فهرست و منابع تحقیق مقاله تأثیر تلویزیون بر رشد مهارت های گفتاری
فهرست:
مقدمه ...................................................................................... 1
تلویزیون و رشد مهارتهای گفتاری ...................................................... 4
1- هدف پژوهش ........................................................................... 4
2- تاریخچه تلویزیون ...................................................................... 5
3- تلویزیون و کودک ..................................................................... 6
4- تلویزیون و اجتماع ...................................................................... 10
5- تلویزیون و برنامه های آن ................................................................ 12
الف- برنامه های کودک و نوجوان ............................................... 14
ب- مجموعه های تلویزیونی ..................................................... 16
ج- تبلیغات بازرگانی ............................................................... 18
6- متغیرهای محتوای تلویزیون .......................................................... 20
7- شیوه های نظری ...................................................................... 22
الف- نظریه کشت ................................................................... 22
ب- نظریه فراگیری اجتماعی ....................................................... 23
ج- نظریه پالایش ................................................................... 23
د- نظریه یادگیری اجتماعی .......................................................... 24
ه- نظریه عدم بازداری .............................................................. 25
و- نظریه توجیه ................................................................... 26
8- روش اندازه گیری .................................................................. 26
مشاهده ......................................................................... 28
9- روش تحقیق ............................................................................ 31
نتیجه گیری و پیشنهادات .................................................................. 36
منابع ................................................................................. 40
منبع:
باطنی، محمد رضا، زبان و تفکر، 1378، تهران؛ آبانگاه.
بلیایف، بوریس، 1368، روان شناساسی آموزش زبان خارجی؛ ترجمه امیر فرهمندپور، مرکز نشر نشر دانشگاهی.
پویا، علیرضا، 1377، پژوهش و سنجش، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، انتشارات امیر کبیر.
جاویدان، محسن، 1367، تاریخ اختراعات، تهران: انتشارات اقبال.
جهانگیری، نادر، 1378، زبان: بازتاب زمان، فرهنگ و اندیشه، تهران: انتشارات آگاه.
دور، امه، 1374، تلویزیون و کودکان رسانه ای خاص برای مخاطبان خاص، ترجمه علی رستمی، انتشارات سروش .
زندی، بهرام، 1381، زبان آموزی، انتشارات امیر کبیر.
زورق، محمد حسن، 1368، مبانی تبلیغ؛ انتشارات سروش.
ساغروانیان، سید جلال، 1369، فرهنگ اصطلاحات زبان شناسی، مشهد: نشر نما.
شرام، ویلبر ولایل، بک، 1377، تلویزیون در زندگی کودکان؛ ترجمه محمود حقیقت کاشانی، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه های صدا و سیما، انتشارات سروش.
مشکوه الدینی، مهدی، 1376، سیر زبانشناسی، مشهد؛ دانشگاه فردوسی مشهد.
مشکوه الدینی، مهدی، 1379، توصیف و آموزش زبان فارسی، مشهد؛ انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
مشکوه الدینی، مهدی، 1379، دستور زبان فارسی بر پایه نظریه ی گشتاری، مشهد؛ دانشگاه فردوسی مشهد.
گوتنر، بری و مک آلر، جیل، 1380، کودک و تلویزیون، ترجمه نصرت فتی، تهران: سروش
ویگوتسکی، لوسیمونوویچ، دکتر عزبدفتری، 1367، تفکر و زبان، تبریز؛ انتشارات نیما.
Cook, V.J & Newson, Mark, Chomsky's universal grammar, 1996, Black well publisher.
Farris, fomelj, Language Arts, process, product and Qssessment, 2001, 3rd edition, MC Graw HILL.
Makay Hagh & Tim o' sallivan, 1999, The media reader Cotinuty & transformation, Sage publication Wilson, 1995, Mass media, mass culture, an introduction, 3rd edition, London publication.
Wilson, B. J. 8 weiss, A. J. , 1991, The Effect of 2 Reality Explanation on children
Reaction to a Frightening movie scene, communication Monographs.