸۸۶ میلادی:ساخت اتومبیل سه چرخه با دستگاه اشتعال برقی توسط بنز و دیلمر

    سال ۱۸۹۳ میلادی: ساخت کاربراتور انژکتوری توسط مایباخ

    سال ۱۸۹۷ میلادی: ساخت موتور دیزل توسط ردولف دیزل

    سال ۱۹۰۰ میلادی: طراحی ساختمان کلی اتومبیل به نحوی که امروزه هم رایج است

    سال ۱۹۲۴ میلادی: ساخت یک خودرو با استفاده از موتور دیزل توسط کارخانه بنز

    سال ۱۹۵۷ میلادی: ساخت موتور وانکل

    ساختمان خودروها

    هر خودرو را می‌توان به هفت بخش کلی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

    مولد قدرت(موتور): در این واحد که انرژی شیمیایی بنزین به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود حرارت ناشی از سوختن هیدروکربورها با بالاتر از 700درجهٔ سانتیگراد می‌رسدکه به علت بازده مفید سیستم از هر 4 قسمت حرارت تولید شده1 قسمت به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شدو بقیه به صورت هوای گرم یا دود های حاصل از احتراق از موتور خارج می‌شود

    در یک موتور در حدود 120 تا 150 قطعهٔ متحرک وجود دارد که همه نیاز به روغن کاری دارند با توجه به درست کار کردن سیستم روغنکاری و لی باز هم عمر مفید یک خودرو 8 سال کار و یا پیمودن150000کیلومترمسافت است.

    سیستم انتقال قدرت:این مجموعه وظیفه دارد قدرت تولیدی موتور را به چرخها انتقال دهد که شمال جعبه دنده یا مبدل گشتاور و سرعت،وکلاچ می‌باشد.

    گروه فنر بندی و تعلیق:در اتومبیل های جدید دستگاه فنر بندی در هر دقیقه بیش از 1000تا 1200بار نوسان می‌کند تا اتاق و شاسی ،سرنشینان را در معرض ضربه‌های ناشی از ناهواری ها ی جاده قرار ندهد

    گروه چرخ بندی ترمز ها:به طور متوسط در هر 90000کیلو متر مسافت پیموده شده یا هر شش سال کار خودرو هر چرخ حدود 95 میلیون بار چرخش می‌کند

    گروه بدنه و شاسی:بدنهٔ خودر های جدید طوری ساخته می‌شود که بتواند تمامی قطعات را نگهداری کند در هر بدنهٔ خودرو حدود 40متر مربع ورق فولادی به کار می‌رود که ضخامت آن4/0 تا 2/1می باشد

    گروه هدایت و فرمان:نیروی متوسطی که لازم است تا بتوا خودرو را در یک پیچ معمولی هدایت کرد بین 5 تا 10 کیلوگرم می‌باشد ولی سیستم های جدید فرمان ای نیرو را به حدود 30گرم کاهش داده است

    گروه مدارات الکتریکی:از باطری های 24،12،6 ولتی برای راه اندازی و روشن کردن موتور استفاده می‌شود سیستم جرقه زنی را تا 30000ولت افزایش داده برای جرقه زنی موتور اماده می‌کند در این گروه همچنین چراغهای روشنایی و علایم وبرف پاکن ها و بخاری و دیگر وسایل الکتریکی نصب شده است 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    World motor vehicle production by manufacturer: World ranking 2006. International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (جولای ۲۰۰۷).

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه ماشین و تغییرات به وجود آمده در آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت