بیشتر مواقع، سازمان های بسیاری توانایی برای توسعه مواد آموزشی خودشان ندارند . هنگامیکه آن اتفاق می افتد ، توسعه برای آموزش دادن ویژه به صورت واگذاری می شود، در حقیقت ، تجربه ما به ما می گوید که بیشتر کمپانیها در واقع نه تنها توسعه در موارد بلکه تحویل همه احتیاجات شش سیگما را واگذارکرده اند.به خاطر این دلایل،سازمانها باید هوشیار باشند بطوریکه خواسته ها و توجهات آنها همانند اهداف قابل حصول شوند . این چیزی است که این فصل برآن تأکید می کند. ما سعی خواهیم کرد که سؤالاتی که چه باید انجام شود هنگام آموزش جواب دهیم، شامل تحویل، از سومین بخش فروشنده خریداری شود، این فرآیند را ویژه کردن می نامیم ، زیرا آن برهمه فازهای طراحی آموزش در فرآیند خرید متصل است. این نگرش ، ما امیدواریم ، راهنمایی برچگونه حرفه ا ی کردن هر بخش از آموزش و پرورش از تجزیه و تحلیل ابتدا تا انتهای مسائل از طریق ارزیابی نتایج برنامه ارائه دهد .
«ویژگی ها» یک طراحی از تحویل دادنیهایی هستند که باید از هر سازمانی که مواد آموزشی را می خرد پیش بینی شود، بویژه روش شناسی شش سیگما. اگر جزئیات اضافی نیاز باشد برای تکمیل این ویژگیها ، آن باید از مدیران پروژه فراهم شود. هر فاز در این ویژگیها ممکن است به دقت تهیه شود برای تشریح بیشتر جزئیات می تواند هر جنبه از نیازها را تعیین کند اینجا ، ما مقداری از بیشترین احتیاجات ضروری برای موفقیت را ارائه می دهیم.
تجزیه و تحلیل ابتدا تا انتها
حل مسئله تجزیه و تحلیل ابتدا تا انتها: تهیه کننده باید یک تجزیه و تحلیل ابتدا تا انتها انجام دهد که شامل موارد زیر باشد.
تشریح رویه هاومنابع استفاده شده در جمع آوری اطلاعات برای تجزیه وتحلیل ابتدا تا انتها.
تشریح سطوح عملکرد واقعی یا طراحی شده یا مشکل/ شکاف تعیین شده در بخشهای واحد تجاری(کار مستقیم ، موجودی شناسایی غیبت و…)
تشریح عوامل مجتمل مشکل که در عوامل فنی وجود داد(مواد، تجهیزات، محیط) عوامل سازمانی (ساختار، پاداشها، بازخورد ، غرامت) و عوامل انسانی (مهارت و سطوح دانش)
تشریح راه حل های بالقوه ، پوشش داده
تشریح وبهترین راه حل مبتنی بریک مورد تجاری شامل: شرح هزینه مشکل، راه حل هزینه ، چه طور راح حل به خوبی مشکل را حل خواهد کرد، حمایت سهامداران یا مشتری بالقوه: مطابق با فرهنگ سازمانی،اهداف تجاری،سیاست بهبود مداوم: اجرای موانع بالقوه و هزینه های مربوطه؛ و بازگشت سرمایه بالقوه
گزارش اطلاعات به سازمان شامل یک شرحی از چگونگی و چرایی شروع فرآیندFEA ، شناسایی شکاف ، موارد، نتایج عملیات، پرسنل، شغلها و هزینه ها درگیر شده ، راه حلهای احتمالی ، راه حلهای پیشنهادی ، چگونه راه حلهای بهبود مداوم را حمایت می کنند، حوزه و برنامه پروژه، و ضمیمه ها شامل: مکاتبات پشت و رو ، بودجه ها ، ابزارهای جمع آوری اطلاعات و غیره .
برنامه ریزی تجزیه و تحلیل ابتدا تا انتها: تهیه کننده باید یک برنامه ریزی تجزیه و تحلیل ابتدا تا انتها که شامل موارد زیر است انجام دهد.
پذیرش با روشهای بهبود فرآیند های سازمانی
تجزیه و تحلیل وظیفه
تهیه کننده باید یک تجزیه و تحلیل وظیفه که شامل موارد زیر است انجام دهد.
تجزیه و تحلیل در یافت حضار از یک آموزش یا اهداف شغلی شامل حضار اولیه و ثانویه. حضار اولیه شامل آنهایی که می روند از طریق آموزش یا استفاده کردن از هدف شغلی . حضار ثانویه شامل هرکسی است که برای عملکرد موفقیت آمیز مورد حمایت بوسیله حضار اولیه مانند سرپرستان ، داده های افرادیکه اطلاعات آنها ثبت شده است، بررسیها و غیره است و باید شامل اطلاعات جمیعتر مانند (سن، جنس، فرهنگ و غیره) سطوح ظرفیت مانند (استعداد، حالت درک، توسعه روانی و غیره) سطوح شایستگی مانند (مهارتها و اموزش اولیه) پیشینه تجربی ، توانایی خواندن ، زبانهای قابل صحبت ) و مهارتهای عمومی و سطوح دانش مانند (مربوط به برنامه آموزشی جاری).
تشریح اهداف پایانی
تشریح گامهای کار( شامل همه نتایج اصلی گامهای کار و وظایف فرعی جزئی وغیره) برای رسیدن به اهداف پایانی به صورت کارشناسانه مورد نیاز است. درباره هر گام وظیفه اصلی اطلاعات ضروری مطرح شده درجدول 5-2 قرار دهید . اطلاعات گام وظیفه را از وظایف اجرا شده ،چک لیستهای اجرایی ، نقشه های جاری، مصاحبه ها، مشاهدات، بررسی ها و غیره جمع آوری کنید.
تشریح یک سلسله مراتب وظیفه ، مبتنی بر شرح گامهای وظیفه.
تشریح اهداف آموزشی برای هرگام وظیفه اصلی ، گام وظیفه فرعی (اگر نیاز باشد) و غیره. هر هدف آموزشی باید شامل یک شرحی از 1- انجام شدن یک کار قابل طراحی و قابل مشاهده.2-استانداردها که به وسیله اجرای کاری که برای انجام موفقیت آمیز ارزیابی و اندازه گیری خواهد شد. 3- شرایط یا پیشامدهایی که در تحت آن کار انجام خواهد شد.
طبقه بندی هر هدف آموزشی بوسیله متوسط انبارداری (مانند، هم تعلیم و هم هدف شغلی). برای مثال، برخی از اهداف آموزشی مورد نیاز یک آموزنده نخواهدبود که به یک برنامه آموزشی توجه کند. برخی اوقات همه نیازهای آموزش گیران یک هدف شغلی است .
توسعه ارزیابی آموزشها، برای ارزیابی اولیه و بعدی استفاده می شود موارد ارزیابی آموزشی باید مطابق با اهداف آموزشی باشد .
بررسی محصول : تهیه کننده باید یک بررسی محصولی که شامل موارد زیر است انجام دهد.
بررسی برقراری محصولات آموزشی ، جاسازی آنها با نیازمندیهای جلسات بالقوه که در مکاتبات تجزیه و تحلیل ابتدا تا انتها طراحی شده است.
حذف تولیدات نامناسب ، شامل آن تولیدات با شهرت ضعیف ، قیمت غیر منطقی و کانال تحویل غیر مناسب.
یک تجزیه و تحلیل سودوزیان برای تعدیل محصولات موجود یا محصولانی که شامل توضیح برای تغییرات ضروری است و مقایسه هزینه تصحیح (بوسیله شرکت یا تهیه کننده) با آنهائیکه یک برنامه برمحور مشتری توسعه داده اند(بوسیله شرکت یا یک تهیه کننده).
طراحی آموزش
تهیه کننده باید طراحی کند آموزش را که شامل موارد زیر باشد:
توسعه یک توالی منطقی ، طرح با محتوای صحیح و فنی، مبتنی بر سلسله مراتب وظیفه از تجزیه و تحلیل تطابق وظیفه .
توسعه یک استراتژی دوره، شامل عنوان دوره، شرح درسها، میزان آنها و غیره.
تشریح روشهای آموزشی (مانند سخنرانی، بحث گروهی، خود گام برداری تک به تک ، شبیه سازی ، بازی نقش ، مطالعه موردی، آموزش برای یک شغل ، رشته کاری و غیره ) برای هر هدف آموزشی . تصمیمات روش آموزشی باید مبتنی باشد و بر طراحی و توسعه اصول ، (برای مثال ، جدول 2-6 را ببینید) اهداف آموزشی، ویژگی های حضار و منابع در دسترس.
تشریح رسانه آموزشی (برای مثال، پرینت، کمکهای بصری ،… کامپیوتری شدن ، موضوع فیزیکی ، سیستم پاسخگویی حضوری و غیره ) مبتنی بر طراحی و توسعه اصول، اهداف آموزشی ، ویژگی های حضار و منابع در دسترس است.
تعیین «یک برنامه برای توسعه » محصول آموزشی ، با ملاحظه روش و رسانه انتخاب شده و طراحی و توسعه اصول، توسعه ویژگیها باید شامل باشد هنگامی که و جایی که و چگونگی پیروی عناصر آموزشی که باید اضافه شود و به محصول آموزشی ، مثالها،مشق وتمرین درسها ، فعالیتها، توضیحها، جدولها و نمودارها، نمایشها، شبیه سازی ها، مرورها، خلاصه ها و چاره ها.