تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 3065
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی

    نقش مهارتهای زندگی در مقابله با مشکلات زندگی

    افراد در شرایط فشار روانی و مشکلات زندگی اطلاع از این که دارای مهارتها و منابعی هستند که به کمک آنها می توانند به بهترین وجه با موقعیت های دشوار روبه رو شوند آرام بخش خواهد بود.

    همچنین مهارتهای مقابله ای برای سازگارتر کردن افراد و پرورش توانایی هایشان برای فایق آمدن بر ناملایمات و مشکلات زندگی بسیار موثر است.

    آزمودنی با یاد گرفتن فلسفه ای – نگرش به زندگی از طریق مهاراهای مقابله ای می توانند در شرایط سخت زندگی و ناملایمات به حیات به حیات رضایت بخش خویش ادامه دهند اگر در زندگی طرز برخورد بانوان با مسائل سازگارانه باشد می توانند استعداد خویش را برای رشد شخصی تقویت نمایند و با تسلط بر مهارتهای آموخته شده و فائق امدن بر مشکلات مهم زندگی زناشویی را رضایت بخش و جذاب تر نمایند.

     

    تعریف مقابله

     رز کندی در رابطه با مقابله مشکلات را ساختن مطرح می نماید.

    تعریف: تلاش هایی است برای کنترل وضعیت هایی که با ستوه مضر و استرس آور تشخیص داده ایم بکار می گیریم این تعریف مقابله که لازاروس و فولکمن گرفته شده دارای سه ویژگی کلیدی است:

    1- این تعریف تلویحاً به این معناست که مقابله با تلاش خاص و برنامه ریزی همراه است.

    2- فرض بر این نیست که پیامد پاسخ مقابله همیشه مثبت خواهد بودو

    3- تاکید بر این است که مقابله فرایندی است که در طول زمان اتفاق می افتد.

     

    انواع مقابله (انئلر و پارکر، 1994)

    1- مقابله سخت گیرانه

    با مواردی ارزیابی می شود همچون: «وقت خود را بهتر برنامه ریزی می کنم». «بررسی می کنم مسائل مشابه را چگونه حل کردم». مقابله سخت گیرانه با مقیاس مساله گشایی در شاخص راهبرد مقابله است.

     

    2- مقابله عاطفی

    با مورادی ارزیابی می شود همچون: «خود را به خاطر آن که نمی دان چخ کنم سرزنش می کنم». « در در و رنج نمی گذارد به هیچ راه حل فکر کنم». خیلی عصبی می شوم». مقابله عاطفی در مقایسه با مقیاس حمایت در شاخص راهبرد مقابله تا حدودی یک راهبر کلی تر محسوب می شود مقابله عاطفی یک شیوه کلی واکنش به حادثه استرس آور را منعکس می کند که ممکن است اتکایی به دیگران را در بر داشته و یا نداشته باشد.

     مقابله اجتنابی

    با مواردی ارزیابی می شود همچون: «از وضعیت پیش آمده فرار می کنم». «تنها غذا می خورم». مقابله اجتنابی به مقیاس اجتناب در شاخص راهبرد مقابله شبیه است.

     

    شیوه های مقابله که در مقیاس مقباله ای ارزیابی شدند بر نتایج گرفته شده از نظریات شخصیتی مبتنی هستند که در زیر بیان می شوند:

    مقابله فعال: (هم بسته های شخصی: خوش بینی، اعتماد ، اضطراب اندک) با مواردی ارزیابیمی شود هم چون: تمام تلاش خودم را متمزکز ی کنم تا راهی برای حل مشکلم بیابم». برنامه ریزی (هم بسته های شخصی: خوش بین، اعتماد به نفسی، عزت نفس) همچون راجع به اقدامات اساسی در زندگی فکر می کنم.

    متوقف کردن فعالیتهای دیگر: «هم بسته های شخصی// هیچ» هم چون می کوشم افکار و فعالیتهای دیگر فکرم را مشغول نکنند».

    مقابله کنترل شده: هم بسته شخصی: خوش بینی، اضطراب کم) هم چون: به هیچ کاری دست نمی زنم تا زمینه مساعد فراهم شود».

    ارزیابی مثبت دوباره و برداشتن گام به جلو:

    (از هم بسته شخصی: خوش بین، اعتماد به نفس، عزت نفس) همچون (از تجربه پیش آ» ده در زندگی درس می گیرم». «در انچه اتفاق به افتاده به دنبال چیز مثبت می کردم» پذیرش :(هم بسته های شخصی: خوش بینی) همچون: می آموزم که با مشکل کنار بیایم این فکر را در خودم تقویت کنم که اتفاق، اتفاق است.

    روی آوردن به دین: (هم بسته های شخصی : خوش بینی) « از خدا کمک می طلبم». «تلاس می کنم با توسل به دین آرامش کنم» توجه به احساس و برون ریزی آن: (هم بسته های های شخصی: اعتماد به نفس اندک، اضطراب) هم چون: متوجه می شوم که پیوسته حالت هیجانی خود را بروز می دهم. «بر آشفته  می شوم و هیجانات خود را بیرون می ریزم» انکارهم بسته های شخصی: بدبینی، اعتماد به نفس کم، عزت نفس پایین، اضطراب) همچون : «وانمود می کنم که واقعاً مساله ای اتفاق نیفتاده است».

    دست از تلاش کشیدن: (هم بسته های شخصی: بدبینی، اعتماد به نفس اندک، عزت نفس پایین، اضطراب) «اصلا تلاش برای رسیدن به هدف خود را رها می کنم».

    خلاصی روانی: (هم بسته های شخصی: بدبینی، اعتماد به نفس اندک، اضطراب) هم چون// به چیزهای دیگر غیر از مساله پیش آمده خیال پردازی می کنم//.

    الکل یا دیگر داروها: (هم بسته های شخصی: بدبینی) همچون: از الکل و دارو استفاده می کنم تا به من کمک کند از آن مرحله بگذرم تفکرات اساسی در مقیاس های کنار آمدن این است که بهترین سازش پذیری با مشکلات زندگی، روی آوردن به شیوه فعال و خود اتکایی که در بر گیرنده برنامه ریزی و مشکل گشایی می شود تحقق می پذیرد برون ریزی و برون گرایی در حد معقول نیز سودمند است (کوپر و همکاران، 1999).

    این کار به ویژه وقتی که نیاز تا به طور فعال به مشکلات زندگی پاسخ دهید و زمانی که مناسب است از دیگران کمک بطلبید مفید است شیوه کنار آمدن از نوع انکار مشکل و اجتناب از ان یا پاسخ گویی به روش تکانش از کمترین قابلیت انطباقی برخوردار است انتخاب پاسخ کنار آمدن صحیح یک چیز است اما مهمتر از آن «حفظ نگرش کنار آمدن» است که مشخصه های آن تامل کردن، مساله گشایی و اعتماد به نفس است (امیر خان، 1990).

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان نقش مهارت های زندگی در مقابله با مشکلات زندگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت