تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 4137
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: سیفون کردن
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن

    سیفون کردن

    در بسیاری موارد این مسئله رایج است که هنگام سیفون کردن ما مقداری از آب آکواریوم را که با فضولات و مواد زائد از آکواریوم خارج شده است را دور می ریزیم و به جای آن از آب همدما و بدون کلر استفاده می کنیم اما اگر بخواهیم مطلب را درست بررسی کنیم واقعیت این است که تعویض آب و سیفون کردن آب دو مقوله از هم جدا هستند که هر کدام تابع قوانین مخصوص خود است .
    در مورد سیفون کردن نکا ت زیر را در نظر بگیریم
    1 - اینکه چه نوع و گونه ای از ماهی را نگهداری می کنیم
    2 - از چه دستور غذایی استفاده می کنیم
    3 - چه تعداد ماهی و در چه حجمی نگهداری می کنیم
    4 - و ابعاد ماهیانی که نگهداری می کنیم چقدر است
    5 - چک چشمی

    با کسب کمی اطلاع از موارد بالا می توان به عدد بازه زمانی سیفون کردن رسید یعنی شما با توجه به پارامتر های بالا و کسب اطلاع از اونها می توانید نتیجه گیری کنید که مثلا ماهی یکبار سیفون را انجام می دهم
    بهترین روش و ایده ال ترین ان این است که پس از انجام عمل سیفون کردن آبی که از مواد زائد پاک شده است را مجددا به آکواریوم برگردانید حسن این کار در این است که می توان عمل سیفون کردن را تا زمانی که فضولات کاملا از آکواریوم خارج شده اند ادامه داد و به خاطر محدودیت آب جایگزین این عمل نیمه تمام باقی نخواهد ماند .
    برای انجام این کار دستگاهی موجود است که دارای پمپی است و بعد از مکش ، آب از داخل یک صافی عبور می کند و مجددا به آکواریوم بر می گردد . تصویر ان را در تاپیک فیلتراسیون قرار داده ام اما این دستگاه را بنده در ایران ندیده ام
    اما روشهای دستی نیز که نیاز به حوصله و وقت فراوان دارد نیز موجود است مثلا این که خروجی اب را از یک صافی و یا به قول قدیمیا تنظیف عبور بدیم و آب را مجددا به آکواریوم برگردونیم که در این روش اگر حجم آکواریوم زیاد باشد واقعا طاقت فرسا خواهد بود .
    ذکر این نکته ضروری است که برای حفظ اکوسیستم یک آکواریوم ( پارامترهای حیاتی مثل پ هاش و یا سختی و .... ) ما نیاز به تعویض آب به میزان 20 الی 25 در صد داریم .
    اگر بخواهیم این کار را همزمان با سیفون کردن انجام بدیم باید هر هفته بساط سیفون کردن را فراهم کنیم و اگر این عمل را انجام داده باشید خواهید دید که 25 در صد آب تعویضی را خارج کرده اید اما سیفون کردن هنوز تمام نشده است و تمام سطح کف را از فضولات پاک نکرده اید
    لذا یا مجبورید که بیش از مقدار توصیه شده از آکواریوم خارج کنید که این کار به اکوسیستم ضرر می زنه و حجم ذخیره آب هم باید زیاد باشد یا باید این کار نیمه تمام باقی بماند . و هر هفته نیز ساعت زیادی را صرف این عمل بکنید .
    البته اگر دستگاه مکانیکی که در بالا عرض کردم در بازار موجود باشه و مقرون به صرفه که چه بهتر اما اگر نبود راه حل چیست ؟؟؟؟ !!!

    من هر هفته هم سیفون می کردم و هم تعویض آب به میزان 25 در صد و با این توجیه که چون این دو عمل همزمان است با توجه به این که سیفون کردن عمدتا ناقص باقی می ماند اما در صدی باعث خارج شدن فضولات می شد . کم کم حوصلم از جابجا کردن سنگهای صخره مانند ی که به سختی پس از هر سیفون کردن هفتگی باید روی هم می چیندم سر رفت .
    سیفون می کردم بدون اینکه محتویات داخل را بیرون بیارم و این باعث می شد که این عمل خیل سطحی صورت بگیره تا اینکه دیروز بعد از اینکه سه تا از گوارامی های بوسندم به سرعت بی حال شدند و از بین رفتندنتیجه گرفتم که میزان فضولات در آب زیاده . وقتی که سنگهای صخره مانند را از روی ماسه ها برداشتم دیدم که یک لایه مثل کرکی که در مخزن جاروبرقی جمع می شه زیر سنگ بوجود آمده و این دلیلش همین سختیهای سیفون کردن هفتگی است که باعث بی حوصلگی من شد .
    وقتی اومدم که سیفون کنم آنقدر آب کدر و آلوده شد که ماهی ها دیده نمی شدند با این حال که بسیار آهسته این عمل را انجام دادم اما چون میزان آلودگی بالا بود آب خیلی سربع کدر شد جالبه که از زمان آخرین سیفون سطحی که انجام داده بودم مدت زیادی نمی گذشت .اما چون این عمل را ناقص انجام می دادم علیرغم تعدد هفتگی اون میزان آلودگی بسیار بالا رفته بود .
    این مطالب را عرض کردم که به این نتیجه برسیم که بین تعویض آب و سیفون کردن تفاوت قائل شویم و اسبابی را فراهم کنیم که موقع سیفون کردن هم زمان بیشتری برای این کار داشته باشیم و بتوانیم در صد زیادی از فضولات را خارج کنیم و هم با توجه به 5 پارامتری که در بالا عرض کردم به یک بازه زمانی برای این عمل برسیم و هم اینکه دفعات این کار پردردسر به حد اقل برسه

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان سیفون کردن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت